Yalnızca sevgiyi öğret, çünkü sen osun. -Anonim |
|
||||||||||
|
sabahın seher yeli kapımızı nazlı nazlı çalıp da kaçtığında güneşin mızrakları yanağımızı yalayıp da geçiyordu yüreğimiz ile tutunduk hayata sevdik insanları ve tüm canlıları ucundan bucağından... Ömür ömür dediğin nedir ki, bir göz açıp kapama vakti at ağzına bir akide şekeri, erisin gitsin ömür de öyle bir şey işte, teşbihte hata olmaz zannetme ki sen gidince yerin dolmaz... Acıysa acı gördün, yoksulluksa yoksulluk çaresiz insanları, kendini boş yere kasanları kızları kızanları, delikanlı adamları burunları kaf dağında madamları insanlıktan nasip almamış bir dolu ahmak kulları bu yorulmuş gözler ile gördün gördüklerini geçirdiklerini sakın unutma... Biz de tutunduk kıyısından köşesinden yaşamın fırından yeni çıkmış ekmeklerin üstüne tereyağını bandırıp bandırıp yemeyi gökyüzünü avuçlayan bulutlara nispet yapan kuşlara yem vermeyi bir de şekersiz çaya ekmek bandırmayı en büyük zevk edindik... Şiirler okuruz bazen sevdiklerimize gece yarıları uykuları ayaklarımızın altına alıp dualarımıza ekleriz bazı insanları arada bir iki satırda çiziktiririz düşünüp dursak da arpacı kumruları ile akrabalığımız yoktur ya vatanı kafaya takmışızdır ya da hainlerin mezarını kimler kazıyor, ona bakmışızdır... Şaşalı bir hayat sürmedik zaten yatlarımız katlarımız beş on tane telefon hatlarımız olmadı korumalarla gezmedik bir koruyucumuz vardı zaten ta ezelden... Hani ''Ölüm hak miras helal'' demişler ya evlatlarımıza miras olarak Allah korkusu, vatan sevgisi azıcık da insanlara sevgi saygı duygusu bırakabilirsek en hasından, ne mutlu bize... Hayat bu akıp gitse de coşkun bir ırmak gibi bir yerde mutlaka sonu var... Bazıları gibi milletimizi hiç bir zaman aptal yerine koymadık ve misafir olduğumuz sofralarda hiç bir zaman tıka basa doymadık... Ellerimi açıp da yalvardığım zaman Allah'ıma ne güzel bir şeref ki beni hem Müslüman hem Türk yarattın dert verip de derman arattın o da sevdiğindendir yaşadık dolu dolu tadını belki çıkardık belki çıkaramadık her anın yine de şükürler olsun bizde tutunduk kıyısından köşesinden yaşamın...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |