..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Tayyibe Atay




18 Nisan 2024
İmam Olacağım  
Tayyibe Atay
imam olmak, getirisi bol bir iştir beh!..illaki de imam olacağım işte!.


:FGA:
şimdi efendim!..ben de emekli bir vatandaşım. emekli olmanın kötü bir şey olduğunu, imam maaşına bakınca anladım!.ah dedim, keşke ben de imam olsaydım!.bildiğim üç beş dua ile kıldırırdım namazı; amin deyip çıkardım cami kapısından!.hem de en önde!.arkamdan gelirdi cemaat!..zaten kaç kişiydi ki!.caminin dört köşesinde, dört kişi; bir de ben!.

ben, yani imam olduğum zaman ben!..günün, toplam iki saatinde kıldırırdım namazı üç beş kişiye, kıvırırdım binlerle papeli!.minarenin merdivenlerini tırmanmazken hem de!.şerefede ezan okurken düşeceğim korkusu yaşanmadan hem de!..sağolsun devletim; yükseklik korkusu yaşatmadı ya bana; bütün dualarım onadır billahi!..

imam olmak, itibarlı olmaktır bir kere!.”hoca efendi” der sana, kime raslarsan rasla!.seni görünce, eli ayağı tutuşur insancıkların!..cennetin kapısında bilet satan biletçi sanırlar seni!.neleri var, neleri yoksa vermeye kalkarlar bilet alabilmek için!..alabilirler mi peki; asla!..çünkü yoktur böyle bir şey!.kendi cennetini kendisi yaratan uluslar kervanına bir türlü katılamayız bu yüzden!.

özellikle köylerde imam olmak, çok daha avantajlıdır!.mesela her köyde imam evi vardır da; her köyde öğretmen evi yoktur!..hatta, her köyün imamı vardır, öğretmeni yoktur!.dahası, her köyün camisi vardır, okulu yoktur!.daha dahası camiler ayaktadır, okullar yıkık!..bu nasıl iştir yahu diyesi gelir insanın!.dedim mi, dedim valla!.ben dedim de; bu ülkede kaç kişi daha vardır acaba, benim dediğimi diyen diye de düşündüm doğrusu!.

durum böyle olunca; köydeki kardeşlerimiz çok iyi bakar imamlara!.kıskanmış falan değilim de; adaletsizliğin beni soktuğu hallere içerliyorum sadece!..”ona var da, bana yok mu” adlı filmde kenar oyuncusu olmak zoruma gidiyor açıkçası!.

özetle diyorum ki; boşuna öğretmen olup, emekli olmuşum!.boşuna dirsek çürütmüşüm öğretmen olabilmek için!..boşuna yıllarca hizmet etmişim!.karşılığı bumu olmalıydı allasen!..imamlarla arama giren yirmi bin papale nasıl kızmayayım şimdi, hı!.bir daha dünyaya gelirsem eğer, kesinlikle erkek olacağım!.ve kesinlikle imam!..

heyttt!.var mı bana yan bakan!..diye de bağıracağım!..

:))



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Emekli Meselesi
Çocuk ve Et
Patetissstt!.
Portakal
Zumlamak
Karanlığın Gözleri
Makara

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sinekler
Amma Uçmuşuz
Türlü Yaptım Türlü
Hıyar
Zamana Kırıntı
Selam Efendim
Ah Canım
Bitanemi
Dedüdü Dedüdü
Hımbıl Gençlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Poşet [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Artık [Şiir]
Semazen [Şiir]
Bostan [Şiir]
Havan [Şiir]
Köprü [Şiir]
Oyun Arkadaşı [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.