Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal |
|
||||||||||
|
mısırlar, pamuklar, buğdaylar, arpalar ekilmiş tarlalar boyu soğanlar kelle çevirmiş lahanalar göbeğin kadar olmuş kabaklar, biberler, hıyarlar çiçeklenmiş havuçlar kök salmış derinlere patatesler bin doğurmuş hanımlar sekiz-on... nedir bu Pezoo!.. nedir bu, konuş!.. davarları salmışsın derenin beyine suları kurutmuşsun ne balıklar yaşamış içinde ne de çocuklar yıkanmış sazlıktaki ölüyü kim buraya atmış sen değilsen Pezo defter yaprağını kim koparmış kim takvimdeki tarihi karalamış bir anlat be Pezo ağa, bir anlat nedir bu ağzı büzük torba halin nedir bu suskunluk!. looo Pezooo!. gündüzü geceye çeviren sen misin yoksa yıldızları yok eden sen misin sen misin ağaç gölgesinde yatıp koyunları güneş altında otlatan bak Pezooo otlar da kurudu sayende tarlandaki biberi yiyecek artık koyunların ağızları yanar mı bilemem zaten derilerini posteki kuyruk yağlarını kavurmana katmışsın!.. loo Pezoooo!.. bu evler, bu dağlar, bu tarlalar senin mi hangi savaşı kazanarak almıştın hele onu anlat bir de!. insanlara vurduğun kırbacı atlardan mı çalmıştın!. sen kimsin be Pezooo gücü en büyüğün bile yetmiyor gücü hiç gücüne sen Tanrı değilsin biliyorum ağasın ama ağa da değilsin baştan aşağı çamurusun toprağımın!. kurutulmalısın, kurumalısın!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |