..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hakan Yozcu




22 Haziran 2015
süleyman Demirel’in Ardından  
Hakan Yozcu
1924 yılında Isparta’nın Atabey İlçesine bağlı İslamköy’de doğmuştur. Üniversiteyi İstanbul’da bitirdi. 1949 yılında Elektrik İşleri Etüd İdaresi’nde göreve başlayan Demirel aynı yıl ABD’ye Sulama ve elektrik konularında araştırma yapmak üzere gönderildi. Dönüşte Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’ne atandı. Çok sayıda baraj ve su projesini hayata geçirdi. Daha sonra ODTÜ’de öğretim görevlisi olarak çalışan Demirel 1962 yılında siyasete atıldı. 2 yıl içinde Adalet Partisi Genel Başkanlığı’na seçildi. 1965’te milletvekili oldu. Seçimlerden birinci olarak çıkan Demirel Başbakan oldu.


:AFFG:
     
     Türk siyasetinin renkli siması, yıllarca Başbakanlık görevlerinde bulunmuş, 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel Hakk’a yürüdü.
     Demirel, 41 yaşında Başbakanlık koltuğuna oturan en genç Başbakan idi. 7 kez hükümet kurarak en çok hükümet kuran siyasetçi unvanına sahip bir siyasetçi ve devlet adamı olmuştur
1924 yılında Isparta’nın Atabey İlçesine bağlı İslamköy’de doğmuştur. Üniversiteyi İstanbul’da bitirdi. 1949 yılında Elektrik İşleri Etüd İdaresi’nde göreve başlayan Demirel aynı yıl ABD’ye Sulama ve elektrik konularında araştırma yapmak üzere gönderildi. Dönüşte Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü’ne atandı. Çok sayıda baraj ve su projesini hayata geçirdi.
Daha sonra ODTÜ’de öğretim görevlisi olarak çalışan Demirel 1962 yılında siyasete atıldı. 2 yıl içinde Adalet Partisi Genel Başkanlığı’na seçildi. 1965’te milletvekili oldu. Seçimlerden birinci olarak çıkan Demirel Başbakan oldu.
Siyasette karışık, çalkantılı ve zor yıllar geçiren, İhtilallar yaşayan, yasaklar yaşayan, siyasetten uzun süre men edilen Demirel, her şeye rağmen siyaset yolunda ilerleyerek Cumhurbaşkanlığı koltuğuna kadar oturacaktı.
Zekâsıyla, hoşgörüsüyle, hazırcevaplarıyla gönüllerde taht kuran Demirel, farklı bir kişilik olarak Türk Siyasetine damgasını vurmuş ve adını altın harflerle yazdırmıştı.
Gazeteci Hasan Pulur’un kaleminden çıkan şu yazı onun ne kadar hoşgörülü biri olduğunu ortaya koyuyor: “Adamın biri Demirel’e karşıymış, sevmezmiş. Bir gün Televizyonda Demirel’i görünce “Konuş konuş, bir gün gelecek kazık bir yerine girecek” demiş. Demirel Başbakan olduğu için adama, hemen Başbakana hakaretten dava açılmış. Dava sürerken 12 Eylül gelmiş. Demirel Başbakanlıktan indirilir, sürgüne gönderilir. Aradan uzun bir zaman geçer, mahkemeden tebligat gelir, Hakaret Davası karar aşamasındadır. Demirel, hemen avukatlarını arar ve davadan vaz geçiyorum der. Avukatları “aman efendim, adam gün gelecek, bir yerine kazık girecek” demişti. Demirel kahkahayı patlatır “adamın dediği çıkmadı mı?”
Biz, onu en çok da “Binaenaleyh” sözüyle tanıdık. Konuşmasının hemen birçok yerinde bu sözcüğü tatlı bir üslupla kullanarak öğretmişti bize. Bir de O’nun fötr şapka sevgisini hiç unutmayız. Bir vatandaşın fötr şapkasını almak için eline sarıldığını, şapkayı çekip almak istediğini ve fakat O’nun şapkaya sıkıca sarılarak bırakmadığını, adeta mücadele yaptıklarını asla unutmuyoruz.
Demirel, “Şapkanın demokraside bir simge haline geldiğini” söyleyerek, "Şapka, şimdi benim değil milletin"değerlendirmesini de yapmıştı.


Demirel, Cumhurbaşkanlığı görevi bitiminde devir teslim töreninde siyasi hayatını şöyle özetledi: “ 50 yılı aşkın kamu hizmetim, 35 yıllık siyaset hayatım, 7 yıllık Cumhurbaşkanlığım boyunca büyük Türkiye hedefi, demokrasinin ve anayasal kurumların güçlenmesi, demokratik kuralların işlemesi için mücadele ettim"
Süleyman Demirel’in söylediği bazı sözler de tüm halkın hoşuna gitmiş ve bu sözler dillerde destan olmuştur. İşte o sözlerden bazıları: "Bir takım yürüyüşler oluyor diye asabınız bozulmasın, yürümekle sokaklar eskimez", "Memlekette benzin vardı da biz mi içtik", "GAP'ı gaptırmam", "Ege bir Yunan gölü değildir, Ege bir Türk gölü de değildir, binaenaleyh Ege bir göl değildir", "Dün dündür, bugün bugündür"
     Demirel’in siyasi yaşamında şüphesiz ki yaptığı büyük hatalar da vardır. Bana göre yaptığı en büyük hata Deniz Gezmiş ve arkadaşları için yapılan oylamada “Evet” oyu kullanması ve partisini de bu yönde yönlendirmesiydi.
     Bu konuyla ilgili Gazeteci Altan Öymen’in yazdığı şu satırlar çok anlamlı diye düşünüyorum: "Süleyman Demirel, Mobilya Yolsuzluğu'ndan yargılanan yeğeni Yahya Demirel'le ilgili olarak '25 yaşında çocukla uğraşıyorlar' diyor. 6 Mayıs 1972'de ise idam edilen Deniz, Yusuf, Hüseyin'in idam kararları oylanıyordu. Süleyman Bey ise AP Grubu'nun en önünde oturuyordu. Elini 'İdama evet' için kaldırdığında arkasına dönüp baktı, herkesin kaldırıp kaldırmadığını kontrol ediyordu. Sonra vakur bir ifadeyle önüne döndü. İdamlar kabul edilmişti. Deniz ve Yusuf da 25 yaşındaydı. Süleyman Bey onlar için hiç '25 yaşında çocuklar' demedi. İdam edilmelerini istedi. İsteğine ulaştı da..."
     Bu gün olsaydı öyle sanıyorum ki bu gençler için verilen idam kararı asla onaylanmaz ve Türk siyaseti de 3 altın gibi birer siyasetçi kazanırdı.
     Ne diyelim? Sanki tarihteki hatalar, ilerdeki nesillerin ders alması için yapılıyormuş gibi geliyor insana…
     Günahıyla sevabıyla siyasetimizden bir Demirel geçti.
     Binaenaleyh unutmayalım ki ölüm de var…
     Ömrünü Türk siyasetine adayan, Türk Milleti için çaba harcayan 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’e Allah’tan Rahmet diliyor, ailesine, sevenlerine başsağlığı diliyorum…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Halk Darbe İstemiyor
eğitim Yaz Boz Tahtası Değildir
"Kıbrıslılık" Üzerine
Sayın Bahçeli’nin Tarihi Hatası
Türkiye Bu Kadar Zengin mi?
Mehter Marşını Bilmeyenler İçin
Ydh Ya Siyasi Olur Ya da Siyasi Parti Doğurur
Yeni Bir Oluşum Mu?
Dedikodu Olmasa
Gönlüm Meral Akşener’den Yana

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.