Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy |
|
||||||||||
|
*Korkusuz insanlar yaşamın anlamını sorgulamaktan çekinmezler. *İçinde bulunduğun şu anın farkında değilsen, bunu anlayamıyorsan; geçmişte yaşamadığın gibi, gelecekte de yaşayamayacaksın. *Bir ömrü nasıl verdik? Önce teknoloji ürünlerini üretmek için çalışarak; sonra teknoloji ürünlerini tüketerek. *Dünyayı acılarla dolduran o kadar çok sadist var ki… *Her şeyi bilmek istemiyorum; bilebileceğim kadar bileyim bana yeter. *Günümüzde bayağılığın bir kusur değil de bir meziyet olarak kabul edildiğini görmek ne kadar acı! *Dünya, ölü düşünce mezarlarıyla dolu. *Başkaları için yaşarsan, başkalarının hayatını yaşamış olursun ama asla kendin olamazsın. *Büyük hırsızlar ellerini kollarını sallayarak gezerken, küçük hırsızları cezalandırmak en büyük adaletsizliktir. Büyük hırsızları cezalandıramıyorsan, küçük hırsızları da serbest bırakmak diğerine göre daha adildir. *Eğitim masrafları azaltılmak isteniyorsa, öncelikle kadınları eğitmek gerekir. *Filozof düşünmeyi bilmeyenlerce zehir sunuyor sanılır; oysa panzehirdir sunduğu… *Bir gönle girmek istersen “Tanrı Misafiri” gibi ol; kapıyı yavaşça çal, ama zorlama. *Dünya, üzerinde yaşayan tüm canlıların mezarlığıdır. *Sömürenlerin en büyük korkusu; yoksulların, ezilenlerin düşünmeye başlamasıdır. *Attığın her adım, ileriye gittiğinin bir kanıtı değildir. *Her ezeni güçlü ve cesur, her ezileni de güçsüz ve korkak zannetme. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |