..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Barış Ünlü




28 Ocak 2010
Ne Kadar Duyarlıyız? - 10  
Barış Ünlü
Gündemimizi meşgul eden balyoz darbe planı üzerine düşündüklerimi yazdım...


:AHGB:
NE KADAR DUYARLIYIZ ? – 10

BALYOZ DARBE PLANI ÜZERİNE

Şu an ülkemizi meşgul eden çok önemli bir olay olan balyoz darbe planı üzerine kalemimin yettiği yere kadar sizlere açıklamalarda bulunacağım.
Ülkemiz 1960’lardan beri hatta Osmanlı tarihinden beri sürekli askerin görevlerini aşıp halkın kırarcasına ülkenin başındaki padişahlara veya hükümetlere çökmesi olayına şahit oldu.Bu olayların sürekli olması veya yaşanması ülkemizin hep geride kalmasına neden oldu.Mesela 1980 darbesini düşünürsek bu darbeden önce her gün dökülen kan kesildi.Bu belki de darbenin tek iyi yönüydü ama darbe sonrasında halka birçok şeyin yasaklandırılması, insanların haklarını kullanamaması ve de birçok insanın darbeciler tarafından işkence görmesi ve öldürülmesi ise darbenin getirdiği acı ve fena yönlerdi.
İşte bu yüzdendir ki şu an bir darbe olsa ya da televizyonlarda her ekranda gösterilen balyoz darbe planı gerçekleşseydi ülke ne olurdu acaba?sorusunu düşünüp buna bir cevap bulmalıyız.Eğer darbe olsaydı muhakkak şöyle olacaktı; 1980 darbesinde olduğu gibi Baykal, Erdoğan ve Bahçeli başta olmak üzere birçok parti lideri ve bu partilere üye olanların birçoğu hapishanelere yargılanmak üzere atılacaktı bir kısmı da ülke dışına kaçacaktı.Bunun nedeni ise bu darbeciler hem eski paşaları örnek almalarından hem de hükümeti kurdukları plan dahilinde hazırlamış olmalarıdır.Bu plancı darbeciler yeni hükümeti ve devlet yapısını da kendilerince kurmuşken şimdiki parti liderlerine bir daha da siyaset yaptırmazlardı gibi gözüküyordu şu anki şartlarda.
Ayrıca birçok örgüt ve örgüt üyesine de darbe vurulacaktı.Ama bunlar öncekine göre sağcı veya solcu yerine dinci ve laik kısım olacaktı ya da bu darbecilerin kendilerini üstün laik görmelerinden ötürü sadece dini alet ettiği düşünülen kişiler ve gruplar alınacaktı.Ve yine birçok insan işkence tezgahlarında ölüme mahkum olacaklardı.Bu ülke hala eski kafadayken ordumuzda yüzyıllardır hep hükümetlerle mücadele ediyorken şimdi ki komutanlarda öyle hareket edeceklerdi.
Bundan başka önceki darbelerde olduğu gibi sosyal hayat duracak ve sosyal aktivitelerin birçoğu da yasaklanacak ve halk olaylardan uzak ve haber almaktan uzak bir şekilde evlere tıkılacaktı sokağa çıkma yasağı ile.Televizyonların birçoğuna da kilit vurulup birkaç kanal açıkta kalabilecekti.İnsanlar her zaman olduğu gibi siyaset ve demokrasiden çok çok uzaklarda tutulacaktı.Ayrıca avrupa veya amerika ile ilişkiler farklı boyut alacak sonunda da kendi içine kapanan gelişmekten uzakta kendi başına kalan apayrı bir yerde kötü bir durumda olacaktı Türkiye.
İşte gündemimizi hep meşgul eden darbeler ileride de önümüze bir takoz gibi konulacak.Her kurumda birkaç başı bozuk olduğu gibi ordu da her zaman çok uzun yıllar sonrada ‘’darbe yapalım şu halka.’’diyenler olacaktır.O yüzdendir ki bazılarının senaryo dediği ama ülkemizin acı bir gerçeği olan bu darbe planı hiç de yalanmış, senaryoymuş gibi gözükmüyor.
Sonuç olarak halkımıza bir tokat gibi vurulan ya da çarpan darbelerden kurtulur muyuz ya da darbe yapmayı aklına koyanlardan kurtulur muyuz bilinmez ama bir gerçek var ki Türk halkı ve yöneticileri hala eskilerde kalmaya devam ederse kendisini ve ülkesini geliştirip, kalkındırmazsa başımıza darbe çorabını ören de çok olur darbeyi aklından çıkarmayan da.Dilerim ki darbesiz günler ve darbesiz bir gelecek çok çok yakında bizim olur.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Kadar Duyarlıyız? - 6

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Kadar Duyarlıyız?
Zar Adam ve Luke Rhinehart
Ne Kadar Duyarlıyız? - 8
Ne Kadar Duyarlıyız? - 2
Ne Kadar Duyarlıyız? - 7
Ne Kadar Duyarlıyız? - 5
Ne Kadar Duyarlıyız? - 9
Ne Kadar Duyarlıyız? - 3
Ne Kadar Duyarlıyız? - 4

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yakalım Bedenlerimizi [Şiir]
İçinde Senin Olduğun Sevişmeler [Şiir]
Hayallerdeki Sevişmelerimiz [Şiir]
Toprağa Düşen Yitik Hayatlar [Şiir]
Bir Mezar [Şiir]
Bir Sevda [Şiir]
Aç Kalbini Yüreğime Doğru Güzel Kız [Şiir]
Issız Yürek... [Şiir]
Deniz Gözlüm [Şiir]
Kısa Bir Söz [Şiir]


Barış Ünlü kimdir?

Ben Barış Ünlü. 1990'dan beridir hayatla bir olup yaşayıp gidiyorum. Herkesin yazar olması için destek olmaya ve de kendiminde yeteri kadar hatta yeterinden daha fazlasını yaparak sizlere ve bu siteye üye olan ya da olmayıpta bu sitede dolaşan herkese güzel şiirler, denemeler, öyküler ve de romanlar yazarak sizlere güzel şeyler yaşatmayı umuyorum. Bu yüzden buradayım ve de burada olmaya devam edeceğim. Ben sizlere ve sizin gibi okur severlere açılıp oradan da hayalim olan yazarlık serüvenine katılıp büyük ve adı her daim söylenen hatırda olan bir büyük yazar olmayı hedefliyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
ORHAN VELİ'DEN BAŞKASI ASLA


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Barış Ünlü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.