..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Şahingöz




16 Eylül 2002
Türkler niçin sorunlarını ortaya koyamıyorlar?  
Durumundan memnun olan yok; peki, ne yapması gerektiğini bilen var mı?

Şahingöz


Günlük yaşamımızda ne kadar çok gereksiz, haksız, durumlarlarla karşılaşırız da; acaba kaçımız bu yanlışlığı düzeltmek için girişimde bulunuruz?


:BJDI:

Türk’ler niçin sorunlarını ortaya koyup, çözüm üretemesin ki?


Bazı bazı öylesine abuk subuk uygulamalarla karşılaşırız ki, şaşırırız!
Neden böylesine vatandaşa eziyet veren anlamsız uygulama yürürlüğe konulmuştur, bu insanların bu kadar yorulmasına gerek var mıydı, neden birisi çıkıp ta bir kolaylık düşünmez? diye aklımızdan geçirmişizdir..
Özellikle resmi dairelerde bir işiniz olduğunda, bir sürü zorlukla ve eziyetle karşılaşmanız olasıdır.
Bunların çoğu anlamsız, sırf devletin vatandaşına güvensizliğinden ötürü yaratılmış kuyruk, bekleme ve kahır ile dolu uygulamalardır.
Örneğin bir belgeye mi ihtiyacınız var, sizden kırk yerden imza talep ederler, kapı kapı dolaşır, imza rapor alırsınız.
Ne yazık ki sistem; vatandaşa hizmet için değil de, sanki vatandaş köleymiş gibi davranır.Vatandaşını bin bir türlü kırtasiyenin, bürokratik uygulamanın içinde ezer.
Bu keyfi gibi gözüken uygulamalar, ancak kamuoyuna mal olduğu zaman, yeterince tepki bulduğu zaman çözümlenir.
Hatırlayın Bağ-Kur emeklilerinden sağ olduklarına dair belge istenmişti de, ancak bazı emekliler kuyruklarda hayatını kaybedince, yöneticilerin dikkati çekilmiş ve bu zorba uygulamaya esneklik getirilmişti.
Söz Bağ-Kur’dan açılmışken, bir başka eziyet uygulamasından bahsetmeden geçmemeliyim.
Bir yakınım, emeklilik başvurusunda bulunmak üzere, Sirkeci’deki Bağ_Kur şubesine başvuruyor.Kendisine başvuru formunun kalmadığını, gidip Şişli’deki şubeden form alıp gelmesini söylüyor görevli. Yakınım arkalarda form dolduran insanlar görüyor, formu nereden aldıklarını soruyor. ‘Şu kontuardan aldım’ diye cevap alınca; gidip o kontuara başvuruyor ve formu tedarik ediyor.
Peki bir önce başvurduğu kontuardaki memur, neden yok diyerek insanlara işkence etmektedir ki?
Dostum yine işlemlerini takip ederken, Esnaf odasından kayıdı silinmiştir belgesi alıp getirmesi isteniyor. ‘Ama ben esnaf değilim,Ticaret odasına kayıtlıyım’ diye ikaz etmesine rağmen, görevli talebinde ısrar ediyor. Esnaf odası görevlileri ise ‘böyle bir belge vermelerinin söz konusu olmadığını, sosyal güvenlik kuruluşundaki bazı görevlilerin nedense ticaret erbabını kendilerini gönderme yanlışını ısrarla yaptıklarını’ söylüyor.
Yakınım boş yere oralara gönderilmiş olmasına üzülüyor!

Herde o kadar çok sayıda uygar toplumlarda olmayacak, vatandaşların temel haklarına aykırı uygulama vardır ki, şaşmamak elde değildir.
Ne yazık ki halkımız yaşadığı zorlukları ifade edememektedir!.
Durumların farkında değildir. Yaşadıklarını kıyaslama yapabileceği daha olumlu uygulamalar görmemiş olduğundan belki, durumu ile ilgili tespitler yapamamaktadır!
Doğru tepki vermeyi bilmez!
Sırada, kuyruklarda ömür tüketirken, söylenir ve şikayet eder.
Yakınanlara, niçin bu durumun düzeltilmesi için gerekli şikayette bulunmuyorsun? Niçin iki satır yazı ile dilekçe vermiyorsun? Niçin bir sivil toplum örgütü ile dayanışma yapmıyorsun? diye sorduğunuz da;
’Aman sende! Ben mi uğraşacağım? Varsın başkaları uğraşsın’ der.
Durum böyle olunca; hiçbir şey düzelmeden, öylesine sürer gider.
Çember bir türlü kırılmaz.
Peki, bu memleketin aydınları bu aksaklıkları niçin dile getirmezler?
Her gün, ‘Türkiye’yi kurtaracak’ ölçüde önemli konularda yazılmaz ki!
Ne olur aksaklıkları küçükten başlayarak, tek tek; çözüm üretmesi gerekenlerin önüne koysalar?

Bir de eziyet sadece kamu daireleri kapısında mı?
Kendisini devlet dairesi gibi gören işletmeler yok mu?
Geçen gün bir vekaletname çıkartmak gibi bir noter işim oldu.
Katip, evrağı hazırladıktan sonra benden nüfus kağıdımı aldı. Sonra aynı bir devlet dairesindeki memur edasıyla;
‘Gidin, arka caddedeki fotokopiciden nüfus kağıdının arkalı önlü fotokopisini çıkarın’ diye, buyurdu!
Hayret! Siz bedeli karşılığı bir evrak hazırlatmak için oradasınız, sonra sizi fotokopi çekin diye oraya buraya yollayacaklar!
Bu uygulamanın yanlış olduğunu söyledim.
‘Noter müşterinin kimliğinin fotokopisinin çekilmesine müsaade etmiyor’ dedi.
‘Müşterinin gitmesini peki noter uygun görüyor mu?’diye sordum.
‘Ben mi gideyim! ‘diye terslendi; nemrut olmaya özellikle gayret gösteren görevli.
Bende kızdım, işimi orada yaptırmaktan vazgeçtim.
Bir başka notere gittim, birde ne görsem! Orada da aynı uygulama!
Ama neyse, orada hazır bekleyen bir fotokopici elemanı vardı da, müşterilerin fotokopilerini yakınlarda bir yerde çekip getiriyordu.
Para verip, karşılığında hizmet aldığınız bir yerde, sizin aldığınız hizmeti bir bütün olarak almak doğal bir beklentinizdir.
Peki öyleyse, noterlerdeki bu keyfi uygulamanın mantığı ne olmaktadır?
Yaptıkları işin karşılığı hiç de ufak miktar değildir. Ne olur bunu müşteriye yansıtmasalar?
Veya ne olur bedeli karşılığı, gerekli fotokopiyi çekseler?
Bu yaptıkları bir eziyet değil midir?
Siz notere giderken, ne için fotokopi gerekebileceğini düşünmek zorunda mısınız?
İşte bütün bu soruların yanı sıra, tekrar aynı soruyu yineleyeceğim:
Her gün on binlerce kişi noterlerde iş yaptırır, birileri çıkar da;
’Bu uygulama nedir?’ diye sormaz?
İşte ben buna şaşarım.

Bu ve bunun gibi, binlerce abukluk yaşıyoruz günlük yaşamda.
Ama madem vatandaş sorunu ortaya koyamıyor, yönetici çözüm üretmiyor:
Ne olur anlı şanlı köşe yazarlarımız, bu konuları da dile getirseler, birilerinin dikkatleri çekilse?
Yoksa onlar halkın yaşadıkları çok zorluktan muaf’ mıdırlar?
Onların böyle sıradan işleri olmaz mı?
Onlar SSK kliniklerinden randevu almak için çabalamazlar mı? İlaç kuyruklarına girmezler mi?

Sorunlar çoktur!
Ama sorunları tespit edip ortaya koyanlar ve sorunları çözmeye istekli veya muktedir kişiler yoktur galiba!

Şahingöz, Eylül 2002




.Eleştiriler & Yorumlar

:: Dışarıya karşı bir varlık gösteremeyen baba (Devle
Gönderen: Hüsrev Özel / Demetevler/Ankara
16 Eylül 2002
Ne yazık ki sayın Şahingöz\'ün anlattığı durumlar gerçektir ve her vatandar bu tür bir çok yerli yersiz engellemelerle, ikinci sınıf insan olma kuşkusuna duçar edilir. Oysa ki burası kendi ülkem dediği yerdir ve hepimiz bu ülkeye kanla, canla bağlı vatandaşlarız. Amma, devlette bir masa sahibi olduk mu bütün komplekslerimiz depreşir, önümüze geleni yetkimizi en fahiş şekilde kullanarak canından bezdirir, sadece dayat atmadığımızı bırakırız. Tanrım, inanın inanılacak kabul edilecek gibi değil bu uygulamalar. Ancak kendimizden başka kimi suçlayacağız? Bizi yabancı işgal güçleri idare etse belki bu kadar zulüm görmeyiz, görsek de bir gün mutlaka isyan eder onlardan kurtuluruz. Fakat kendi kendimizden nasıl kurtulmalıyız. İşte bu umarsız, ümitsiz durum değil mi ki, kimilerimiz çarey, her şeye rağmen AB\'ine tam üye olmakta arıyor. Ulusal bağımsızlığımız mı gidecek, varsın gitsin. Milli onurumuz mu kırılacak, varsın kırılsın. Yeter ki ferdi ıstıraplardan ve kendi insanımızın zulmünden kurtulalım. Bunun sebebi, başlıkta ifade ettiğimiz gibi, dışarıya karşı bir varlık gösteremediğimdendir. Çünkü devlet dediğimiz mefhumu biz, hepimiz ve hep birlikte oluşturuyoruz.Bu durumları bir Padişah yapmış olsaydı, en azından bir tekil şahıs muhatabımız olur ve onu ortadan kaldırmak için bir kişinin kendini feda etmesi kafi gelebilirdi. Ama şimdi böyle mi? Hangi birini ortadan kaldıracağız ve kimi? Çünkü mutlaka bir memur senin, diğeri benim akrabamdandır öyle davranışta ifrata kaçan. Kısaca, durumumuz kötü vesselam.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Tepkisiz Toplum
Feodalite özentilerinden nefret geldi!
Bizlere Ne Oluyor Böyle?
Bıyık,karizmayı bozuyor!
Sıradanlaştırma
Tepkisiz Toplum 2

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muz Cumhuriyeti
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Bıyık Handikaptır
Şiddet Kültüründen Manzaralar
Demokrasi İşte Bu Nedenle En İyi Rejimdir!
Yolsuzluk Algılama Seviyemiz!
SSK Sağlık Hizmeti İşkencesi
Direksiyon Başındaki Tehlike!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.