..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İstanbul > neslihanca




7 Temmuz 2010
Piyano İle Mehteran  
PİYANO İLE MEHTERAN

neslihanca


PİYANO İLE MEHTERAN


:AHJG:
Geçen hafta İstanbul'daydım. Gerek iş, gerekse biraz tatil olsun diyerekten, dolaştım şöyle bir.

Trenden iner inmez Beykoz'da aldım soluğu. Sabahın yedisi olduğundan olacak ki sokaklar bomboştu. Hava sıcak, bir o kadar da temizdi. Bende bunu fırsat bilerek, güzel bir kahvaltı yaptım boğaza karşı. Sonra da Ortaçeşme'ye doğru yürüdüm. Yol boyunca oltasını sallayan balıkçıları, yürüyüşe çıkan insanları izledim. Burası bence İstanbul'un en güzel, bozulmamış mekânlarından biri. Ne zaman fırsat bulsam, çantamı aldığım gibi burada alıyorum soluğu. Hele de Anadolu Kavağı'nın orası tam anlamıyla bir köy. Bir de bu sahillerde, balık ekmek muhabbeti var ki o da ayrı bir zevk.

Burada birkaç saat dolaştıktan sonra artık gezme faslı bitti, şimdi iş zamanı diyerek kendim için güzel bir ev bakmaya başladım. Ortaçeşme'den Çengelköy'e kadar ki hat üzerinde emlakçılara uğradım. Yaşayabileceğim sakin, temiz, kutu gibi bir ev arıyordum. Ama bulamadım. Birkaç emlakçıya telefon numaramı bıraktıktan sonra Çengelköy de mola verdim. Burada ki meşhur Çınaraltı'nı bilmeyen yoktur. Burası, kızlarla sınavlardan sonra uğradığımız güzel bir mekân. Gerek temizliği, gerekse, yeri açısından harika. Bir bardak çay da burada içtikten sonra vapurla Eminönü'ne doğru yola çıktım. Yol boyunca, aç martılara simit atarak, onların kanat çırpışlarını izleyerek, son iskeleye ulaştım. İstanbul'da ki en güzel şeylerden biride, vapurla karşıya geçmek olsa gerek… Martıların beyaz kanatları, çayın tadı ve simidin lezzeti daha bir başka oluyor sanki.

Eminönü'nden tramvayla Zeytinburnu'na, oradan da Sefaköy'e doğru ilerledim. Sefaköy'e ulaştığım zaman saat altı olmuştu. Armoni Alışveriş Merkezine uğrayıp, biraz alışveriş yaptım. Buradaki fiyatlar çok uygun. Özellikle sezon sonu olan ürünlerde, fiyatlar çok cazip.

Saat yedi sularında, havanın serinlemesini fırsat bilerek, kültür merkezine doğru yürüdüm. Çünkü akşam Tuluyhan Uğurlu ile Mehteran konseri vardı.

Saat sekiz gibi bizi içeri aldılar. Yarım saat sonra, rötarlı da olsa konser başladı. İlk başta Tuluyhan Uğurlu ve grubu çıktı sahneye, iki parça seslendirdikten sonra "Mehteran" da aldı sahnede yerini. Mehteranla beraber salonda ki alkışlar da arttı. Genellikle yaşları genç olan, öğrenci grubu ayakta karşıladı mehteranı. Estergon Kalesi ile başlayan mehter, "Ceddin Deden" ve "Sala" ile devam etti. En son olarak Üsküdar'a Giderken'le son buldu. Üsküdar'a giderken parçasının piyanonu ile uyumu çok güzeldi.

Sonra mehtersiz, piyano ile konser devam etti...
Sinan'ın Kubbeleri adlı parçada Mimar Sinan'ın hayatı, eserleri resimlerle anlatıldı. Belgesel niteliğinde olan slâytlarla, anlatım pekiştirildi. Ardından çok ilginç, bir o kadar da gerçekçi olan "Yeşilçam'dan İstanbul'a Bakış" İsimli eser icra edildi. Bu slâyt hepsinden hoştu. Eski İstanbul sokakları, Türkan Şoray, Ediz Hun, Emrah daha neler neler. Türk Filmlerin dünü, bugünü karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Kimler yoktu ki burada: Arabeskin Kralları, Müslüm Gürses, Ferdi Tayfur…

Bunları izlerken eski, tek kanallı günlerimiz aklıma geldi. Çarşamba akşamları çıkan, bütün hafta boyunca beklenen, siyah beyaz Türk filmleri. Arada bir televizyon parazitlenir, biz de tepesinde vururduk. Görüntü geri gelsin diye.

Bu parçanın ardından konser sona erdi.

Benim en çok hoşuma giden parçalar; Yeşilçam'dan İstanbul'a Bakış ile Üç Dinin Kardeşçe Yaşadığı Kent'di.

Saat on sularında, salondan ayrılırken, kalabalığın yüzünde mutlu bir memnuniyet vardı. "Geldiğimize değdi!" der gibi…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sanatçı
Fahir Atakoğlu
Yalnızlık Üzerine
İlyas Halil
Okumak Üzerine
Sanatçı Olmak
Umut Nerede?
Dünyayı Döndüren Neydi?
Umudumla Kiraz Ağacım
Yazmak Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Papatya [Şiir]
Dar Sokaktaki Sessiz Çığlık [Öykü]
Biraz Mutluluk [Öykü]
Göşyaşıyla Mutluluk Kahkahası [Öykü]


neslihanca kimdir?

seyahet etmeyi seven, yazma tutkunu bir insan. . . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
tolstoy, kafka, balzac, hermann hesse, ahmet altan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © neslihanca, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.