..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Alp Çetiner




11 Temmuz 2006
Bir Mesel  
Alp Çetiner
"Senin de kalemin kalem olsun, kâğıdın kâğıt... yapmayı bildin mi, ilim senin elindedir. Gösterişten, şatafattan kaçın; hakkından fazlasına göz dikme. Zaman, sana lâyığını verecektir; iyi de olsa, kötü de...”


:BJIF:
Birgün dedem şöyle misal getirdi:

“Terzinin önünde iplik ve birkaç çeşit kumaş vardır. O, aletleriyle bunları işleyip üretir, çeşitli renk ve biçimde giysiler diker. Bir zaman sonra mallarının taliplisi çok olur, şehrin dışından bile ona kıyafet yaptırmaya gelenler olur. Öyle ya, bir terzi ne kadar mahirse, mallarının alıcısı da o kadar fazla olur.

“Bizim terzi, artık değil şehrin, ülkenin en tanınmış terzilerindendir. Ve onunla iş yapmak isteyenler öyle çoğalmıştır ki, artık tezgâhının üstünde ülkenin dört bir yanından gelen çeşit çeşit kumaşlar, renk renk iplikler vardır. Ve müşterileri de onun becerisinden şüphe duymayacak kadar eliaçıktırlar ona karşı.

“İlim yapmak da böyledir. Bilgiyi işlemeyi ve insanlara sunmayı bildin mi senin elinden faydalanan da çok olur. Birgün bu işi, ucundan tutup da becerebildin mi elinde bulundurduğun bir dirhem bilgi, bir de bakmışsın dağlar gibi olmuş. Yorulmadan çalış ve işle onu. Merak etme, arkandan hayır dua edecek çok insan vardır artık.

Terziye ne mi oldu? Yaşlandı, ama gücü-kuvveti hâlâ yerinde ve mutluluğun ve refahın doruğunda. Dükkânı hâlâ o küçük dükkân... Makası-mezurası hâlâ o eski kullandıkları... En fazla, yanında bir-iki çırakla kalfa çalıştırıyordur. Mutlu, çünkü kibirlenmedi; müreffeh, çünkü tamah etmedi.

Senin de kalemin kalem olsun, kâğıdın kâğıt... yapmayı bildin mi, ilim senin elindedir. Gösterişten, şatafattan kaçın; hakkından fazlasına göz dikme. Zaman, sana lâyığını verecektir; iyi de olsa, kötü de...”

Bugün dedem yaşamıyor. Aslında onu hiç görmedim, ben doğmadan yıllar önce ölmüş. Birgün onun mezarının başında dua ederken yanıma bir Çinli yanaştı, o da dedemin mezarını ziyarete gelmiş. İngilizce sohbet ettik ve bana bu meseli anlattı. Bitirdiğinde ikimizin de gözleri yaşardı. Tıpkı, onun mesellerine kulak veren bütün dünya yurttaşları gibi...



.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ders niteliğinde
Gönderen: Murat Oğuz Doğan / /
13 Temmuz 2006
"Senin de kalemin kalem olsun, kâğıdın kâğıt... yapmayı bildin mi, ilim senin elindedir. Gösterişten, şatafattan kaçın; hakkından fazlasına göz dikme. Zaman, sana lâyığını verecektir; iyi de olsa, kötü de...” Aslında bu sözcüklerinizden sonra söylenecek pek birşey kalmamış demek yerinde olur. Ben bunu genişleterek her kurum, her sektör yada tüm insanlığın şatafattan ve gösterişten kaçınmasını ümit ediyorum. Umarım başlıkta belirttiğim gibi her vicdanı olana ders niteliğini taşır. İçten ve kendince anlatımın için tebrikler...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geçit Resimleri
Yıldızlı Bir Gecede...

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tuhaf Gerçek
Hayat İnsana Neler Gösteriyor!
Müjdat Abi ve Bizim Mahalle
Hayatın Anlamı
Büyük Bir Yazarın Ölümü Üzerine
Hayat Ayrıntılarda Gizlidir
Doğu - Batı
Yabancı Bir Gezegendeki Tuhaf Canlılar
Sevgili Günlük!..
Aşk Şarkısı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duvar [Şiir]
Muhteşem Doğu [Şiir]
Ebedî An* [Şiir]
Şu Dil Sorunu Dediğimiz... [Deneme]
Binbir Gece Masalları Kime Ait?.. [Deneme]
Tüketim Toplumu Üzerine [Deneme]
Kitap ve Kelimeler [Deneme]
Porselen Bebek [Deneme]
Sanatın İfade Gücü [Deneme]
Sanat Eseri, İzleyici ve "Gerçek" [Deneme]


Alp Çetiner kimdir?

Bir kişinin kalbinde yer edebilirsem, kendimi boşuna yaşamamış sayarım.

Etkilendiği Yazarlar:
Halil Cibran, Tagore, Borges, Hesse, Tanpınar, Nabokov, Lermontov, Salinger


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Çetiner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.