..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Uygarlık, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayıda artmasıdır -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Meslekler & İş Yaşamı > Rüya Bayram




19 Haziran 2006
İş Hayatı İşler Hayatı...  
Rüya Bayram
Hep kaçırdığımız yerde yetişiriz sandığımız ve bir daha geri gelmeyecek her şey, olanca yaşanmamışlığıyla alıp başını gidiyor ulaşılamayacak bir yere... Her seçim bir ceza".... Oysa "uğruna vazgeçtiğimiz andadır hayatımız, uğruna vazgeçtiğimiz yerdedir kalp atışımız, uğruna vazgeçtiğimiz insanda kalır aklımız, vazgeçemediklerimizdir hayatımız.".


:BCJF:
İş hayatı işler hayatımızı…

Hayatımızdaki en önemli şeylerden biri de kuşkusuz iş hayatımız..Öyle olmasa; özel günlerimizi, sevdiklerimizi hatta çok zorlandığımızda sağlığımızı bile feda eder miydik? Ne uğruna nelerden vazgeçiyoruz. Hayatımızı kazanmak adına hayatımızı yaşamaktan, sevdiğimiz şeyleri yapabilmek adına sevdiğimiz şeylerle ilgilenecek zamanımızdan, sevdiğimiz insanlara ayıracak anlarımızdan, kendimiz için yine kendimizden vazgeçiyoruz. Her seçim bir ceza!.... Oysa uğruna vazgeçtiğimiz andadır hayatımız, uğruna vazgeçtiğimiz yerdedir kalp atışımız, uğruna vazgeçtiğimiz insanda kalır aklımız, vazgeçemediklerimizdir hayatımız.

Ne yazık ki çalışmak zorundayız. Kimimiz için işlerimiz kaçışlarımız, kimimiz için hayallerimize karşı duran duvarlarımız, kimimiz için sığınağımız, kimimize göre dayanağımız, kimimiz şevkle kimimiz ise erken emeklilik ümidi ile devam ediyoruz . Oysa geçip gidiyor ,ardına bile bakmıyor hayat.Hep kaçırdığımız yerde yetişiriz sandığımız ve bir daha geri gelmeyecek her şey, olanca yaşanmamışlığıyla alıp başını gidiyor ulaşılamayacak bir yere.

Ben, yeni anladım da iş hayatının amaç değil araç olması gerektiğini, yaşama biçimi değil de yaşamanın içinde mecburi ama asgari bir bölüm olması gerektiğini.

Biz şimdi bir azınlığız.Çalıştık yıllarca, kendimizi adadık işlerimize, sevdiklerimizin zamanlarından, kahkaha atacak anlarımızdan, çalıp söyleyecek tempo tutturacak meyhanelerden, güzelim filmlerden, bazen bebeğimizin ilk yürüyüşünden, bazen sevgilimizin sürprizinden ve kimbilir daha nelerden çalıp çalıştık ..Ailemizden çalıp eve geç gittik, aklımıza işlerimizi takıp gitsek de muhabbet etmedik, uykusuz kaldık ne oldu sonunda işsiz kaldık..Ve yanımızda bunca hırsızlığımıza rağmen; ailemiz, dostlarımız, sevenlerimiz. Hani ardı sıra dağ bayır dolaştığımız yöneticiler patronlar, hani her detayını bildiğimiz işimiz, hani vefa, hani saygı..

Bırakalım biz, bunlar dünya işleri dostlar…Maslow un ihtiyaçlar hiyerarşisinde barınmak ve doymak ilk sırada..Bunu karşılasak yeter bu kadar hırs nereye…

Hem çalışıp hem yaşanmıyor hem hırslı hem mutlu olunmuyor; daha küçük ama daha gerçek hayaller kuralım işleri araç hayatı keyfiyle yaşamayı amaç edinip hayatımıza daha çok sevgi daha çok mutluluk, daha fazla güzellik katalım.

Boşverelim gitsin hakkımızı yiyenleri, biz de çok var biraz da onlar yesinler diyelim..Boşverelim arkamızdan kuyumuzu kazanları unutup nasıl olsa onlar da bir gün düşecekler.. Boşverelim harcadığımız emeğe üzülmeyi bir gün boşa gitmediğini göreceğiz elbet..Yaşamak güzel dostlar hele ki bahar gelmişken. Kaybedeceklerimiz azaldıkça korkularımız da azalır nasıl olsa..İş hayatında bizi üzenleri yollayalım duygularımızın cehenneminin dibi boyutuna ve biz tadını çıkaralım onları sokmadığımız hayatımızın cennet boyutunda..

Sevgiyle kalın..
İşiniz olsun ama gücünüz de olsun..Gücünüz sevgi olsun…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Çok teşekkürler.
Gönderen: Rüya Bayram / , Türkiye
7 Nisan 2010
İşi sevmek gerçekten önemli ama işi sevsen de uğrayacağın haksızlıkları engelleyemiyorsun bu yazıyı da o dönemde yazmıştım. Yine yaptığım işi seviyorum ama yine böyle bir yazı daha yazabilirim:)Değerli görüşleriniz için çok teşekkürler. Saygılar

:: İş hayatının açmazları
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
6 Nisan 2010
Bir insanın sevmediği bir işi yapmasının ne kadar zor olduğunu çok iyi bilirim.Tam 33 sene yaptım.Bir gün bile sevemedim.Profesyonel bir gözle baktım işime.O bana ekmek parası veriyordu ben de ona zamanımı ve alın terimi.Hepsi bu kadar basitti.Yazının sonundaki olumlu telkinler hepimiz için gerçekten çok gerekli.Saygılarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın meslekler & İş yaşamı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (19) (Agah Efendi ile Söyleşirken... )
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (17) (Labirentlerden... )

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
En Kusursuz Cinayet Yaşama Sevincini Öldürmektir
Hani Tek Bir Kişiyi Özlersiniz Her Yer Issız Gelir Derler Ya...
Uzun Metraj Korku Filmi, Bol Kan, Bol Siyaset, Bol Kavga, Boş Hayat!
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (10) (Sıradan Bir Masaldan... )
Mutluluk
Hayatı Kuralına Göre Oyna!
Herşeyin Bir Nedeni Var Ama Unutmayın Bir de Sonucu...
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (11) (Çocukluğumdan... )
Tüp Bebekler ve Çöp Bebekler
Adresi Belli Olmayan Mektuplar (9) (Kalpten Kalbe Nasihatlerden... )

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çelişki [Şiir]
(Kürtaj) Olmak Ya da Olmamak, İşte Bütün Mesele Bu... [Eleştiri]


Rüya Bayram kimdir?

Yaşamayı tüm anları ile seviyorum. Bazen acıtıyor her yanımızı hayat, bazen güldürüyor yüzümüzü beklemediğimiz bir anda. Yaşanmışlıklar anılarımız oluyor ve ben uslanmaz bir anı biriktiricisiyim. Hayat biriktirdiğimi ve kaçırdığım tüm zamanları yazıyla bir yerlerde sakladığımı düşünüyorum yazıya döktüğümde kendimi. . . Ve bir gün bir yerlerde onların içinde barınan herşeyin beni bulup kucaklayacağını hissediyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Can Dündar,Ahmet Altan,Paolo Coelho,Goethe,Shakespeare,J.J.Rousseou


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Rüya Bayram , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.