Düşünce dilden, dil düşünceden doğar. -Platon |
|
||||||||||
|
Sanat, insanların iç dünyalarını, farklı biçimde dışa yansıtması olayıdır. Resim, müzik, çizgi, şiir, roman... Aklınıza ne geliyorsa bunlar sanatın meydana gelmesinde etken olan ürünlerdir. Sanat, evrenseldir. Herkese hitap eder. Dünyadaki bütün insanları, bütün canlıları içine alır. Onları konu eder. İnsan düşüncesi, sanatın belki de en önemli malzemesidir. İnsan, önce düşünür. Bu düşünceye duygularını katar. İkisini harmanlar ve yoğurur. Bambaşka bir tatla ona hayat verir. Bu tür kişilere sanatçı denir. Sanatçı farklıdır. Herkesin gözüyle bakmaz olaylara. O, daha farklı, daha başka gözle bakar. Olayları kendi duygu süzgecinden geçirir. Ona bambaşka bir hayat verir. Sanat, insana barışı, huzuru, mutluluğu verir. Sevgiyi , kardeşliği öğretir. Kini, nefreti, garezi yok eder...Dünyanın yaşanılabilir bir hale gelmesi için uğraşır... Sanatçı, hangi dalda olursa olsun yenilikçidir. Yönü hep ileriye dönüktür. Olaylara eleştirici gözle bakar. Doğruya eğilir ve insanlığa güzelliği sunar. Her Nisan ayının 15. Günü Dünya Sanat Günü olarak kutlanır. Dünya Sanat Günü, 2012 yılından bu yana kutlanmaya başlanılmıştır 2012 Yılında Meksika’da Dünya Sanat Birlikleri toplantısında Türkiye adına katılan Sanatçı Bedri Baykam, Leonardo’nun Doğum Günü olan 15 Nisan gününün Dünya Sanat Günü olarak kutlanması için öneri sunar. Bu öneri, oybirlği ile kabul edilir. Bilindiği gibi Leonardo Da Vinci, ressam, heykeltraş, düşünür, yazar, mucit, matematikçi, filozof gibi birçok sıfatı üzerinde barındıran bir kişilikti. Tüm Dünyanın tanıdığı, kabul ettiği ve takdirle karşıladığı bu sanatçı adına böyle bir teklifin kabul edilmemesi düşünülemezdi. Dünya Sanat Günü, tüm Dünya’daki sanatçı ve sanatseverlerin kutlaması amacıyla önerildi ve kabul edildi. Amaç, sanatın her yaş ve her ırktan, tüm toplum için önemini vurgulamaktı. 15 Nisan artık Dünya Sanat Günü olarak kutlanıyor. Tabii burada fikir babası olarak Bedri Baykam’ı kutlamak ve Onun nezdinde Türkiye adına gurur duymak gerekiyor. Umarız, sanat ve sanatçı, gerek ülkemizde gerekse tüm Dünya’da hak ettiği değeri görür. Yerde sürünmekten kurtulup baş tacı edilir. Sanat eserleri tüm insanlık önünde hak ettiği yeri alır. Umarız sanat bir devlet politikası haline gelir. Daha sık sanatla ilgili okullar, akademiler açılır... İşin eğitimini alan gerçek sanatçılar yetiştirilir. Sanata meyili olan, sanata yeteneği olan kişiler, daha küçük yaşlarda tespit edilip devlet tarafından korumaya alınır. Bunların tüm eğitim masrafları karşılanıp geleceğe hazırlanılır. Sanatçılarımızın heykellerini sokaklara dikmek, onların adlarını sokaklara, caddelere, büyük müze, kongre sarayları gibi yerlere vermek, eserlerini koruma altına almak, gençleri sanata özendirici etkinlikler düzenlemek, sanatçılar adına bir orman düzenlemek yapılacak zor işler olmasa gerek... Yeter ki sanata gereken değeri verelim. Sanatçıyı destekleyelim... Ve bunu devlet politikası haline getirelim... Bu çok mu zor? Dünya Sanat Günü herkese kutlu olsun...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |