Uygarlık, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayıda artmasıdır -Mark Twain |
|
||||||||||
|
*En etkili silah ne toptur ne tüfektir ne tanktır hatta ne de atom bombasıdır; düşüncedir, düşünce… O nedenle diktatörler, düşünce ile başa çıkamayacaklarını çok iyi bildikleri için, düşünen insanları yok etmeye çalışırlar. *İyilik yapmak için en uygun an, ne zamandır? Her zaman… *En ağır bedeli, özgürlüğünü kaybeden öder. *Çıkar, sahte dostların maskesini düşüren şiddetli bir rüzgârdır. *Hayal kırıklığı yaşamaktan korktuğumuz için, yapmaktan vazgeçtiğimiz o kadar çok şey var ki… *Kime sorsan herkes yaşamayı biliyor. Hayır, insanların büyük bir çoğunluğu yaşamayı beceremeden ömrünü tamamlıyor. *İyilik her kalbi açan tek anahtardır. *Aynı yolda olup da ayrı yollardan devam ettiklerimiz de vardır; ayrı yollardan gelip de aynı yolda devam ettiklerimiz de… *Kurdun kuzuyu yemek için en az yüz tane bahanesi vardır. *Bir toplumda aklı ve mantığı ön plana çıkarırsanız, doğru akıl yürütme yollarını öğretirseniz; zaten gerisi kendiliğinden gelir. *Para önemsiz midir? Hayır önemlidir. Çünkü birçok şeyi para ile satın alabilirsiniz. Ama para her şey demek değildir. Paranın gücünü abartmak da, olduğundan az göstermek de yanlıştır. *Köprü kuranla, köprü yıkanın bir tutulduğu yerlerde diğer etik kurallarının da hiçbir önemi yoktur. *Konuşurken sakin görün, iyi dinle, temiz gözlerle bak, sesini yükseltmeden sor, verilen cevaba katılmasan bile üzerinde düşündükten sonra ve terbiye sınırlarını aşmadan itiraz et, ikna olmadıysan kırmadan söyle, ikna olduysan karşındakine teşekkür et. *Gönüllü kafese girmek isteyenlerin sayısı artınca, kafes yapıcı ve satıcılarının da çoğalmasına şaşmamak gerek. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |