Ağlamak da bir zevktir. -Ovidius |
|
||||||||||
|
Siyasi partiler, özellikle muhalefet partileri erken seçimi dillerine dolamaya başladı… Zaten UBP aylardır erken seçimi hedef almış ve çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırmıştı. Diğer taraftan TDP de erken seçimi konuşmaya başladı… Bu da ister istemez halkımızda, Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden sonra olası bir erken seçim düşüncesini doğurdu… Öyle görünüyor ki bu düşünce çok geçmeden hayat bulacak… Diyelim ki Cumhurbaşkanlığı seçiminden sonra erken seçim yapıldı... Ne değişecek? Aynı siyasi partiler, aynı vekiller, aynı zihniyet... Ne anlamı olacak o zaman erken seçimlere gitmenin... Ekonomiye sıkıntıdan başka hiç bir yararı olmayacak... O kadar masraf, o kadar görevli ve bunlara harcanan paralar… Siyasi partilerin seçime dökeceği paralar… Kaldı ki hiç bir siyasi parti de hazır değil buna. Borçlanmadan başka yol bulamayacaklar… Bırakın siyasileri vatandaş bile hazır değil bir erken seçime... Başka bir konu da siyasilerin parti transferleri… Bu konu hakkında mecliste bir yasa önerisi hazırlandığı duyuruldu. Vatandaşın bu siyasi transferlerden rahatsız olduğu gün gibi ortada…Eğer bu yasa meclise sunulur ve meclisten geçerse partiler arası transferler yasaklanacak… Mecliste temsil edilen partilerin tümü, milletvekili transferine karşı olduklarını ve öneriye destek verdiklerini beyan etti. Görünüşte güzel bir düşünce… Ama handikapları da yok değil… Burada şu soruları sormak gerekiyor: “Yasa ne şekilde hazırlanacak?” “Yasada boşluklar olacak mı?” “Peki, bu durum da kesin bir sonuç olacak mı?” İşte bu soru beni düşündürüyor doğrusu… Neden mi? Hatırlayacaksınız… Türkiye’de Kenan Evren yaptığı ihtilaldan sonra devletin başına geçmişti. Daha sonra çıkardığı bir yasada, bu yasak, vekillerin transfer yasağı, Türkiye’de uygulanmaya başlandı. Sonucu ne oldu? Ne olacak? Bizim milletimiz o kadar zeki ki bunun da bir yolunu buldu. Her şeyi kılıfına uydurarak yasal bir boyuta oturttu. Partilerinden istifa eden siyasiler, anında yeni bir parti kurdu…Biraz bekleyip uygun şartları yakalayınca geçeceği partiye sözde iltihak etti. Yani kurulan parti ile birlikte o partiye geçti. Böylece gayri yapılan transfer yasal boyuta oturtuldu… Eğer burada da böyle olacaksa, bu yasanın çıkartılmasının hiçbir anlamı kalmaz… Yapılacak olan transferlerin önü alınamaz… Neticede geçmişte siyasetimizde yaşadık… Bir gecede partilerden istifa ederek hükümeti düşürdüler ve kurulan yeni bir partiyle yeni bir hükümet oluşturdular… Bu davranış yasal mıydı? Yasaldı… Ama etik değildi… Fakat etik olup olmadığına kimse bakmadı… Siyasetimiz büyük bir yara aldı… Madem böyle bir yasa çıkartılacak o halde yasaya şart koymalılar “Her ne olursa olsun, partisinden istifa eden bir milletvekili, başka bir partiye geçemez, kuracağı partiyi ilhak edemez, kurduğu parti ile diğer partilerle birleşemez” Aksi halde, yine önü alınamaz ve halkın istemediği çirkin davranışlar devam eder… Transferler de kılıfına uydurulmuş bir şekilde sürüp gider…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |