..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bütün sanatlarda insanı şaşırtan bir yan vardır. -Alain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Öyküsel > Hülya Kırklaroğlu




14 Eylül 2024
Yatak Çeker İnsanı  
Geldim geldim Sevgili günlüğüm✍🏻

Hülya Kırklaroğlu



:HA:
Geldim geldim sevgili günlüğüm✍🏻
Sütlü kahve fincanı ile ölçtüm kahvemin suyunu; kahveyide iki katı ilave ettim umarım acı olmaz şekersiz şekersiz. Yazımıza devam ederken yudum yudum içerim; kimseye söyleme emi bir kare sütlü çikolata alalım yanına… Boğa burcu ve çikolata çok tatlı olmadımı yan yana?

İkiside huzur demek değil mi?
Boğa burcu demek; kendisinden başkasıyla ilgilenmeyen kişi; eşittir huzur…
Çikolata mutluluk içerikli huzur…

Ellerime,ömrüme sağlık sevgili günlüğüm…
Toprak cezvede pek bi güzel oluyor kahve ve şimdi duruyor önümde… Kokusunda kahve tanelerinin çok oluşundan dolayı az acı koku mu aldım ne?
Olsun çikolata bastırır tüm koku ve hisleri anladın sen cümle arasına yerleşen felsefeyi!

Efendim?
Yok yok toprak cezve yapmıyor acılığı, ölçüyü biraz fazla çoğalttım ya ondan.

Toprak cezve; ve ne de olsa topraktan geldik, toprağa döneceğiz e; o zaman arada da topraktan imal edilen tencere, cezveler ile toprağın tadına bakacağız değil mi hadiii ama?

Devam edelim mi bugünün 2. bölümüne
Günlerden neydi, hadi çabuk yanıtla sevgili günlüğüm✍🏻

Hep sen mi beni sınava tabi tutacaksın oh olsun işte sana cevapla!

Evvett bravo alkışlıyoruz seni; cumartesi sabahı şu an saatler ilerlesede yazıyoruz geride kalan zamanın cilvesini…

Elimi, yüzümü yıkayıp mis kokulu bakım yağınıda saçlarıma yedirip taradıktan sonra; gün başladı benim için… Arada belimi ovuşturup durduğuma da değinmeden geçemeyeceğim.

Kahvaltı için mutfağa ilerledim ilk önce ekmek kızartma makinesine glütensiz ekmeği yerleştirdim.
Aaaa dur dur elimi yüzümü yıkamaya gitmeden camları açtığımı, yatağı havalandırdığımı yere düşen pikeyi yerden alıp bağrıma bastığımı ardından camdan iki silkeleyip katladığımın da altını çizerim.
Rahmetli anneciğimin bir sözü vardı ve bir kere söyledi. Biz hiç büyüklerimizi yormadık… Bir lafı ikiletmedik maşAllah bize sevgili günlüğüm…
Yatağını kalkınca topla evladım “yatak çeker insanı” demişti… O gün bugündür aynı tertip, düzen ve aynı disiplin içindeyiz…
Nerde kalmıştık heh buldum glütensiz ekmek hadi yazıya dönelim…

Isıtmadan asla yenilemeyen bir ekmek sözüm ona kilo almayacağım demi?

Isıtmadan boğuyor ekmek insanı oy oy…Zaar boğduğu için iştah diyor ki; dur bi nefes alayım o arada dinlenirken uyuyakalıyor saatler geçiyor.

Aldım bu minik ekmekleri bitene kadar tüketirim sonrasında tam buğdaya geçiş yapacağım Allahın izniyle.

Kahve güzel olmuş bahsettiğim gibi biraz acı; şansıma çıka çıka buzdolabından da bitter çikolata çıkmasın mı sevgili günlüğüm✍🏻

İki acılık bir arada, oyna kızım oyna.
Ne demişler bir fincan kahvenin kırk yıl hatrı var biricik günlüğüm… O halde sütlü kahve fincanı, iki kat büyüklükte ve bu demek oluyor ki bugünlük seksen yıl hatırım var üzerimde… Bir güne seksen yıl sığar mı?
Sığdırırız endişelenme sen emi!
Yaşamayı bilirsen bir günlük ömrü olan kelebekler, yılda bir gün açan çiçekler gibi… Bir güne seksen yılı sığdırırız Allahın izniyle…

Çok tatlı oldu bu satırlar insan kendine dönmeye görsün, içindeki derinliğe, ruhuna sonuç itibari ile kendine olan aşkı çıkıyor gün yüzüne daha ne olsun?

Kendine dönmek derken ise, kendimi bildim bileli kendimle meşgul oldum hep; dışarısını bilmiyor, dışarıya yabancıyım kendi mülkümde…

Güzel bir müzik açtım dinlemeye koyuldum ve çayı kahvaltıdan sonra içerim her zaman çay sonra…

Çaydanlığı ocağa alıp üç yemek kaşığı çay otu ilave ettim demliğe, altını kısıkta açtım , kare mavi karşılıklı çiçek desenli servis tabağına çeri domatesleri üçe ve dörde bölmeye başladım. Tavaya zeytinyağını ilave edip peynirleri kızarttım önce; diğer yanda bir salatalık soyup dilimledim ve beş zeytin çiçek desenlerin hemen altına… Yeşillik istemedim bugün çünkü belimi ovup durdum bir yandanda, yeşillikle ayakta kalamam bahanesiyle kızardı ekmekler anında kuruyor bu arada glütensiz ya zaar ondan…

Kızaran peynirlerin üzerine iki yumurta çırptım cız dedi tava bugün ve bugün kandil…
Kandilimiz mübarek olsun✨
İnanç huzurdur, güvendir, emniyettir,mutluluktur, hepsinden de önce inanç özgürlüktür.
2. bölüm devamı geliyorrrrr



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın öyküsel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aquarally Birinci Parkur Kargı🏊🏻♀🏊🏻
Naci Baba
Aquarally Kargı Başlasın Rally🏊🏻♀🏊🏻
Seksek
Aquarallyswimming/datça
Aquarally Datça🏊🏻♀
Sahanda Yumurta
Savur Beni Bana
Çöl ve Kırmızı İpek
Yüzde İkilik Kısım Sevgili Günlüğüm✍🏻

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
On Beş Saniye
Mimar
Kim O?
Güfte
Kalemin Çilesi…
Yeşilköy
Herkesin Kalemi Aynı Derinlikte mi Ki?
Göremezsiniz Beni
Kime Baktınız
Uyandım mı Ben Şimdi? Yoksa Uykudamıyım? Düş’müyüm Yoksa?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ne Zaman Kültürleneceğiz? 1’nci Bölüm [Deneme]
İnsan Hangi Yöne Dönüyor? [Deneme]
B On İki [Deneme]
Atatürk ve Satı Kadın 2... Bölüm [Deneme]
Köşeye Çekilmek [Deneme]
Ne Zaman? 2’nci Bölüm [Deneme]
Kalemi Tutan Bu El [Deneme]
Doğum [Deneme]
Bir Sağa Bir Sola Sallanıyorum [Deneme]
Bir Selam Verip Çıkacağım Sevgili Günlüğüm✍🏻 [Deneme]


Hülya Kırklaroğlu kimdir?

1970 Erzurum merkez doğumluyum. 1972 yılından bu yana İstanbul da ikamet etmekteyim. 5 yıllık konfeksiyon deneyimimden sonra 10 yıl hizmet sektöründe çalışan olarak yer aldım. 2016 yılından itibarenaktif olarak yüzme sporuyla ilgilenmeye başladım. Master yüzücü olarak bir çok birincilik ve derecelerim bulunmaktadır. Yüzme sporu dışında, okçuluk ve taekwondo ile de ilgilendim. Keman dersi aldım. Diğer ilgi alanlarımın içinde Fransızca ve keman bulunmaktadır.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hülya Kırklaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.