Geçmiş ölmedi. Henüz geçmedi bile. -William Faulkner |
|
||||||||||
|
Cumartesi gecesi Gazimağusa Rauf Raif Denktaş Kültür Ve Kongre Sarayı’nda “Kırkından Sonra” adlı oyun sahnelendi. Kısa adı MGA olan “Gazimağusa Gelişim Akademisi” tarafından sahnelenen oyunu İspanyol yazar Alfonso Paso yazdı. Hale Kuntay Türkçeye çevirdi. Bilen Kılıç yönetti. Arredo Şirketi oyunun sponsoru.. MGA, Gazimağusa Belediyesi bünyesinde faaliyet yapan bir merkez. Bu merkez, gençlerin, kadınların ve her yaştan insanın sosyo-kültürel gelişimlerini desteklemek, ilgi alanları doğrultusunda boş zamanlarını değerlendirebilecekleri, meslek edinmelerine yardımcı olacak, hobi alanları yaratacak, yaşadıkları sorunların çözümüne katkı sağlayabilecek, bireyler arasında iletişim ve dayanışmayı artıracak, ortak bir çalışma ve üretim alanları yaratarak kolektif bir gelişimi öngörüyor ve bu yönde etkinlikler yapıyor. Faaliyetleri arasına bu sene tiyatro sanatını da aldılar. Daha önceleri, İskele Kültür Sanat Derneği ve sonra MAGEM adı altında oyunlar sahneleyen grup, bu defa Gazimağusa Gelişim Akademisi adını aldı. Şu ana kadar komedi türlerinde güzel oyunlar sahneleyen ekip, seyirci karşısına “Kırkından Sonra” adlı 2 perdelik oyunla çıktı. Oyun bir Bulvar Komedisi. Bulvar Komedisi 19. Yüzyılda Fransa’da çıkmış, seyircilerin duygularına yönelik, gişe başarısını önde tutan bir güldürü türüdür. Amaç, sadece seyirciyi güldürmektir. Kırkından Sonra Oyunu da bu amacı güden bir oyun. “Aşk”, “sevgi” konusunu işliyor. Aşk, insanın yaşamında her zaman var olan, yaşanan bir olgudur. Küçük yaşlardan, ileri yaşlara kadar, insanın tattığı, asla vazgeçemediği bir duygudur. O nedenle insan hep “Aşkın yaşı var mıdır?” diye sormuştur. Oyun yazarı Alfonso Paso 1926- 1978 yılları arasında yaşamış bir yazar. Birçok tiyatro oyunları, televizyon film senaryosu ve sinema senaryoları ve hikâyeler yazmış biri. Oyun, önce bir doktor kliniğinde iki hasta yaşlının sıra beklerken tanışmalarıyla başlar. Dekor, bir hastane veya bir doktor kliniğidir. Koltuklar, telefon, duvarlarda resimler vardır. Basit bir dekor olmasına rağmen albenisi iyi olan bir dekordur. İnsan, bazen hayatının ikinci baharını yaşar. Yaş ilerledikçe daha çok sevgiye ihtiyaç duyar. Oyunda da öyle oluyor. Eşleri daha önce ölmüş olan ve çocuklarıyla birlikte yaşayan Fernando ile Doleres Klinikte sıra beklerken tanışırlar. Birbirlerine kur yaparlar ve aşık olurlar. Sohbetlerin sonunda arkadaşlığı ilerletirler. Bir gün Dolares, Fernando’nun daveti üzerine evine gider. İşte asıl komedi burada başlar. Aslında her şey doktorlarının yaptığı bir plan üzerine gelişir. Doktorları onlara adeta çöpçatanlık yapar. Çocukların evliliklerine karşı çıkacaklarını bildikleri için ortaya bir yalan atarlar. Amaç, mutluluğa ulaşmaktır. Ulaşıyorlar mı? Ulaşamıyorlar mı? Bunun cevabını oyunu izledikten sonra alacaksınız… Oyunda Murat Sirhan, Bilen Kılıç,Osman Demirli, Sinem Kaşifoğlu, Binnur İbili oyuncu olarak görev alıyor. Ses-Müzik-Işık-Efektte Yeliz Yücel Sirhan, Suflör Pınar Hançerlioğlu olarak belirlenmiş. Oyunda iki yaşlı insan, ön planda olduğu için doğal olarak oyun durağan geçiyor. Konuşmalar ve hareketler yaşlılık nedeniyle hep yavaş oluyor. Dolayısıyla oyun da genelde durağan ve yavaş geçiyor. Komedi, daha ziyade sözler ve hareketlerle veriliyor. Özellikle Fernando’nun el hareketleri izleyicileri güldürüyor. İkinci perde daha çok komedi yüklü. Oyun, daha hareketli, daha karmaşık bir hale getirilseydi çok daha beğeni toplardı diye düşünüyorum. Özellikle, iki yaşlı oyuncu dışındaki diğer oyuncuların performansları düşük geldi bana. Genelde sıkılmadan izleyebileceğiniz, gülebileceğiniz, eğlenebileceğiniz güzel bir oyun. Evde oturup sıkılarak aynı dizilerin tekrarlarını izlemektense, bu oyuna gidip hoş bir vakit geçirmenizi salık veririm. İyi seyirler…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |