Hayaller olmasaydı, umutlar dünde kalırdı. - Dolmuş atasözü |
|
||||||||||
|
gel sevgilim.. bir çift kanat tak da gel kanatların büyük olsun ama albatros kuşlarından ödünç al istersen dönüşte geri verirsin... gelirken bir demet kırmızı karanfil getirmeyi unutma ya da bir avuç yakamoz... ay doğduğu gecelerde sularıma serpeceğim... 2 hani kalabalık bir orman var diyordun arkamdan yürüyecek! sakın bekleme ayakları yorulmuş yeşilin... 3 bütün pilavlara şişe şişe, pişe pişe kuru fasulye olur, bu şehrin kadınları... su kaynaklarına duyurulur! .. 4 elimin altında kuştuşlu klavye bastım hepsine karıştı ekranım ne harf kaldı okunacak ne de yüzün uzanıp öpülecek! .. dönüverdi fırtınalı bir gökyüzüne... 5 kırka geldiğimde ölürüm diyordum insan duramıyor verdiği sözde... yalancı yanımızdan akıyor hayat biz de dalıyoruz içine... kimimiz taş oluyor kimimiz yosun kimimiz köpük vesaire... sen suyun kendisi ol ak bana delice... 6 ıskaladım öteki noktaları kendi noktamda eşelenen tavuğum işte! . 7 bak tanrının notası yeşile boyanıyor ağaçlarda,çimenlerde...tutup bir çınar yaprağı uzatıyorum sana...üstüne şiirler yaz diye... bak kar yağıyor beyaz beyaz...yıldız yıldız dökülüyor yere...en iri tanesini sana uzatıyorum...şiirin içinde erit diye... bak! .. kalabalıklar geçiyor şehirlerden...sokak başlarını tutmuş tanrının notaları....bilmediğim şarkılar, türküler söylüyorlar! ..içimdeki aydınlığa tutuyorum sesleri...en içlisi,şiir yazıp okuyan sesler yine. 8 o eskidendi Holofira! yıkıldı artık din duvarları sünnet düğünleri de yıkıldı ucundan azıcık diye diye müslüman kızı gelin gitti alaman Hans ile amerikano Henriye... ilahi Holofira sen baba evinde misin hala ? 9 yaprağını soyunan ağaçla suyunu boşaltan bulutun gölgesine sığınmıştır bu ülkenin kadın bedenleri! .. doğuda başka türlü oluşur gölgeler batıda başka... güneyde samyelli, kuzeyde çamyelli sen benim poyraz oluşuma şaşma! .. 10 yemek yerine ye sevgiliyi! .. bu sadakat neyin nesi!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |