..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




14 Şubat 2016
Zıtların Faz Geçişi 3  
Bayram Kaya
Devam eden yazı.


:HHA:
Yani 20 ekmeğin=bir ayakkabı olmasındaki ayrı karakterler, sürecin eşitlenmesi olmayıp karşı gelenleri olacaklardır. Süreç bir ucuyla bir belirsizliğin ardında homojen olurken, diğer uçtan aynı belirsizliğin ardında heterojen olacaktır.

A fazlı homojenliğin içinde A’ya göre B fazlı heterojenlik azlık olacaktır. B fazlı zıtlığın heterojenliği içinde de A fazlı homojenliklerin azlık olacağı unutulmamalıdır. Hoşluğu duyulan sentez budur. Kendi faz geçiş süreleri boyunca diğerlerine göre ayrı türden olmakla duyulan güzellik ve kötülüktürler. Ve farklı fazlı ideolojilerden girişmeli sentezdirler. Kendisinde bulunmayanın eksikliğini bağdaşık oluşla ortam girişmesi içinde karşılık gelmekle sağlamanın denkliğidirler.

Uyum neydi; ayrı ayrı gidenlerin bir arada lığıydı (harmoniydi). Sosyo toplumlar bu harmoni içine mana ve öğreti edilmekle, mana üretimin her birine bir durumlar geçişi olmasıyla özneli yararlı durumlar ortaya konmalıdır.

Tıpkı matematiği, profesörü gibi yapanla; matematiği profesörü gibi yapamayanların durumlarından ortaya konan hoşlanma, imrenme durumu gibi mutluluk mutsuzluk olanları kabul ediş; kabulleniştir.

Veya yine güzel resim yapanla, güzel resim yapamayıp; güzel flüt çalanların birbirine göre eksikliği birbirinden tamamlanır. İki eksikliğin eksik karakterlerinin farklı yetenekleriyle karşılanması her birinin kendi zaman zarfı içinde karşılanacaktır. Totem dönemin totem meslekli girişme ve karşılık olmaları içinde olup biten buydu. Ortaklaşılan buydu. Eşitlik değildi. Karşılık olana karşılıklı olandı.

Yarar katkının hoşlanma imrenme durumlarındaki mutluluk mutsuzluktu gerçekleşme; karşı gelme süresi kadar aşamalı olacaktır. Geçici durumlu belirip kaybolan; yeniden beliren; yeniden kayıp olan durumlar olmalıdırlar. Zıtlar olan karşıtlar birbirini belirleyen, birbirini belirli hale getiren, çeken ve karşıtlaşan çoklu yansımalar içinde geçişlerle vardırlar.

Mutluluk sizin keman çaldığınız sürece olsun. Sizin keman çaldığınız süre boyu; karşıdakinin keman çalamamadan kaynaklı mutsuzluğu olsun. Keman çalamayandaki mutsuzluk keman dinleme ve keman dinleyicilerine dönüşsün ki sizdeki dinletiyi ortaya koyduğunuz süre boyunca mutsuzluk sizde dinletiyi verme mutluluğu olsun. Yine sizdeki dinletiye müşteri olma cazibesiyle; öbürünün keman çalma mutluluğu buluşmaları da böylece kesikli sürekli olabilsin.

Keman çalamamaktan ötürü mutsuzun, mutluluğu da; resim yaptığı sürece başlasın, keman çalmakla mutlu olan, resim yapılan sürece resme imrenecek olandaki mutsuz olup; resim sergisini gezmekle mutlu de resim yapamayan mutlu olsun.

Her biri, kendi yetenek olmakla ya da iş alanı içinde yaptığı değişebilir emek ürünlerinden ötürü mutlu olmalılar. Mutluluğunun, mutsuzlar sayesinde; birbirinin emek ürününü dinleyerek, gezip görmesini, tüketerek sağlatan bir ortam girişmesi olmakla; karşılıklı yükümlensen bir borç olduğunun bilinciyle mutlu olabilsinler. Bir alandaki mutsuzluk onu tüketen, onu değişen emekler karşılaşmasını yapmakla mutlu olsun.

İşte B alan içindeki A azınlık fazı; B'ler tarafından tüketilmekle B zıtlığını mutluluğa götürecekti. Yine A alan içindeki keman çalma azınlık fazı; B alan içinde dinleti duymanın mutluluğu oluşuyla; mutsuzluk veya çalamamanın verebileceği mutsuzluk olmaktan, dinleyici olma; satın alma mutluluğuna dönüşür.

Sosyo toplumlar bir organizma oluşla A alan içindeki keman çalma, B alan içinde o örgenliğin karakter tamamlayıcı olmakla sisteme referanstırlar. Sosyo toplumlar; ittifaklardan bu yana baskın olan karakterlerin seçilisidirler. Sosyo toplumlar, bireyde olamayan karakteri; bireyin sosyo toplumları içinde olmasıyla o karakterler bireyin karakteri gibi bireyine takas edilir. Satın alınan bir tamamlamayı oluşuyordular. Zıtların sentezi olan faz geçişi ve yansıma dağılımı, bu temel üzerinde türlü türlü işleyiş şeklini ortaya koyuyordu.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.