..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzel birşeyin fazlası harika olabilir -Mae West
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Hakan Yozcu




25 Haziran 2014
Mağusalı Böyle İstiyor  
Hakan Yozcu
Önce Timisi’nin kahvesine oturduk. Masalar okey oynayan vatandaşlarla dolu. Bizi gören sevgiyle karşılıyor. “Hoş Geldiniz” diyerek yanımıza oturuyor. Ve tabii gündem kendiliğinden geliyor: Seçim. Değişik görüşler var: “Hocam, bu seçimi İsmail Arter alır” diyor biri. Neden diye soruyorum:


:IIG:
     
     İki gündür Maraş’ı mekan tuttuk. Kahvelere gidip halkın nabzını ölçüyoruz. Pazara seçimler var ne de olsa…
     Kahvedeki insan genelde tüm nabzı ortaya koyuyor diyebiliriz. Çünkü o, her gün değişik insanlarla konuşuyor, tartışıyor ve fikir alış verişi yapıyor. Dolayısıyla da nabzı çok iyi biliyor.
     Önce Timisi’nin kahvesine oturduk. Masalar okey oynayan vatandaşlarla dolu. Bizi gören sevgiyle karşılıyor. “Hoş Geldiniz” diyerek yanımıza oturuyor. Ve tabii gündem kendiliğinden geliyor: Seçim.
     Değişik görüşler var: “Hocam, bu seçimi İsmail Arter alır” diyor biri. Neden diye soruyorum: “Zamanı geldi. 20 yıl çok süre. Artık yeter. Oktay bana göre zamanını doldurdu. Her şeyin bir sonu vardır. Bu doğa kanunudur. Taşı havaya atarsın. Varacağı en üst noktaya varır. Sonra geri düşer. Oktay da böyle. Varacağı yere artık vardı. Bu son yolu. Bu seçimde düşecek. Halk, buna inanıyor.” diye cevap veriyor.
     Başka biri “Oktay, iyi işler yaptı gibi görünüyor. Ama işin aslı öyle değil. Sadece göz boyadı. Yaşlı bir kadına makyaj yaptı anlayacağınız. Nenemi istediğin kadar süsle, yaşını gizleyemezsin. Oktay da bunu yaptı. Özellikle Maraş için hiçbir şey yapmadı. Maraş, 20 yıldır aynı Maraş. Kalkınmadı, gelişmedi. Yollar dökülüyor. Bu sene sadece Magem yapıldı. Bu da seçim yatırımı olarak kullanılıyor. Ulaşım yok. Sağlık Ocağı dökülüyor. Kültür Sanat burada hiç yok. Oktay sadece Karakol, Sakarya ve Baykal’a iş yaptı. Maraş hep üvey evlat muamelesi gördü” diyor.
     Bir genç arkadaş CTP’nin kendi içindeki huzursuzluğu dile getiriyor: “Oktay, kendi partililerinden onay alsın önce. Parti içinde Oktay’a karşı kazan kaldıranlar var. Bunları siz bizden daha iyi biliyorsunuz. Oktay’ın kaybetmesi için çalışıyorlar. CTP’nin eski disiplini kalmadı. Birbirlerini yemeye başladılar”
     Tabii bunların yanı sıra Kayalp’ı savunanlar da var: “Neden öyle söylüyorsunuz? Adam 20 yılda hiç mi bir şey yapmadı? 20 yıl önce Maraş böyle miydi? Yiğidi öldür hakkını yeme. Ben de Oktay’a oy vermeyeceğim. Ama yaptıkları iyi şeyleri de inkar etmem” diyor.
     Uzun süre oturuyoruz burada. Herkes düşüncelerini söylüyor. Dinliyoruz. Tabii bu arada işsizliği, parasızlığı, çekilen sıkıntıları dile getiriyorlar. Bir tanesi: “Hocam burada bir şey değişmez. Kim gelirse gelsin değişen bir şey olmaz. Ben, artık siyasetten umudumu kaybettim. Kendi işime bakıyorum. Sandığa da aslında hiç gitmemek lazım. Ama vatandaşlık görevimiz olduğu için mecburen gidip oyumuzu vereceğiz.” diyerek serzenişte bulunuyor…
     Timisi’nin oradan kalkıp Anadaolu Mahallesi’ne gidiyoruz. Oradaki kahvehaneye oturuyoruz. Aynı manzara burada da var. Okey oynayan gençler, çay içen yaşlılar… Sohbet halindeler…
     Kahvenin önüne çok geniş bir çardak yapılmış. Oldukça serin bir hava var. Esiyor. Oturunca kalkıp gitmek istemiyor insan buradan.
     Şişman bir Dayı’mızla konuşuyoruz. 160 kilo geldiğini söylüyor. Sebze işleri yapıyormuş yıllarca. “Bahçem var. Ekip biçiyorum. Kazancımı böyle elde ediyorum. Şükür geçinip gidiyorum.” diyor.
     Seçimi soruyoruz. “Tecrübeliyim. Siyasetin içinde oldum hep. Oktay, 20 yıldır bu işi götürüyor. Ben UBP’liyim. UBP, aday çıkarmadı. Kızdım. Koskocaman bir UBP nasıl aday çıkartamaz? ”diyor.
Şişman Dayıya biri cevap veriyor. “İsmail Arter, herkesin adayı. UBP’nin de DP’nin de. Birlikten güç doğar. Bu defa Oktay’ın işi bitti” diyor.
     Şişman Dayı anlaşılan inatçı biri: “Siz öyle sanın” diye cevap veriyor. Ve “Koskocaman UBP nasıl aday çıkartmaz?” diyerek kalkıp gidiyor.
     Genç arkadaşlardan biri sohbete son noktayı koyuyor: “Hocam, iki ay önce Oktay, yüzde 60 öndeydi. Bu gün bu fark yüzde 3’e düştü. Bu az bir şey değil. Oktay, eskisi gibi kolay görmesin. Artık onlar da işin ciddiyetini anladılar ve korkmaya başladılar. İsmail Arter, bölgede sevilen biri. Halk, artık değişiklik istiyor. Taze kan istiyor. Öyle ki bu seçim kafa kafaya gidecek. Sanırım son gülen de az bir farkla Arter olacak. Mağusalı böyle istiyor. Hayırlısı olsun…”
     Evet, “Hayırlısı olsun”
     
     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Halk Darbe İstemiyor
eğitim Yaz Boz Tahtası Değildir
"Kıbrıslılık" Üzerine
Sayın Bahçeli’nin Tarihi Hatası
süleyman Demirel’in Ardından
Türkiye Bu Kadar Zengin mi?
Mehter Marşını Bilmeyenler İçin
Ydh Ya Siyasi Olur Ya da Siyasi Parti Doğurur
Yeni Bir Oluşum Mu?
Dedikodu Olmasa

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
İnciraltı Şairleri
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Her Şey Gülüşünde Saklı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
Boyacı’ya Büyük İlgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vakit Gelince [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Acı Ektim [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.