Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
sert namlunun ucundan akmaya hazır ince sözlerine cephe cephe giyindiğim. kalbimde ince kurşun_i sızılarıyla ağladığın bir sabah yanına gelirim, yazına gelirim çayına gelirim, her şeyimle her yanına ben gelirim. Zırhtır çünkü, bilmek gerek giymesini seni ve asmak gerek ucube düşlerimin kül kedisini ve bir ayakkabı gerek, merdiven gerek çok şey gerek bir prenses gibi sana bir gece, on ikiyi kırık bir kafa geçe, kül kedisi gibi soyunmak en gerek. anne kokulu bir sabahta rıhtımı olmak gerekir ıslak düşlerin ve deniz kuruluğunda bir meltem gibi esmeliyim güneşin battığı saçlarından deniz kuruluğunda bir ayıbım artık yitirilmiş gibiyim ben, anne olmaktır dileğim, sıcak olmaktır bir yanım. Kanıyorsun bana, hissedebiliyorum, öfke dolu kusursuz aşkının, bana attığını ve Geldiğini; her şeyim sen. ve sen gelmeden her şeyim kayıp. sahi sen gelene dek; neredeydi o sahilane ellerin? Sabundan bir gül kokuyor sabahlarım ve bazen güneş hiç açmıyor, acıkmıyorum ve fazlasıyla gülmüyorum acımıyorum da artık, uyuştu kelimelerim, sarhoşluk ayıp gelmiyor artık şu sarhoşluğa attığım naralarım da bir yol.a benzemiyor. ılık ılık kanım damar damar dört tarafı nehirlerle çevrili ellerim. Ellerim bir sabah dökülüyor sana yavaş yavaş bir avuç kuru döküntüyle bir yüz sana geliyor oluyorum. yüzümden öpersin beni yüzümle sevdiğin gibi yüzümden uyutursun sonra; rıhtımda kalın bilekli gemiler kara kara otururken, bir kara boyu içime bir aşk oturdu, demir atmaya oturdu, gitmemeye; hep olmaya bir aşk, içime oturdu. Kara kuşağıyla Ay gökyüzünde asıldı sonra yıldızlar sahi beni sana kuşandı ve pürüzsüz teninde bir bulut ağlamaya ne deli yakıştı sen kokuyor oldun sonra Güneş yanar, bulut ağlar oldu Bir çocuk doğdu o anda ve bir adam bir yerlerde katil oldu. ellerin kokuyor oldu sonra ve bir soru oldu; sahi bana gelene dek neredeydin??. nerede sabahladı gövden nerede acıktın bensiz su içmişliğin de var senin bensiz sevmişliğin de olmuştur Nerede kaldı ellerin ve nereye battı gözlerin? bana değmedi inan hiç biri senin değdiğin gibi. ne Kara kuşaklı bir Ay ne yıldız ne de Bahar değmedi hiç değmedi bana bensiz geçtiğin sarhoş kollar diken diken dolandı içime bir aşk boyu. gül battı sabahıma gül battı sabun kokulu bir gülüş battı sonra rıhtımda bir tuzak ağır bilekleriyle bir sabah o da battı. Bu da cevap oldu sonra. Sen kokuyorsun Beraber büyüyemedikllerimiz vardı sahi? beraber öleceklerimiz de olsa; kafi. yanında uyumayı arzuluyor yaşamım seninle bir sabah; O yazı.na gelirim bir kalemde unutulmamaya! çayına gelirim Bir dem de hatırlanmaya! karışır giderim şeker kokulu bir memlekette; menekşe memleketse seninle her sabah; O memlekette beraber yaşlanmalara. serin rıhtımda, bir sızı kanatları sensindir artık giden tayfanın geldiğin yolların kancası ve sancısı o kolların içimde bir pusuda, kıvrılan ılık ılık sözlerin. Senin rıhtımında bir sızı; ben demirlenir ben bağlanırım. çünkü ruhunda saklıdır, benim özlediğim her yer. Söylemiştim; suyun dibinde bir zappayım delice bağdaş kurmuş, gemiye bağlanmıştım. ve öp beni sevginden öpüyorken seni sen öp yine beni aklımda kalan yarım ay yarısı bende saklı gülüşüme, göz yaşını eker misin ve beni sana seni bana getirir belki bir sabah sahi sen o sabah beni kendinden eder misin? söz biter aynı kadın sarhoşluğa kalkar bir ceylan su içiyordur şu anda muhakkak ve belki günlerden perşembedir belki salı bir gün gelir elbet giderken diğer biri seni bana getirecek günlerin takvimlerinde açan yaprak ve baharlarda dolaşan yaprak ve sayfada gezinen beyaz taç.landırılmış, kırılgan yaprak siz söyleyin ona; hangi bahardı sahi bana yüzüyle esmediğiı? Kim bilebilir belki bir bahar açıyordur yerin güzel yüzünde; sende. ya da yüzün sandığım bir ölüme..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © iLkEsU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |