..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Popüler Kültür > Aydın akdeniz




18 Nisan 2009
Sahne Işıklarının Büyüleyiciliği ve Entellektüellik Arasında İkilem!  
Aydın akdeniz
Evet, düpedüz entelektüel bir bilgi birikimine sahipti işte. Geniş vizyonu dağarcığındakileri, herkesi kendisine hayran edecek bir anlatımla aktarmasına yetip artıyordu. Konuşması son ana kadar büyük bir dikkatle dinlenir, beğeni işareti olarak anlaşılabilecek kıpırdanmalar başlardı salonda. Gittiği her yerde kalabalıklar kendisini izler, yolunu bulabilenler yanına kadar sokularak teveccühlerini sunmaya çalışırdı.


:BABF:
Evet, düpedüz entelektüel bir bilgi birikimine sahipti işte. Geniş vizyonu dağarcığındakileri, herkesi kendisine hayran edecek bir anlatımla aktarmasına yetip artıyordu. Konuşması son ana kadar büyük bir dikkatle dinlenir, beğeni işareti olarak anlaşılabilecek kıpırdanmalar başlardı salonda. Gittiği her yerde kalabalıklar kendisini izler, yolunu bulabilenler yanına kadar sokularak teveccühlerini sunmaya çalışırdı.

Gördüğü ilgi, şaşırtırdı kendisini. Hazırlıksız yakalandığı bu ilk deneyimlerinde doğrusu nasıl bir tepki vermesi gerektiğini kendisi dahi bilemez, tereddüt içinde utangaç, konumuyla çelişik bulduğu tepkiler koyardı ortaya. Bunlar da kabul görürdü elbet. Sonra vücut dilini kullanmayı öğrendi.

Kaşlarını çatarak yumruğunu masaya vurduğunda ortaya çıkan etki anlatılır gibi değildi. Salon bir uçtan diğerine çalkalanır, alkışlar ve tezahüratlar ardı arkasına kesilmek bilmeden dakikalarca çınlatırdı ortalığı.

http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=772664


Suya sabuna dokunmadan yapılan espri ve muhatabını doğrudan hedef almayan göndermelerin de bir önceki kadar tesirli olduğunu anladığında şöhreti iyice arttı. Konuşmalarında söylediklerinin doğruluğuna pek aldırış etmiyordu artık. Önemli olan kitleler üzerinde uyandırdığı etkiydi.

Derken makyajın önemini keşfetti. Fiziki kusurları örten, insan doğasının esiri olduğu güzelliği yapay da olsa öne çıkaran makyajı katıldığı panel ve konferanslarda kullanmakta sakınca görmedi. İnsanlar kendisinin ne söylediğine bakmıyorlardı artık.

Söyledikleri sorgulanmaksızın kabul edilir, alışılan tepkiler alışıldığı şekilde gösterilmeye devam ederdi. Artık bir tercih yapma zamanı gelmişti; ya nutuklarıyla kalabalıkları coşturmaya devam edecek ya da az da olsa söylediklerinin niteliği ile ilgilenen azınlığın, nitelikli teveccühü ile teselli olacaktı. Kararını verdi.

Kalabalıklar önünde son konuşmasını yaptı. Önündeki su ile dolu bardaktan bir yudum içtikten sonra ayağa kalktı. Salonu dolduranlar da alkışlar içinde yerlerinden kalktılar, her biri o akşam bir yakınına anlatacağı izlenimi kurguluyordu kafasında.

Bu onun sonraki yıllarda çocuklarına anlatacağı son izlenimi oldu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Deist Mentalitenin Öncülleri Olarak Hermetik, Okültik, Panteist Açılımlar
Gözümüz Aydın! Sonun da Bölgemiz Nükleer Başlıklı Silahlardan Arınıyor...
Tolstoy Müslüman Olmuş Muydu?
Hani Üçüncü Dünya Savaşı Çıkacaktı!
Recep İvedik'e Sonunda Bunu da Yaptılar!
Ortadoğu"nun Çizilen Yeni Haritasında Şii Bloğa Karşı Türk - Kürt İttifakı
Tarlaya, İnsan Tohumu Eken Deist Filozof…
Primitive Kavramlarda Günü Yaşamak!
Lablace'nin Şeytanı Gözüyle İnsan ve Politika..!
Nev Zuhur Zamane Karunları ve Sudan Petrolü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hisseden Payıma Metafizik Aşklar Düştü [Şiir]
Mihenk Taşı [Şiir]
Mana İkliminde Seyrü Sülukun, Adam da Gaflet mi Bırakır A Gönül! [Şiir]
Aynanın Ötesinde Görünen... [Şiir]
Köşe Kapmaca Oynarken Ayrılık... [Şiir]
Dilemma [Şiir]
Faust ve Pan Arasında, Bir Garip Diyalog..! [Şiir]
Sezonluk Fındık İşçilerinin Hayat Öyküsünden Bir Kesit [Öykü]
İsterik Kadın, Haydi Oradan Sen De! [Öykü]
Kapela [Öykü]


Aydın akdeniz kimdir?

Yazı vazgeçemediğim bir tutkudur benim için. Vaz geçemediğim, kendimi sorguladığım anlardır, o anlar. Kendimi bulduğum, yaşama anlamını kazandıran o ya da bu şekilde duygu yüklü anlar.

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski, Puşkin, Tolstoy, Goethe, Stendhal, Shakespeare, Cemil Meriç


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aydın akdeniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.