..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Meryem Rabia Taşbilek




4 Temmuz 2007
Riski Göze Alamama Riski/1  
Devamı; Riski Göze Alma Riski/2

Meryem Rabia Taşbilek


Birçok şey hepimizin gözünün önünde olup bitiyor fakat görülmesi gerekeni ancak bazılarımız görüyor. Mesele birilerinin bakmasıyla görmemiz gerekene vakıf olması ile bitmiyor zira bundan böyle hepimiz yeri geldiğinde kullanabileceğimiz, istifade edebileceğimiz, hayatımızı, his ve düşünce yapımızı diğiştirebileceğimiz, renk katabileceğimiz bir kaynak kazanmış oluyoruz.


:BCDI:
Birçok şey hepimizin gözünün önünde olup bitiyor fakat görülmesi gerekeni ancak bazılarımız görüyor. Mesele birilerinin bakmasıyla görmemiz gerekene vakıf olması ile bitmiyor zira bundan böyle hepimiz yeri geldiğinde kullanabileceğimiz, istifade edebileceğimiz, hayatımızı, his ve düşünce yapımızı diğiştirebileceğimiz, renk katabileceğimiz bir kaynak kazanmış oluyoruz.

Vaktiyle Timur'un huzuruna genç bir elçi çıkmış ve görevini yerine getirdikten sonra merak ve hayranlığını yenemeyerek gençliğinin verdiği cürretle Timur'a bir sualinin olduğunu söylemiş. Timur da elçinin sulaini sormasına müsade etmiş. Elçi; merak ediyorum, o kadar düşmanınız var, hayatın güçlüye de güçsüze de farklı zorlukları var. Nasıl oluyor da bu kadar sorun ve düşman saldırısına rağmen başarıyı elden bırakmıyorsunuz. Cürretimi bağışlayın ama bilmek istiyorum demiş. Timur elçiye yaklaşıp ağzını açmasını söylemiş ve sonra kendisi de ağzını açarak iksinin de aynı anda birbirlerinin ellerini karşılıklı olarak ısırmalarını emretmiş. Elçi korkuyla karışık heyecan ve merakla ister istemez Timur'un söylediğini yapmış. Fakat canı o kadar çok acıyormuş ki sonunda dayanamayıp bir çığlık atmış. Tabi bu esnada da Timur elini ellçinin ağzından kurtarmış ama ısırmaya devam etmiş. Elçinin canının iyice yandığına kanaat getirdikten sonra kendi insiyatifiyle ağzını açmış ve elini kurtarmasına müsade etmiş. Ve hiçbir açıklama yapmadan elçiye sormus; "Anladın mı şimdi benim neden/nasıl başarlı olduğumu?!" Elçinin hayret dolu bakışlarının gölgesinde birşeyler gevelemesine müsade etmeden de açıklamış. "Tabiki herkes gibi ben de zorluklar çekiyorum fakat ben yaşadığım sorunlar karşısında ahlayıp vahlamak ve ağlaşıp şikayet etmektense sabredip elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Az önce birbirimizin elini ısırdığımızda ben de seninle aynı acıyı hissediyordum ama sebrettim ve senin zayıflığından faydalanıp kendimi kurtardım!" demiş...

Hayatta bazı dar boğazlardan geçiyoruz. Bazı kapılardan girmek istiyoruz fakat kapılar haklı veya haksız nedenlerle kapalı olabiliyor. Elimizdeki anahtarlardan ilkini denediğimizde kapıyı açamadığımız için ağlayıp elimizdeki diğer anahtar yığınını bir tarafa fırlatıp kapı önünde ağlaşmaktansa bize düşen; sabırla diğer anahtarları denemek. Olmadı duvarlarda yeni kapılar, surlarda yeni gedikler açmalı, insanlığın kardeşlik ve birlik kaynağına sondaj vurmalıyız...

Kaplumbağa bile ancak riski göze alıp başını dışarı çıkardığı zaman ilerleyebiliyor. Bazen hiçbir riski göze almamak; göze alamadığımız risklerden çok daha büyük risklere gebe olabiliyor! Helal dairesi içinde riskleri, bedel ödemeyi göze alan samimi insanlara ihitiyacimiz var!

(Doğu Konferansında yaptığım konuşmadan kısa bir alıntıyla derlenmiştir/ İstanbul:2005/



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Her Kahrolsun Bir Yaşasın, Her Yaşasın Bir Kahrolsun Sloganı Üretir!
Oyunuzu Kime Vereceksiniz?
Riski Göze Alma Riski/2
Akletmek Yetmez - Kalbetmedikçe

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Direniş, Sivil İtaatsizlik ve Satyagraha Felsefesi
Yumurtasız Omlet ve Direnişimize Dair
Oyumu Pinokyo'ya Vereceğim!
Rus Ruleti ve Türkiyedeki Demokrasi Arasında Yedi Müşterekliği Bulmak!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Gecede Kaç Kişi Bu Şehirde?.. [Şiir]
Kalbimin İncir Bahçesi Sükûtumun Gizli Lehçesi [Şiir]
Bileklerimde Budanmış Gül Dalları [Şiir]
Kork Putlarının Elinde Patlamasından [Şiir]
Özledikçe Irmaklar Doğuran Gözlerim [Öykü]
"Köprüler Üstünde Şaşırdığım Bir An; Yüreğin Arafta Atıyordu" [Öykü]
Pencere Önü Düşünce Rutinleri [Öykü]
Kuş Bakışı/bosna/4 [Öykü]
Otantik Eğitim Metodları [Öykü]
Dilsiz'in Ben Tercümesi [Öykü]


Meryem Rabia Taşbilek kimdir?

Beni çabucak anlamak istemeyin yeter. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Kur'an, Aliya İzzetbegoviç, Ali Ural, İlhami Çiçek, Cahit Zarifoğlu...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Meryem Rabia Taşbilek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.