..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > osman demircan




26 Aralık 2014
Ben Mutlu Olunca Baklavaya Benziyorum  
osman demircan
bazen bir tepsi baklavaya benziyorum. başka bir mutluluk tadında da olmak istemiyorum. çörek tadı mutlulukları, hamburger tadı mutlulukları sizin olsun diyorum. anca baklava tadında mutlu oluyorum ve dahası şeker oranım iyi, kıvamım iyi oluyor. hele şöyle güneşte içim ısınınca ooo hayatın tadını ta içimde hissediyorum.


:HAC:
Bazen bir tepsi baklavaya benziyorum. Başka bir mutluluk tadında da olmak istemiyorum. Çörek tadı mutlulukları, hamburger tadı mutlulukları sizin olsun diyorum. Anca baklava tadında mutlu oluyorum ve dahası şeker oranım iyi, kıvamım iyi oluyor. Hele şöyle güneşte içim ısınınca ooo hayatın tadını ta içimde hissediyorum. Ben kendimi böyle hissedince çok daha mutlu olduğumu hissediyorum. Bir de üzerimde Antep fıstığı kıvamında huzur olunca, mutluluğun tadı oluyorum. Ooooooooo şöyle baklava gibi yayılıyorum o zaman. Gel keyfim gel oluyorum. Ağzımdan şerbet gibi bal damlıyor. Çiçek gibi kelimeler, bal gibi cümleler kuruyorum. Ben mutlu olunca baklavaya benziyorum.
Bana sarılınca öyle mutlu oluyorum ki; başımın üstünde tepe lambaları yanıyor sanki ve da di da di gibi siren sesi çıkarasım geliyor. Sen bana sarılınca ambulansa benziyorum ve içimdeki tüm hastalıklar geçip gidiyor. Hele hele sargı bezi gibi bana sarıldığında tüm yaralarım iyileşiyor. Ben anca seninle iyi oluyorum. Sen bana sarılınca mutlu oluyorum ve ben mutlu olunca ambulansa benziyorum. Da di da di diye sesler çıkarıyorum. Seni deli gibi seviyorum.
Sen olmayınca ise başım ağrıyor. Yüreğim ağrıyor. Hasta oluyorum. İyileşemiyorum. Klinik vaka oluyorum.
Ben seninleyken ambulansa, sensizken cenaze arabasına benziyorum. Her saat, her dakika, her saniye, her salise cenazemi kaldırıyorum. Ben sensizken ölüyorum.
Ben sevince iyileşiyorum ve mutlu oluyorum. Sizlere de sevin diyorum. Vicdanlı olun diyorum. Ve şunları eklemek istiyorum:
Herkese en kolayı düşebilir; çalmak, çırpmak, dolandırmak, kandırmak gibi. Sizin payınıza da temiz bir vicdan düşsün. İnanın en büyük zenginlik budur. Bin bir çeşit ağacı yalnızca ağaç sözcüğüyle ifade etsinler. Sen çamı, gürgeni, ladini, söğüdü, meşeyi bil. Herkesin ağzında tek laf olsun 'para'. Sen üç beş kuruşla geçinmeye çalışanları unutma. Lirayı bil; kuruşu bil. Bazılarının üç kuruş etmediğini de bil. Ayır tek sözcükle yaşayanı. Ayır 'ben' diyeni ve sadece 'sen' le yaşayanı; topluma, renklere, desenlere yüzünü çevirip incelikten anlamayanı, çeşitlilikten anlamayanı ayır. Din ile, siyasetle adam olanı öğren. İyi tüccardır bunlar. İyi tezgah kurarlar ve kendilerini bulunmaz Hint kumaşı sanırlar. Kendilerini iyi pazarlarlar. Her tarakta bezleri olur. Bez...bez...bunlardan bez. Sev sev hamsi diyeni, palamut diyeni. Genelleştirenden uzak dur. Güneş'in çekirdeği dış katmanından daha sıcaktır, dış katman iç katmana göre daha soğuktur. Yani Güneş sıcaktır diyenden kork. Vardır onun da soğuk bir yanı. Kendinden memnun ol. Fare delik açılmış kapıdan içeri girer. Açık verme. Kendini de ezdirme.
Bunları düşün. Ben bunları düşündükçe mutlu oluyorum. Herkesin mutlu olması için dua ediyorum. Sevmeye; ama kendine yontmayarak sevmeye yürek yettirenleri seviyorum. Kaşığının içindekileri bile paylaşmayı sevenleri seviyorum. Mutluluğunuz bol olsun. Afiyet olsun.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Varlığım Bir Okyanus
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Ey Tanrı'm Gazan Mübarek Olsun
Öyle Doluyum ki
Mavi Işık
Bu Şehirde
Yağmurda Islanmak İstiyorum
Sen ve Ben
Çoktan Kül Olmuştum Harran Büyüklüğünde
Bir İnce Belli Bardak ve Çay Deminde Bir Kadın

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim
Uzak Mesafeli Aşklar
Seninle Açarım Perdelerimi Güne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.