..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > İnternet > Ömer Faruk Hüsmüllü




22 Ocak 2011
Facebook'ta Okuduklarım - 15  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Ateş bir gün suyu görmüş yüce dağların ardında sevdalanmış onun deli dalgalarına... Hırçın hırçın kayalara vuruşuna, yüreğindeki duruluğa Demiş ki suya: Gel sevdalım ol, hayatıma anlam veren mucizem ol...


:BBGB:
Onlar okunmak istedikleri için yazdılar, bazıları da okutmak için facebook’a eklediler. Hepsine harcadıkları emek için teşekkür ediyorum. "Bilgi paylaştıkça çoğalır" ilkesinden hareketle sizlerin beğenisine sunuyorum.
Emek karşısında duyulması gereken duygu; sedece ve sadece saygıdır. (ÖFH)


**

Bilmelisin ki..!


Bilmelisin ki... Bilmelisin ki ...
Duvarda asılı diplomalar insanı insan yapmaya yetmez.

Bilmelisin ki ...
Aşk kelimesi ne kadar çok kullanılırsa,
anlam yükü o kadar azalır.

Bilmelisin ki ...
Karsındakini kırmamak ve inançlarını savunmak arasında
çizginin nereden geçtiğini bulmak zor.

Bilmelisin ki ... ...
Gerçek arkadaşlar arasına mesafe girmez.
Gerçek aşkların da!

Bilmelisin ki ...
Tecübenin kaç yasgünü partisi yaşadığınızla ilgisi
yok,
ne tür deneyimler yaşadığınızla var.

Bilmelisin ki ...
Aile hep insanın yanında olmuyor.
Akrabanız olmayan insanlardan ilgi,sevgi ve güven
öğrenebiliyorsunuz.
Aile her zaman biyolojik değil

Bilmelisin ki ...
Ne kadar yakın olursa olsunlar en iyi arkadaşlar da
ara sıra üzebilir. Onları affetmek gerekir.

Bilmelisin ki ...
Bazen başkalarını affetmek yetmiyor.
Bazen insanın kendisini affedebilmesi gerekiyor.

Bilmelisin ki ...
Yüreğiniz ne kadar kan ağlarsa ağlasın dünya sizin
için dönmesini durdurmuyor.

Bilmelisin ki ...
Şartlar ve olaylar, kim olduğumuzu etkilemiş olabilir.
Ama ne olduğumuzdan kendimiz sorumluyuz

Bilmelisin ki ...
İki kişi münakaşa ediyorsa, bu birbirlerini
sevmedikleri anlamına gelmez. Etmemeleri de sevdikleri
anlamına gelmez.

Bilmelisin ki ...
Her problem kendi içinde bir fırsat saklar.
Ve problem, fırsatın yanında cüce kalır.

Bilmelisin ki ...
sevgiyi çabuk kaybediyorsun, pişmanlığın uzun yıllar
sürüyor.

Can Yücel
Ekleyen: Sevginin Gücü & Başarının Sırrı


***
Bu Garip Davranışları Yapan Kimdir?
‎1. Kağıt mendili kumaş mendil gibi günlerce buruşuk şekilde cebinde taşır.

2. Rüzgarlı havalarda küller uçmasın diye küllüğe su koyar.

3. Serçe parmağını kulağına sokup iyice sallayarak karıştırır.

4. Ancak bir Türk gazete bulmacasını hep başkalarına sora sora çözebilme becerisini gösterip , kendisi çözdü diye sevindirik olabilir.

5 . Sakal traşı olduktan sonra kanayan yerlerine küçük kağıtlar yapıştırır.

8. Soba borusu aktığında yoğurt kaplarını telle soba borusuna bağlar.

9. Nezle olunca tuvalet kağıdını uzun bir şerit yaparak kullanir.

10. Diş fırçasıyla dişini fırçalamayıp da saçını boyamak için kullanan birini görürseniz , o saçını seven bakımlı bir Türk’tür.

11. Konuşma yeteneği olan hayvanlara ilk olarak küfür etmesini öğretir.

12. Sahilde mayosunu kabinde giymek yerine arkadaşlarına havlu tutturarak giymeye çalışıp bir de arkadaşlarına "bakmayin lan" diye çıkısır.

13. Çorabının kirlenip kirlenmediğini burnuna götürerek kısa süreli koklayarak anlayan kişi temizliğine düşkün bir Türk’tür.

14. Daha birinci telefon zili çaldığında telefonun başına dikilir ama açmak için ikinci kez çalmasını bekler.

15. Bir dükkana girip , onun bunun fiyatinı sorduktan sonra "abi araba beş dakka dursun, ben hemen gelicem" deyip, 2 saat sonra gelir.

16. Cebinden çıkardıgı paraların içinde en eskisini özenle arayıp bulduktan sonra para üstü verir.

17. Trafikte ambulansın peşine takılarak sıkışıklıktan kurtulup ,uyanıklık yaptığinı zanneder.

18. Kağıt paraların üzerine not alır ve parayı harcadığı için notu kaybeder ve ya elden ele dolaşacagını bildiğinden komik yazilar yazar. ( Paranın ön yüzüne tehlike anında arkayı çeviriniz
yazıp anında çevirince de şimdi değil salak tehlike anında yazanlardan bahsediyoruz .)

19. Çocuğu yanlışlıkla elini kestiği veya düştüğü için agladığında elini kesti veya düştü diye çocuğunu döver.

20. Taksi tuttuğunda taksicinin yanına oturur .Eğer üç dört kişi taksi tutuyorsa , taksi parasını veren kişi ön koltuğa oturur.

21. Kürdanla dişini karıştırıp önce çıkarıp bakar , sonra tekrar ağzına koyar.

22. Ütü fişi , teyp fişi veya televiyon fişi kablosunun bakır teli dışarı çıkmış ise çocukları elektrik çarpmasın diye bakir teli selobantla yapıstırır.

23. Ailece televizyon izlenen bir evde kumanda babanın elindeyse ve o ne izlerse diğerleri de onu izlemek zorunda kalır.

24. Çantasının içinde yeni tanıştığı birisine bile çekinmeden göstermek üzere en güzel fotoğraflarını ve aile albümünü taşıyan birisini görürseniz hemen boynuna sarılmayın yoksa çantayı kafanıza yiyebilirsiniz , çünkü o kişi bir Türk kızıdır.

25. Bir Türk esnafı , müşterisinden aldığı parayı önce iki ucundan tutup iki defa gerginleştirir daha sonra da güneşe veya ışığa doğru tutup bakarak sahte olup olmadığını anlar.

26. Evin bir odasının ampulü patladığı zaman yenisini almayıp da fazla kullanmadıgı bir odanın ampulünü onun yerine takar.

27. Evinde bulunan saksıların dibini kültablası olarak kullanır.

28. Dişlerini gazoz açacağı , fındık ve ceviz kıracağı olarak kullanır.

29. İşinde iyi olan birisini överken hakaretle iltifat eden bir Türk’ten başkası olamaz. (Şerefsizin oğlu ne iş yapmış be kardeşim, helal olsun)

30. Aracın sinyal lâmbaları dururken kolunu çıkararak "dönüyorum" hareketi yapar.

31. Yemeğin etini en sona birakir.

32. Dingildeyen bir masanın ayağına kağıt sıkıştırma fikri bir Türk’ündür.

33. Dişlerinin arasından "viij viij" diye ses çıkarır.

34. Tv’de film seyrederken filmin oyuncularıyla muhatap olan (dur oraya gitme öldürecekler seni) Türk sinema severlerdir.

35. Arabasına öküz, köpek, horoz sesli korna taktırma fikrinin patenti bir Türk’e aittir.

36. Gazete kağıdını en iyi şekilde kullanır.(Cam silme bezi, külah, mendil, sofra bezi )

37. Plastik yoğurt kabını saksı yapar.

38. Arabasının arkasına yazı yazar .(Rahmetli de sollardı, tek rakibim THY, kroyum ama para bende)

39. Uçakta bulunan tanıdıklarına uçak havalandıktan sonra görmeyeceğini bildigi halde el sallar.

40. Çiğnediği sakızı daha sonra çiğnemek üzere kafasındaki tülbende yapıştıran bir Türk kadınından başkası değildir.

41. Tek abdestle beş vakit namaz kılmak için iki büklüm kıvranır.

42. Desenlerini çok beğenerek aldığı yeni bir mobilyanın üstünü başka bir örtü örterek kullanır.

43. Geçirdiği bir trafik kazasından sonra kanlar içinde çıkıp,çarpılmış arabasına üzülür.

44. Tüp kaçırıyor mu, kaçırmıyor mu diye kibrit yakıp kontrol eder.

45. Otoyolda, otomobilin gaz pedalına tuğla koyup, yorulmadan kullanma fikri bir Türk’ündür.

46-Yeni aldığı bir elektronik aletin etiketini çıkarmadan kullanır ( cep tel şeffaf bantla,otoyu kalite kontrol etiketiyle vs.)
Ekleyen: ’’Yaptım olacak’’


**

Öncelikle şükrederim hiç yoktan varolduğum için.
O’nun bendeki özüne şükrederim.
Beni özene-bezene yarattığı ve bana akıl verdiği için..
Alemlerde kimseye vermediğini bana verdiği için;seçme özgürlüğünü!
Aklımda tasarlayabildiğim,plan yapıp hayal kurabildiğim için.Bana deney yapma imkanı verdiği için.İstediğim kişi olma imkanı verdiği için.
Bazen kadın,bazen erkek.
Bazen zengin,bazen fakir.
Deneyebildiğim için.Bana bu deneyleri yapacak bir alan,dünya
ve yaşam verdiği için.
Benle birlikte gelişen yol arkadaşlarım için.Onlar olmasaydı kendimi tanıyamazdım.
Bana yardımcı olan melekler için.
Çevremdeki binlerce çeşit hayvan için.Biz onlarla birlikte bu yolculuğu yapıyoruz.
Kediler,kuşlar,böcekler,atlar ve diğerleri için.
Düşünebildiğim için.Gülebildiğim için.Ağlayabildiğim için.
Kahkaha atabildiğim için,
çünkü böylece her şey birden anlam kazanıyor.
Ağlayabildiğim için, çünkü böylece kirlerimden arınıyorum.
Acılarım ve sevinçlerim için, çünkü onlar benim kalbimin güçlü olmasını sağlıyorlar.
Ailem için, çünkü onlarla yalnızlığımı paylaşıyor ve
kendi benliğime anlam veriyorum.
Gözlerim için, onlarla çevremi açık, berrak ve renkli görüyorum.
Yanlışlarım için şükrederim,çünkü onlar sayesinde öğreniyorum.
Kıyafetlerim için,kitaplarım için,seyrettiğim filmler için,güzel gösteriler için şükrederim.Çocuklar için,sevimli hayvanlar için şükrederim, onlar bana hayatı sevdiriyorlar.
Yeteneklerim için şükrederim,onlar kendime saygı duymamı sağlıyorlar.
Aptallıklarım için şükrederim,onlar beni akıllı yapıyorlar.
Şükredebildiğim için şükrederim.
Bana acı veren insanlar için şükrederim,onlar sayesinde kendimi tanıyorum.
Ellerim için,kollarım için,ağzım ve burnum için şükrederim.Onlar benim harika araçlarım.Ayaklarım için,onlar beni istediğim yere götürüyorlar.
Dostlarım için şükrederim,onlarla acıları küçültüyor,sevinçleri çoğaltıyoruz.
Bana düşmanlık yapanlar için şükrederim,onlar bana kirlerimi gösteriyorlar.
Şükrettikçe sağlıklı oluyorum ve gücüm artıyor.
Ve yine şükrettiğim için,şükrediyorum.
Rüzgar için,yüzümü yalayıp geçen esintiye şükür.Ağaçlar için.Yüce dağlar ve küçük tepeler için.Güneşin sıcaklığı için,içimi ısıtan,aydınlatan güneş ve ay için.
Toprağa bastığımda onun yumuşaklığı için.
Bulutlar için ve masmavi gökyüzüne şükürler.
Tadabildiğim için.Koşabildiğim ve oturabildiğim için.Her bir eylemi yaparken hissettiğim özgürlük duygusu için.
Etrafımdaki insanlar için.Onların yüzleri,sesleri ve orada oluşları bile anlamlı benim için.
Hepsi ayrı bir dünyanın kapılarını açıyor bana.Hepsi bana bir şey öğretiyor.
Üzerinde rahatça dolaştığımız dünya için.
Varolduğum için bir kez daha.Hata yapabildiğim için.Seçebildiğim için ve seçimlerimin sonuçlarını yaşadığım için.Duygularım için.Ağladığım ve güldüğüm için şükrederim.
Özel yeteneklerim için.Farkına vardıklarım ve varmadıklarım için.
Ve şükrederim,şükredebildiğim için.
R.ŞANAL
Ekleyen: Sevginin Gücü & Başarının Sırrı

**
Ateş bir gün suyu görmüş yüce dağların ardında sevdalanmış onun deli dalgalarına...
Hırçın hırçın kayalara vuruşuna, yüreğindeki duruluğa
Demiş ki suya: Gel sevdalım ol, hayatıma anlam veren mucizem ol...
Su dayanamamış ateşin gözlerindeki sıcaklığa al demiş; Yüregim sana armağan...
Sarılmış ateşle su birbirlerine sıkıca, kopmamacasına...
Zamanla su, buhar olmaya, ateş, kül olmaya başlamış. Ya kendisi yok olacakmış, ya aşkı...
Baştan alınlarına yazılmış olan kaderi de yüreğindeki kederi de alıp gitmiş uzak diyarlara su...
Ateş kızmış, ateş yakmış ormanları... Aramış suyu diyarlar boyu, günler boyu, geceler boyu...
Bir gün gelmiş, suya varmış yolu Bakmış o duru gözlerine suyun, biraz kırgın, biraz hırçın. Ve o an anlamış; aşkın bazen gitmek olduğunu. Ama gitmenin yitirmek olmadığını...
Ateş durmuş, susmuş, sönmüş aşkıyla. İşte o zamandan beridir ki: Ateş sudan, su ateşden kaçar olmuş.. Ateşin yüreğini sadece su, suyun yüreğini Sadece ateş alır olmuş...

CAN YÜCEL
Ekleyen: Felsefe Kulübü

.Eleştiriler & Yorumlar

:: dert
Gönderen: Levent Ölçer / , Türkiye
23 Ocak 2011
Elleriniz dert görmesin Ömer Bey. Saygı ve sevgiyle.(ÖFH notu: Teşekkürler sevgili dost... Sizin de elleriniz dert görmesin...)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İnternet kümesinde bulunan diğer yazıları...
Facebook'ta Okuduklarım - 17
Facebook'ta Okuduklarım - 11
Facebook'ta Okuduklarım - 10
Facebook'ta Okuduklarım - 22
Facebook'ta Okuduklarım - 23
Facebook'ta Okuduklarım - 21
İzedebiyat Sitesindeki Bir Yılım
Facebook'ta Okuduklarım - 19
Facebook'ta Okuduklarım - 20
Facebook'ta Okuduklarım - 16

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim,ne Demiş? (İsimler Alfabetik Sıraya Göredir... )
A'dan Z'ye Güzel Sözler
Sevgi - Gönül - Umut ve Mutluluk Üzerine Aforizmalar
Başöğretmen Atatürk Öğretmenler Hakkında Ne Söyledi?
Barış ve Özgürlük Üzerine Özlü Sözler
Dostluk Üzerine Aforizmalar
Erkek ve Kadın Üzerine Aforizmalar
Acı - Haz - Elem - Üzüntü Üzerine Aforizmalar
Kavimler Göçü ve Sonuçları
Dünya Atatürk'ü Konuşuyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.