Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne |
|
||||||||||
|
sıkış tepiş, üstüste duygular.. birini kaldırsan öteki hortlar altından.. birini fırlatıp atmaya çalışsan pencerenden diğeri geri gelir arka pencereden ve abanır omuzlarına kutsal bir ağırlık gibi kutsal bir ruh gibi.. delik deşik eder derini ısırır sinir uçlarını ve zaten delinmiş ruhunu parçalar.. fırlatmaya çalışsan da tekrar dinlemez seni ve işlemek üzere tekrar nişan alır tam gögsüne! kurşun geçirmez sanırsın derini ve unutursun o an derinliklerini öyle değildir odanın camları oysa ve dağılır salisede.. üzerine geçirdiğin şeffaf zırh gibi, içinden çıkamadığın geçmişin gibi.. bir oda dolusu acın var senin hangi dolaba kitlesen yakalar seni yakalar ve yakar.. hangi dolaba kitlesen kendini, bulur yine seni hangi parkenin altına gömsen çıkar tekrar ve köşeden köşeye yakalar her duvarda ne kadar uzağa kaçarsan kaç.. ne kadar mesafe kaçabilirsin ki... hapsolmuşken kendi dergahında, dizginlenirken kendi alanında.. ve köşe kapmaca oynarken kendi sınırlarında, yakalanmak zor değildir boşluklara, kıstırıldığın zamanlara ve zamansızlıklara.. -değişken ama sabit kristal ve kırılgan kristalize olmuş ruhun gibi.. yine de kışkırtılmaya müsait, kıvrılmış, acitilmış, ağlatılmış.. ağdalı dillere ve ağrılı sancılara gebe, geberesiye gülmecelerle üzerini örtmeye çalışan bir soytarı gibi bir bilmececi bu acı.. kanırtan, kanatan ve yontan.. yorgun bırakan ve hislerinle oynayan, seni oyunun dışında tutan, ve hep eksiyi sana yazan.. öyle bir acı ki bu içinde durduğun sonrasında durulduğun ve daraldığın, dağılır ardında durduğun insan durakları, durağanlıkları..- bir odan var senin bağımsız filmler çektiğin tek kamera, tek açı, tek kadraj ve tek bir oyuncu.. her gece yeni bir senaryo ama her gece aynı tema.. üzerine tığ gibi işlenen bir karanlıkta örtüşmek istemediğin bir gerçek dünya.. rollerin istemsizce seçildiği bir hayatta senin asla dahil olmak istemediğin, dahası dehanın yüzüne tükürmeye cesaret edecek bir devasa.. içinde bağımsızlığını ilan ettiğin bir odan var hangi rolü istersen oynayabileceğin ve hangi kuytularında duracağını seçtiğin, gündüzden itinayla hazırladığın bir dekor gündüzden itinayla seçtiğin sözcükler gündüzden itinayla tasarladığın bir son.. yönetmen koltuğunda oturduğun oturdukça kararttığın bir film bu sanki.. her karede hayatının şeritlerinin aktığı her karede bir kez daha içine kaçtığın ve sonra tekrar varoluşunu izlediğin her karede zaman içinde yolculuk yaptığın arada bazı karelerini silmeye çalıştığın, ama bir kez gittiğinde belki de bir daha hiç geri gelemeyeceğin zamanlar.. bir oda dolusu yüzün var senin her gün karşına alıp birini saatlerce konuştuğun, ve anlattıkça yalnızlığını yitirdiğini sandığın.. hepsinin ardında başka biri, giydirilmiş mimikleri ve başka bir masal perisi.. hiç gelemeyen, yolda kaza geçiren ve aslında hiç gelemeyecek olan, aslında hiç atı da olmayan siyah eldivenli prensler siyah peluşlu prensesler.. koyu boyalar ardına saklanan, kuyu misali gözler ve ardında geçmişten izler.. her sabah uyandığında makyaj gibi giydiğin, gözaltı torbalarını özenle gizlediğin ve özenle çizdiğin ifadeler yüzü giyinik yüzler.. yüzünde ateş dansı yapılan, 6 köşesi de kuşatılmış, izinsiz istila edilmiş bir uyku gibi solgun sorgu masası misali yüzler.. üzerine her oturduğunda tokatlandığın, kızgın alevde kaynatıldığın ve kamaştırıldığın, parçalara ayrıldığın saatler.. yüzünün her bölmesi ayrıştırılmış zamandan ve zandan.. sırf dokunmasınlar diye, sırf bozmasınlar diye ayrıldığın gizli bölmeler.. içinde sakladığın hikayeler ve himaye altına alınmış kelimeler.. ayrıştırılmış gündelik hayattan ve güneşten sarılmış karanlığın paketine ve içinden konuşmak üzere ayarlanmış saatin alarmı.. bir köründe yalnızlığın, yangınların ve yaşların bir köründe kördüğümün ve bir köründe ölümünün.. yüzsüzce, böylece yüksüzce..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © melis, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |