..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




29 Kasım 2018
Dolar Neden Beş Liranın Altına İnmiyor  
Ahmet Zeytinci
Hadi diyelim dolar düştü düştü de geldi eski seviyesine, üç lira ya da üç buçuk lira oldu. O zaman ne olacak? Başlayacak millette alış veriş çılgınlığı, nasılsa hayat ucuzladı diye millet çarşı pazar dolaşmaya başlayacak. Benzin düşecek belki üç liraya, millette harala gürele araba kullanmaya kalkacak. Bizde de çok çıkmıyor bu meret petrol, hadi bu sefer petrol ithalatımız artacak.


:HGG:
İnmesi lazım aslında. Hatta ben geçenlerde rüyamda da görmüştüm, bir dolar bir Türk Lirası idi, sonra bir uyandım baktım beş lira otuz kuruş. Ne yapmalıyız, bu doları tahtından indirmek için? Dil döksek ''Canım cicim dolar, in artık filan desek.'' Sanmam kılı bile kıpırdamaz bence...

Daha bir sürü etken var doların düşmemesi için. Kimse iyi bir çelme takmadığı, takamadığı için dolar da düşmüyor. Hayır bir de ''Beş liranın altına inersem bundan sonra bir de dört liranın altına doğru hareket olursa vallahi beni tefe koyarlar.'' diye de düşünüyor olabilir...

Hadi diyelim dolar düştü düştü de geldi eski seviyesine, üç lira ya da üç buçuk lira oldu. O zaman ne olacak? Başlayacak millette alış veriş çılgınlığı, nasılsa hayat ucuzladı diye millet çarşı pazar dolaşmaya başlayacak. Benzin düşecek belki üç liraya, millette harala gürele araba kullanmaya kalkacak. Bizde de çok çıkmıyor bu meret petrol, hadi bu sefer petrol ithalatımız artacak.

Tabi bir de bu dış mihrakları unutmamak lazım. Dış mihraklar hiç doların düşmesini istemezler. Hoş bazı iç mihraklarda istemiyor ya... Beraber mi çalışıyor bu hem iç de hem de dışta ki mihraklar. Bu mihrakları da acilen terbiye etmek lazım. Doğru düzgün mihraklık yapsınlar, bizim kafamızı da bozmasınlar. Mihraklıklarını bilsinler. Yoksa ben de başka mihrakları devreye sokarım da onların mihraklıklarını al aşağı ederiz billahi...

Bir vatandaşta şöyle yazmış ''Dolar 5.30 olmuş, olsun bize ne el alemin parasından Amerika düşünsün.'' değil mi ama? Bir hanımefendi de ''Neden dolar basıp borçlarımızı ödemiyoruz ki hiç borcumuz kalmaz hiç bir ülkeye kısa bir zaman sonra.'' diye yumurtlayıvermiş... Geçen iki uyanık yapmış zaten bir yerde ama 25 dolarlık para basmışlar. Müthiş bir buluş, müthiş bir düşünce. Amerika'da bile henüz piyasada yok 25 dolar diye bir para, hemen yakalanmışlar tabi. Memleketlerini söylemiyorum, siz tahmin edin...

Bir de acaba diyorum psikolojik sorunları mı var bu doların? Ondan düşmüyor belki de... Olamaz mı, olur bal gibi. Belki ilk piyasaya çıktığı zamanlarda kendi başına ya da arkadaşlarının başına kötü bir şeyler geldi. Kim bilir? Belki zenginlerden birisi aldı eline çakmağı çaktı bir elli dolarlığın da paçasından tutuşturdu, sonrada sigarasını yaktı. Bunu görünce de bizim dolar bunalıma girdi. Hayır çocukluğuna filan insek orada da zaten kan ve göz yaşı var. Eroin paraları, silah paralarından gelen gelirler ile duş almak var. Beyaz kadın, siyah kadın ticareti var, var oğlu var...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maraş Dondurmacıları ile Baş Etmenin İncelikleri
Bir Bardak Suda Fırtına Kopartmanın İncelikleri
Erken Boş Alma Sorunları
Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum
Büyük Aşk Nasıl Yaşanır
Saman Altından Su Yürütme Teknikleri
Sıfırlar Arası Muhabbet
21. Yüzyıl Rüyaları
Bizim Ülkede Düşünürden Geçilmez
Dss ve Gss Akademik Takvime Alınır mı Acaba

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alman Emeklileri - Türk Emeklileri
Dilinizi Eşek Arısı Sokabilir mi
Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması
Küresel Isırma
Gaziler Günü Kutlu Olsun
Nimet İle Şaka Olmaz
Ön Yargılarımızı Biraz Ortaya veya Arkaya Alabilseydik
Magandalara Üzücü Haberler
Onbir Ayın Sultanı Ramazanı Uğurlarken
Bir Türk Neden Emniyet Kemeri Takmaz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.