..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Ahmet Zeytinci




14 Kasım 2019
Hoşafın Bunda Suçu Yok  
Ahmet Zeytinci
Oğlumuz, kızımız yemeği beğenmez az burun kıvırır, hemen basarız cümleyi suratlarına ’’Eşek hoşaftan ne anlar.’’ Oysa ki ortada hoşaf da yoktur haniyse, sofrada ya pilav vardır, ya patlıcan yemeği veya kabak dolması benzeri bir yemek... Bebeler biraz cinstir o küçük yaşlarda, önlerine gelen her yemeği beğenmezler, burun kıvırırlar...


:GAF:
Eşek hoşaftan ne anlar derler. Akıl ve mantık ile düşündüğünüz zaman hoşaf ile eşek ne alaka dersiniz. Zaten hoşaf ile de eşeğin hiç bir alakası yoktur. Bu atasözü ilk söylendiğinde doğrusunun ’’Eşek hoş laftan ne anlar.’’ biçiminde olduğunu iddia edenler de çıkıyor. Kulağı duymazın biri hoş lafı, hoşaf mı yapmış acaba?

Oğlumuz, kızımız yemeği beğenmez az burun kıvırır, hemen basarız cümleyi suratlarına ’’Eşek hoşaftan ne anlar.’’ Oysa ki ortada hoşaf da yoktur haniyse, sofrada ya pilav vardır, ya patlıcan yemeği veya kabak dolması benzeri bir yemek... Bebeler biraz cinstir o küçük yaşlarda, önlerine gelen her yemeği beğenmezler, burun kıvırırlar...

Bir de enteresan bir bilgiye ulaştım sosyal medyadan. Hoşaf ile kurulduğu zaman cümle yani ’’Eşek hoşaftan ne anlar.’’ dan sonra şu cümle dizisi geliyormuş ’’Suyunu içer tanesini bırakır.’’ böyle bir zevki varmış eşeklerin... Demek ki tanelerini sevmiyorlar.

Biz Türkler dünya mutfağına yemeklerimiz ile yemek kültürümüz ile büyük katkılar yapmış olsak da Türk Mutfağını yeterli derecede tanıtamıyoruz. Kayısıdan, vişneden, erikten tutun da daha bir çok meyvenin hoşafını yapıp misafirlerimize ikram ediyoruz...

Bir de şu var eşekler acaba her hoşafa mı aynı muameleyi yapıyor? Öyle ya hoşaflar çeşit çeşit. Üzüm hoşafı var, erik hoşafı var, kayısı hoşafı var, Var oğlu var. Hoşaf çeşit çeşit olur da eşekler çeşit çeşit olmaz mı? Amerikan Eşeği var, Katalan Eşeği var, Sardunya Eşeği var, var oğlu var...

Peki hoşaf insandan ne anlar? Her hoşaf içen insanda adam sınıfına giriyor mu? Belki arsız, hırsız, uğursuz, uyuzun teki, kılkuyruk birisi... Onu da tabi ki hoşafa değil de hoşafı ikram edenlere ve yapanlara sormak lazım. Ne güzeldir o özlü söz ’’Tatlı yiyelim tatlı konuşalım.’’ Anlıyorum belki her zaman yemeseniz de canınız çekmiş olabilir birazcık hoşaf. Hadi bakalım bu akşam annenize ya da hanımınıza yaptırın ve afiyetle hoşaflarınızı kaşıklayın...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maraş Dondurmacıları ile Baş Etmenin İncelikleri
Bir Bardak Suda Fırtına Kopartmanın İncelikleri
Erken Boş Alma Sorunları
Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum
Büyük Aşk Nasıl Yaşanır
Saman Altından Su Yürütme Teknikleri
Sıfırlar Arası Muhabbet
21. Yüzyıl Rüyaları
Bizim Ülkede Düşünürden Geçilmez
Dss ve Gss Akademik Takvime Alınır mı Acaba

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alman Emeklileri - Türk Emeklileri
Dilinizi Eşek Arısı Sokabilir mi
Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması
Küresel Isırma
Gaziler Günü Kutlu Olsun
Nimet İle Şaka Olmaz
Ön Yargılarımızı Biraz Ortaya veya Arkaya Alabilseydik
Magandalara Üzücü Haberler
Onbir Ayın Sultanı Ramazanı Uğurlarken
Bir Türk Neden Emniyet Kemeri Takmaz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.