Kendinden daha uyanık insanları işe aldığın zaman, senin onlardan daha uyanık olduğunu kanıtlamış oluyorsun. -R. H. Grant |
|
||||||||||
|
kime mi dedim; kendime değil tabii!.kendimin dışında herkese, her şeye, duyduğum habere “ah canım” diyerek söze başlarım. “Ah” etmek kötü bir şeydir biliyorum ama “canım”ile yanyana geldiğinde unutur kötü tarafını; sevecen bir şey olur. tutuşurlar elele kocaman bir duygu kolonisi yaratırlar!.sanırsın ki; birbirini çok seven, birbirine sevdalanan iki genç!.ah yanı erkek, canım yanı kadın olur!. sonra mı; birlikte yapılan işlere devam!. ilahi!..yine dilim sürçtü; beter ol e mi ey dilim!.tam ortandan bir kemik çaksınlar senin!..dönemesin aşağı yukarı, sağa sola!.öylece yat, gırtlakla dudaklar arasında; yatağın olsun ağız boşluğu!.. ah canım dilim; kıyamam sana!.sadece sana değil, kıyamadığım ne çok şey var aslında...mesela, hiç kıyamam memleketim insanına...hele böyle sıkıntılı günlerde yaşadıklarını düşündükçe; hem küplere biniyorum, hem de ağlayasım geliyor!.ağlayasım gelse iyi de; resmen ağlıyorum!..ağlama krizim bitince, dilime ne gelirse söylenmeye başlıyorum...sözlerim arasına sıkışan küfürlükler, müdürlükler bile var!.varsa var, yoksa yok; beni ilgilendirmez açıkçası!.sonuçta kibar kadınımdır ben; küfretsem bile inanmayın dermişim!.inanmayın çünkü; yalanlara inanan bir tarafımız olduğunu keşfetmiş durumdayım!..işte bunun için uyarıyorum sizi açıkçası!. o halde yalanlara inanmamaya devam!. keşfettiğim iki şey daha var; ikisi de bu güzel yurdun, akıllı halkına ait: bıkarlar ve ağzı yanınca üflerler!. ah canımmm!..işte bu kadar!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |