Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
İçimizdeki bu özel bağıntılı kesikli sürekli oluşun kodlanması, bencillik ve bencil oluşun öznel bilinciydi. Korteks bu bilinçten çok sonraki bir bilinç düzeyidir. Bencil bilinç, dıştaki genel oluş akışı içinde seçme ayıklaması yapılmış olan yalıtmalardan oluşmuştu. Bencil oluş bilinci; birinci taşıyıcı dalga oluşla, çevreden üzerimize doğru olan telkini veya tesiri ya da etkisini üzerimizde oluşuydu. Sosyal alan da, benin dışındaki kişilerin, kişisi davranışları içinde; bencil oluş bilincimizle kesişim yapar noktalarına göre sosyal alanın seçme ayıklamasını yaptıran girişmeydi. Yani taşıyıcı dalganın baskı ve basınç etkileri içinde yapılan seçme ayıklamalar, kişi bencilliğini ve kişi bilincini oluşurken: kişilerdeki bencillikler de, kişiler arası bencilliklerle kesişip, ana isteklerinin oluştuğu ortak kümeye de, sosyal alan deniyordu. Ve meşru sosyal alan devinmesiydi. Sosyal alan ortak istekleri güdümleyişle sağlatmanın alanıdır. Kişisi olan, bencildi bilinçle tutum olan içteki korunan yalıtım birinci yalıtılan alandı. Kişi ve kişiler arası girişmeyle ortaya konan dıştaki ikinci bir yalıtmanın, seçme ayıklama olması da sosyal alanın etkisini oluşmaydı. Sosyal alan, doğal veya evrensel genelliğe göre 2. Bir totemi özel yalıtım yapmanın alnıydı. Dıştan kişiler arası sosyal alan içinde yapılan 2. yalıtım; kişisi benci, ortak özellik olanlardan seçilmişti. 2. Yalıtımın içerikleri, kişiler arası yardımlaşmayla ortak sağlanmaydı. Bunun gerçekleşmesi için ortak kesişim kümesini oluşan enerji sirkülasyonlarından, enerji düzenli; tabu-yasaları ortaya konuldu. Böylece, ortaya konan tabu yasalı sosyal bencillik ve sosyal bilincin; tüzeli oluşu inşa ediliyordu. Açlık; türlü enerji akışlı bir enerji sağlama oluşuyla; doğal akıştan yalıtımlı, bencil bilincin kişilere bir etkisiydi. Yani açlık, ana taşıyıcı dalga içindeki yalıtılmalardan birisidir. Açlığın telkini, kişiyi; dıştaki doğal oluşumlar üzerine bir tutumla kılar. Bu tutumlatma, genel oluşla dışta sağlama olmanın tutumlanmasıdır. Kişi, kişiler karşılaşması; bu doğal oluşumlar üzerine tutumlaşma nedeniyle karşılaşıp girişir ve bu girişmenin birçok yansımaları elde edilir. Açlık etkili uyarım, dışta kişi-kişi girişmelerini yansıtır. Bu yansıma içindeki ortak uyarılardan sağlanma olanlar, sosyal yalıtım içine sosyal korunum yassı oluşla seçme ayıklama edilirler. Bu sosyal alanlı seçme ayıklama olanlar; sosyal alan içinde, sosyal alan tarafından hem yalıtılırlar, hem sentezlenirler hem de sosyal alan akışıyla taşınırlar. İşte sosyal alan, sosyal oluşla ikinci bir dinamik taşıyıcı dalgayı oluşturmaktır. Bu taşıyıcı dalga bencil oluşa göreyse de, keyfi kişi hoşlanmasına göre değildir. Sosyal oluş bilinci, kişinin dışında ve kişi hoşlanmalı tekil bilinçten bağımsız oluştur. Anlaşıldığı gibi kişinin kendisi dışında ve kişinin bilincinden bağımsız oluşla iki temel taşıyıcı inşa dalgası vardır. Bunlardan birincisi dinamik doğal akışın inşacı taşıyıcı dalga olmasıdır. Diğeri de yine dinamik sosyal akışın birinciden sonra kinci bir taşıyıcı dalga olmasıdır. İnşacı iki temel alanın etkisi, aynı kaynaktan iki farklı yansıtılmalarıyla ortaya konulur. Dıştaki genel enerji akışlı süreç, önce kişiler içinde parçalı akış edilir. Buna ben oluş diyorduk. Sonra da genel enerji akışını kişilerin; kişilerle kendi arasında parçalı süreç edinmelerinin adımı gelir. Parçalı akış edilen şey o özel sistem içinde, sistemin korunum yasa bilinci oluşla ortaya çıkan bir enerji düzenlenim ilkesidir. Kişilerin içinde yalıtılmakla kesikli sürekli yapılanlardan birisi açlık; bir diğerleri cinsellik, bir başkası da kendisini büyütme (çoğalma) oluştur. Yani korunan şey kesikli olurken var kalır. Sürekli olurken var kalamaz. Hem var kalmanın, hem var kalamamanın biçimlenmesi olmakla; korunma, güvende olma, kendisini algılama vs. türü süreçler; özel sosyal tutumlu tabu ve yasalarla, ana taşıyıcı dalga üzerine modüle edilirler. Böylece parçalı sürekli olanların yapı içindeki kendi akışları yaptırılır. Dikkat edilirse totemi anlama içinde düzenletil yasaları edilenler, ana taşıyıcı içinde parçalı oluşla özel yalıtımı yapılan neden sellere uygun olmak zorundadırlar. Kişisi tutum olan özne nesnel belirimle istek ve davranışların tümü, kişiyle birlikte sosyal alan içinde vardırlar. Sosyal alan bunların tümünü değil de zorunlu olanını ve kesişim kümesi içinde olanlarına akış yaptırır. Akış olanlarla, kişide olup ta sosyal alan içinde akış olmayanların seçme ayıklamayla engellenmesi kişide bir çatışmayı oluşur ve akış olanla engellenenleri kişilerde bir anlam kopukluğu yapmaktadırlar. Anlam kopukluğuyla beraber lineer akışta oluşan kırılmalar; totemi özel yalıtım içinde (sosyal alan içinde) nedenli kırılma olmakla birlikte; bu kırılmanın akış yapamayıp ta yığılma yapmasının basıncı, kişilere totemi mana anlamasını vermektedir. Şöyle ki; kişinin çevrede açlığını gidermesi temel bir hoşlanmadır. Kişinin açlığını gideren şeyi öncelikle pay etmemesi de doğada ve bencillikten ötürü önceden beri yatkınlık oluşla temel hoşlanmadır. Sosyal alan içinde kişinin açlığını gideren şeyi bulması, temel hoşlanmaya uygundur. Ancak yiyeceği bulması ile açlığını gidermesi hemen gerçekleşmez. Kişinin totemi mana anlaması gereği o yiyeceği ait eşlerinin olduğu alanın içine getirmesi gerekmektedir. Totemin ortaklaştıran etkisi nedenle, kişinin bulduğu şeyle açlığını gidermesi arasına ortaklaşma yapacak olmaktan dolayı bir gecikme girer. İşte kişinin bulduğuyla hemen doyması yerine, bulduğunu grubuyla paylaşması için edimseli olması kişinin açlığı gidermede gecikme yapmasıdır. Bu gecikme engellenme ve düz gidişte kırılma oluştur.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |