Hiçbir kış sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uğramadan geçmiyor. -Hal Borland |
|
||||||||||
|
*Bilgilerimizi sorgularken, kuşku en büyük yardımcımızdır. *Diğer bilgilerden önce, sevmeyi öğreten okullar açmalıyız. *Savaşı bir veya birkaç kişi başlatır, acısını ise yüzbinler, milyonlar çeker. *Doğum ve ölümün olmadığı bir an bile yoktur. *Yükseklere çıkmayı hedefliyorsan, düşeceğini de hesaplamalısın ve düştüğünde sende, en az zarara yol açacak bir hedef belirlemelisin. *Bolluk çoğu zaman felakettir, mutsuzluktur, acıdır, kan ve gözyaşıdır. Neden? Çünkü insanoğlunu, daha fazlası, daha da fazlası için kıyasıya bir mücadeleye sevk eder. *Düşünceyi değil, düşünen kafayı hapsedebilirsiniz. İsterseniz bir de düşünceyi öldürmeyi deneyiniz. Deneyiniz ve nasıl ölümsüzleştiğini görünüz… *Bilgi büyük bir bahçe, bilim insanları da o bahçenin bahçıvanıdır. *Bir toplumda yozlaşma, ölülerine değer vermeme ve saygı duymama ile başlar. *Saldır, ateş et, yarala ve öldür; sonra da “barış getirdim” de… *Hile ile kazanılan her şey, aslında büyük bir kayıptır. O yüzden “galibim!” diye sevinme, mağlupsun. *Sevgili dostlar, dost meclisine gittim; ama dost bulamadım! *Yapmak isteyen çok olmuş, ama sevgi asırlardır öldürülememiş. *Bilginin ışığının bile aydınlatamadığı o kadar çok kafa var ki… *”Kölelik bitti!” diyen köleler, bu sözünüze efendileriniz bile gülüyorlar! *Bilgi elde edebilmek için sadece aklını değil, duyu organlarını da iyi kullanman gerektiğini bil. *Çalışmadan bilgi sahibi olmak isteyenin bir kumarbazdan farkı ne? *Cesur kişi ölüme meydan okur; ancak zafer kazanan gene de ölümdür. *Hoşgörünün olmadığı yerde, düşmanlıklar kaçınılmazdır. *”Bu bilgi kesin doğrudur” diyebilecek bilim insanı var mıdır? *Cahillere sorunlarının bilgisizlikten kaynaklandığını anlatabilecek ve onları bilgi öğrenmeye ikna edebilecek bir bilge kişi arıyorum. *Özgürlük ve eşitlik, lûtuf değil, en doğal bir insanî haktır. *Bir konuda karar verdiysen sonuca ulaşman da yakın demektir. *Eceline mi susadın, acelen ne? Nasıl olsa mutlaka, o gelir ve seni bulur. *Bildiklerinle övünürsen, hemencecik bilmediklerin çıkar karşına. *Bilgi sahipleri susuyorsa bilin ki aptallar konuşuyordur. *Aşkını saklamaya çalışan insan iki kere aptaldır. Çünkü zaten aşk, kişiyi aptallaştırır; aptallığı sakladım zannetmek de diğer bir aptallıktır. *Ömür kısa mı, uzun mu? Neye ve kime göre? *Her şeyi bildiğini iddia edenlerden uzak dur. Bildiklerini insanlığın zararına kullananların ise adını bile anma. *Hayret etmek, bilgi edinmenin başlangıcıdır, ilk basamağıdır. *Kötülük tohumunu sulamak için bekleyen, o kadar çok gönüllü insan var ki…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |