Köpek cehennemine düşmüş bir kedi gibiyim. Köpeklerle beraber olduğuma mı yanayım; yoksa ateşler içinde olduğuma mı yanayım? Offff offfff! Köpekler cehenneminde bir kediyim. Köpeklere bir kemik değeriyle peşkeş çekilmekteyim. Kulaklarıma köpek sesleri ateş gibi dökülür. Gördüğüme mi yanayım, duyduğuma mı yanayım? Tüm kişiliğim köpek dişlerinin arasına alınır. Her ses beni ısırır. İnsanım diyen bir ses duyulmaz bu cehennemde. Kanarya sesi yüreğime su serpmez. Şarkılara sorun beni. Şarkıların ateşten dizelerini yazan kömürlüğe atılmış bir kediyim. Köpeklerle yaşamak zorunda bırakılan bir kediyim. Her yer alev içinde bu cehennemde. Kaçabileceğim, tırmanabileceğim bir ağaç yok bu cehennemde. Ateşten duvarlara tırmanmaktayım. Burada alçaklık da ateşten, yükseklik de... Hiçbir saygınlığım yok bu köpekler cehenneminde. Fareler bile cennette yaşarken ben köpekler cehenneminde bir ateş çemberindeyim. Bağırsam miyav diye karşılığı hav hav olur. Yüzüm o an kül gibi dökülür. Offf offf! Ben derdimi kime söyleyeyim. Bir kedi gibi ciğer hayali kurmamışken, kimsenin damında gezinmemişken bana bu ceza niye. Oysa bir kuş olup uçmak ne güzeldir. Dünyaya kuş bakışı bakmak ne güzeldir. Hayatta kuş olamamışken kedi ol iyi mi. Sonra seni köpekler cehennemine atsınlar iyi mi. Offf offff! Yangından mal kaçıracak durumda bile değilim. Offf offf! Yangının tam içindeyim iyi mi. Ey sevgili sen beni ateşlere attın. Sen beni ite köpeğe madara ettin. Bir taştan yağmur nasıl damlarsa, içime öyle sızdın. Süzülerek tenimdeki çatlaklardan, bedenimdeki yaralardan ta yüreğime ulaştın. İnsan organizmasının %60-70'i su ise aynı o oranda kanımda ve damarımda yer aldın. Seni içimden atmak bedenime ve her şeyime ihanetti. Seni içimden silip süpürmek benim susuz kalmam, ölmem demekti. Sen bana doğanın dayattığı ve güdülerimin hayır diyemediği su gibiydin. Seni istememek bedenime zulümdü ve günahtı. Seni istemek ise ayıptı, rezillikti ve daha büyük bir günahtı. Seni istememek abdestsiz namaz kılmaktı. Seni istemek ise oruçluyken su içmekti. Sen bana doğanın dayattığı ve güdülerimin hayır diyemediği su gibiydin.