Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Başbakan Yardımcılığı, Ekonomi, Turizm, Kültür ve Spor Bakanlığı’na bağlı Kültür Dairesi, kendi alanında çok güzel etkinliklere imza atıyor. Son yıllarda birçok etkinlikleri başarı ile gerçekleştiren Kültür Dairesi, gerek yurt içinde gerekse yurt dışında birçok projeleri başarıyla gerçekleştiriyor. Çeşitli konserler, seminerler, konferanslar, gösteriler, yarışmalar, yurt dışında katıldıkları fuarlar, festivaller, Türksoy Günleri, çeşitli söyleşiler, toplantılar… Gerçekten de saymakla bitiremiyoruz bu etkinlikleri… Şu anda Kültür Dairesi’nde iyi bir ekip ve güçlü bir kadro var. Ne yaptıklarını bilen ve attıkları adımları bilinçle atan bir ekip bu… Geçenlerde geleneksel haline getirdikleri Masal Günlerini düzenlediler. İlkokul öğrencilerine yönelik yapılan bu etkinlik her zamanki gibi çok eğlenceli ve çok güzel geçti. İlkokul öğrencileri masal dinlediler, düşüncelerini birbirleriyle paylaştılar. Kültür Dairesi’nin son etkinliği “50’nci Kütüphane Haftası” etkinlikleri çerçevesinde, Girne Halk Kütüphanesi’nde “Söyleşi İmza ve Müzik Dinletisi Gecesi” oldu. Cuma gecesi gerçekleştirilen etkinlikte Gazeteci-Yazar Hasan Karaokçu son kitabı “Gız Mustafa” isimli kitabını tanıtırken, konuklardan gelen soruları da yanıtladı. Etkinlikte Halil Durusular ve Adem Ulugül de müzik dinletisi sundu. Sanatçı Yazar Karaokçu, düzenlenen bu etkinlikten dolayı Kültür Dairesi yetkililerine teşekkür etti. Karaokçu, yaptığı konuşmada günümüzde medyanın ve iletişim araçlarının son derece ilerlemesinden sonra Kütüphanelerin hala eski görevini kaybetmediğini, önemini yitirmediğini, hala kütüphanelere ilgi olduğunu bunun önümüzdeki dönemlerde daha da artacağına inandığını dile getirdi. Karaokçu, bir gazeteci olarak içinde Kıbrıs sevgisi taşıdığını ve Kıbrıs Türk halkının değerleri konusunda çalıştığını söyledi. Sanatçı, “Kaybettiğimiz veya değersizleştirdiğimiz değerlerimizi toplumumuza kazandırmaya çalışıyorum. ‘Gız Mustafa’ kitabım da bu düşüncenin bir ürünüdür” dedi. “Gız Mustafa”nın, tüm Kıbrıs’ın sosyo-kültürel yaşamı açısından bir değer olduğunu, çünkü din, dil ve ırk ayrımı gözetmeksizin kapısını çalan herkese yaşamının son günlerine kadar yardım ve iyilik yaptığını anlatan Karaokçu, “Gız Mustafa”nın mistik güçlerini hep insanların iyiliği için kullandığını söyledi. “Gız Mustafa Dilekkayalılar ve onu tanıyanların yüreklerinde sonsuz saygı duyulan bir değer olarak duruyordu. Ben yaptığım iki yılı aşkın bir çalışma sonucunda o yüreklerdeki değeri çıkararak bir eser haline getirdim” diyen Karaokçu, kitabın çok ilgi gördüğünü, bunun bundan sonra yapacağı çalışmalarda kendisi için büyük bir motivasyon unsuru olduğunu vurguladı. Kültür Dairesi yetkililerine çalışmalarından dolayı teşekkür ediyoruz. Kültürümüze, sanatımıza ve sanatçımıza sahip çıkıyorlar. Bu vesileyle halkımız ve sanatçımız da bir araya gelerek birbirlerini tanıma fırsatını yakalıyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |