Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne |
|
||||||||||
|
Çıtlayan mor ampülün etrafında. İskenderi yiyor biri ön taraftaki balkonda. Çorba içiyor küçük kız arabaların tozlu lastiklerine karşı öbür tarafta. Çöpü karıştıran çocukların aradıkları; Ateri salonunun önünde oyuna benzer bir eğlence belki de. Kararsızım yanımda oturan kadının ırkından. Ateşin renginden Gelecek çayın tadından Ve ses tellerime konan kuşlardan. Bir çığlık attı köşede dilenci. Akşam vaktiydi Alarmların işlevsizliği gibi bir sesti Dönüp bakmadı kimse Benden başka hiç kimse. (Sebepsizdi çığlıkları adamın. Gözleri yerinde değildi ya göremedim Neredeydi kör yaşamı). Ya sokak çocukları neredeydiler? Bir deniz kızının incili göğüslerinde mi uyumuşlar? Şarkı söyleyen kadını mı kaçırmışlar? Çabuk mu bitirmişler yemeklerini kedicikler? Çöpler toplandı. Çay soğuk geldi. Kuşlar uçtu gitti. Kör dilenci hastalanmış. Ateşi çıkmış. Ah be amcam, Ah be yaşam, Nerede ışıltılı kitaplar, Suskun çocuklarla dolu programlar? Topuklu ayakkabılı güzel kadınlar siz söyleyin: -Nerde büyüsüz anların şatafatlı hatıraları? -Dövmeli vücutların çıplak resim seansları? Duyulmayan şarkıları dinleyen kraliçelere sesleniyorum: -Kaç kedi yer artıklarınızı? -Kim yakmış Roma’dan başka, sizin ruhlarınızı? Görünmeyen yalnızlıkları görenler, size lafım yok. Cenneti arayanlar lütfen siz dışarı çıkın. Kalanlarla devamı olacaksa eğer, Önce cevapların sağlaması yapılmalı Sonra teneffüs. Kör dilenci ölmüşmüş...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © özge simsek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |