..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > osman demircan




15 Aralık 2012
Soytarı Değilim; Bir Palyaçoyum Belki Farkım Bu  
osman demircan
Soytarı değilim; bir palyaçoyum belki farkım bu. Sıradan insanların mahalle ağızlarında bir dedikoduyum. Çoluk çocuğun topu, büyüklerin şutuyum. Acıların tuzu biberi hayat mutfağının ocağında kaynayan bir ceylan yüreğiyim. Sevgilerim çimen yeşili; korkularım aslan dişi beyazı. Kan kızılıyım. Bir hırdavat dükkanında baltaların ve kazmaların arasında unutulmuş ve her gün kendi yüreğine saplanan bir çiviyim.


:IEB:
Soytarı değilim; bir palyaçoyum belki farkım bu. Sıradan insanların mahalle ağızlarında bir dedikoduyum. Çoluk çocuğun topu, büyüklerin şutuyum. Acıların tuzu biberi hayat mutfağının ocağında kaynayan bir ceylan yüreğiyim. Sevgilerim çimen yeşili; korkularım aslan dişi beyazı. Kan kızılıyım. Bir hırdavat dükkanında baltaların ve kazmaların arasında unutulmuş ve her gün kendi yüreğine saplanan bir çiviyim. Bir lastikli donum belden aşağı esprilerin olduğu yerde. Tüm temiz kumaşlar kirli paralarla alınır. Ve ben satılmış gururların, vicdan hesaplarında sıfırım. Kirim lekeli vicdanların içinde. Temiz bir yürekle sevilmeyenim. Bir temiz çarşaf gibiyim, tacizin ve tecavüzün yatağında. Sabaha kadar adaletin kine ve nefrete gebe bırakıldığıyım. İnsanların kuyruklu yalanlarla hayvanlaştığı yerdeyim. Bir cami girişinin vestiyerinde, çalınan bir ayakkabıyım. Sıradanım. Markam ve etiketim ayaklar altında. Ayak parmakları gibi kıstırılanım. Yolum uzun ve ben küçük ayak parmağı gibi sızlamaktayım.
Kıpkırmızı elma kabuğuyum soyulup atılan. Batan güneşin geride bıraktığı mor renkli bir duyguyum. Şiirim bir delikanlığının halay çeken ritminde. Bir titremeyim, bir sarsılmayım düğün gecelerinin heyecanında.
Sabahın ilk ışıklarıyla yenilen horoz şekeriyim, bir çitin üzerine çıkıp hiç ötmesini bilmeyenim. Tadın dile vurmuşluğunda, sözcük olarak yürekleri besleyenim. Karanlığın en zifiri olanında, katran karası kömür gözlerde, grizu patlamasıyım. Bir maden işçisi gibi hayatın derinliğinde toz içindeyim.
Havanın açık olduğu gecelerde, çırılçıplak gökyüzünde, yıldızların meme ucu gibi sarktığı saatlerde, bir üvey evlat gibi gecenin koynunda uyumaktayım. Gözyaşlarım ay ışığı gibi düşerken ıslak kaldırımlara, korkularımın çarşaf dağınıklığında, örtüsüz bir yürekle duygularımın donduğu yerdeyim. Aslında sıradan biriyim. Herkesin bir lüks araba gibi dolaştığı hayat yolunda ben seyyar satıcının balık arabasında deniz suyunun ölümcül kokusunda dudaklarıma su serpmekteyim. Bir balığın pullarıyla denize duygusal mektuplar göndermekteyim.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Nefrete son
Gönderen: mehmet avcı / , Türkiye
15 Aralık 2012
Dozajı yüksek nefret yazılarından vazgeç lütfen.bir okuyucu olarak her okuduğumda ya hakaret ettiğimi yara yediğimi sanıyorum




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Varlığım Bir Okyanus
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Ey Tanrı'm Gazan Mübarek Olsun
Öyle Doluyum ki
Mavi Işık
Bu Şehirde
Yağmurda Islanmak İstiyorum
Sen ve Ben
Çoktan Kül Olmuştum Harran Büyüklüğünde
Bir İnce Belli Bardak ve Çay Deminde Bir Kadın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim
Uzak Mesafeli Aşklar
Seninle Açarım Perdelerimi Güne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.