..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




9 Eylül 2016
Sahiplik İmanı 5  
Bayram Kaya
Böylece duygu seli de genel olan enerjiye, duygu seli gibi parçalı oluş üzerinde özel bağıntılı enerji türü oluşuyla akış yaptırır. Akış yapan evrensel enerji yeni bir olgu, olay aşmalardır. Bunlar gibi binlerce madde sel ve mana sal alan dönüşüm etkili çevrimlerle çevrimlerin, o şeyler üzerinde akış yapış inşa aşmalar vardır.


:AADE:
Bizlerin hayatı her zaman tüm genelliğiyle ya da genel oluşuyla yaşayamadığımız, gerçektir. Sınırlanış ve sınırlılık mutlaktır. Sınırlanma ve sınırlılığın olması içinde genel olanın olması kaçınılmaz, mutlaktır. Sınırlı olanların biz ve bizler üzerinde çoklaşan sınırsızlığı da genellik olmakla kaçınılmazdır. Genel olan özel olanın bir yüzü ise özel olan da genel olanın diğer yüzüdür. Genel olan parça parça olmakla özel durumla belirişken; özel olan parça da, genelde içkindir.

Özel ve genel ikisi birlikte belirir ve ikisi birlikte gözetilir. Birinden diğerine ölçüyü kaçırmayı kural yapmak demek sistemin adaletsiz olması demektir. Tüm genellik salt bir özellik için beliremez. Özellik te tüm genelliği kavrayamaz. Bu nedenle tüm özelliği ve tüm özelleşmeleri de kendimiz için kılamayız. Kendimize özel olan hayati durumlar bizden genele doğru duygu ve düşünce olmasıyla bizim sisteme katılmamız olurken; yine bize genel olan durumların yaklaşıkla her bir özel durumlara eşit eylemli özelleşmeler olacağına da, saygılı olmalıyız.

Bu genel ve özel olan kesikli sürekli durumsal ilişkiler insan öznelliği içinde bir sömürü alanı olmamalı. Özel emeklerden genel olana pay çıkarmak her alanın içindeki emeklere vurgu olacağından, genel zenginliği yaratan emeklerimiz olacaktır. Genel zenginlik mutlak bir görece özel durumların da özel yararlanması olmalıdır. Burayı gözden kaçırırsak genel zenginlik kapitalistin yararlanışı ve gücü olur.

Söz gelimi özel emeklerden oluşan genel zenginlik; bir okul, bir hastane yapmakla bu yapılar kendi özel durumlarıyla özel yararlanın, olmalıdırlar. Bu özel yararlanmalar içinde geri kazanılan kişi genel yarar için yeniden emek katkısı verecektir. Genel yarar parçalı kesikli sürekli olmakla hayatınız ve toplumunuz devam eder. Hayatı tek düzeliğe düşürmemek te gerekir. Sürecin değiştirici dönüştürücü reostası böyle ilişkilenmelidir. Tek düzeliğe düşmemek için araya uçurum koymakta gereksizdir.

Önemli olan hangi tür ilişki göreceliği içinde hangi tür bağıntılarla özel sahiplikleri ve genel sahiplikleri yaşayacak olmakla, kesikli sürekli olacağımızın gerçekliğini ortaya koyabilmektir. Genellikte özellikler, özelik olanlarda da genellikler her zaman kaçınılmaz oluşla kesikli süreklidirler. Grup halinde de olsa bir horozun kümesi sahiplenmesi gibi genellik özelleşebilir. Tavuk gibi özellikte genele aitliği hisseder.

Yani evreni içsinip; sorumluluk ve muktedirliğiniz kadarıyla evreni sahiplenirsiniz. Evreni içsinen sahip oluşunuz kadarla da evrene ait olup evrenin parçası olduğunuzu bilirsiniz.

Ön ittifaklı imanı sahiplik, ya da ilahi sahiplik imanı; totem grup sahipliğinin, gruplar arası sahipliğe dönüşmenin sentezidirler. Totemi gruplar gibi totem meslekli her bir tekil üretim koşulları içindeki totem grupların birbirleri arasındaki temaslarıyla olan bağıntılar ortaya çıktı.

Bu birçok ve pek çok bağıntı yoluyla karmaşık üretim koşularının birbirine bağıntı kılınmaları içinde oluşan muktedirlik sahipliğine, ilahi iman deniyordu. Gruplar arası ortaklaşma; gruplar arası emek ürünlerinin değiş tokuşuna dayalı ortaklaşmaların sahiplik imanıydı. Sahiplik sözleşmesi olmanın ilanen deklarasyonuydu

Yine ön ittifaklardaki sahiplik imanı; her bir grup kültürlerinin çok yüzlü alan kültürü içende olmanın sentezi olmakla, uygarlığa sahipliğin imanıydı. Sözün özü, ön ittifak lığın imanı sentezi içinde çoklayan üstel katkıyla yine kendinize sahipliğin (sahip olmanın) imanıydı.

Ön ittifaklı imanı ne kadar tıraş ederseniz edin, hep altında kendinizi; kendiniz olan som bencilliğinizin başlangıç koşullarını oluşmasını görür olmakla, benciliğiniz her bir sürece aşama aşama başka başka çevrimler üzerinde asal eksen olmaktadır.

Yani sondan başa doğru her bir tıraşlarla önce genel yararı sonra da kendi bencilliğinizin korunumunu bulursunuz. Baştan sona doğru da her bir sentezi ve her bir sentezin aşama aşama kendi çevrimleri içindeki niceli ve niteliksel dönüşümlerini veren genel yararı ve o düzlem içindeki genel yararın özel yarara parçalanmasını bulursunuz.

Böylece bencilliğiniz en az kendi bencilliğiniz kadar olan diğer totem gruplara ait kişilerin bencilliği ile birleşir. Bu birleşmenin özek osilasyonu; alan içindeki salınımların frekans huzmelerini, aynı frekansla salındırır. Bu genel yarardır.

Genel osilasyonlu (imanlı) salınımlar farklı totem grubun üreten ilişkisi ve kültürü olan ışınların salınım demetlerinden oluşurlar. Bu sentezi yapmış olan sosyo toplumsa osilasyonun (belli frekans tekrarları içinde olmakla ya da belli çevrimlerden oluşan) salınımları içinde olmaları sürecin ilk ve temel şartıdır.

Oysa köleci sahiplik imanı tıraşlandığında bambaşka bir olguyla karşılaşırsınız. Tıraşlanan köleci sahipliğin altında sizin, sahiplenilişinizin imanı ortaya çıkar. Size sahip olmanın imanı ortaya çıkar. Ruhlarınızı ve özneler dünyanızı esir almanın sahiplik imanı ortaya çıkar. Köleleşmeniz, kul olmanız ortaya çıkar.

Birbirine bağıntılı olmakla sizlerin ortaya koyması sonunda oluşmakla muazzam bir üreten güç ilişkisi haline getirdiğiniz asal eksen olan başlangıç koşullarına bağlılık; ölmeyeceğiniz kadarla bir lütuf ve bir rızk himmeti, bir acıma ve merhamete gelmenin ihsanı olmakla; sizlerin ihsanı şahaneye boyun eğmenizin karşılığına dönüşmüştür.

Başlangıç koşullarına bağlılık El'in ihsanı, El'in himmeti olmuştur. Kader de El'e aittir. El'in yazdığı, El'in kaderidir. El Ba'alın, El Baala'nın, El Mamon’un, El Manatın, El Uzza’nın yazdığı, El yazısıdır.

İşte burası El Baal’in (Baal’in El’den icazetli –izinli-aracı-gölgesi ve temsilcisi- olmasıyla) yazdığı yazı olup; sizin köle olmanız konusu büyük kutsamalarla yere göğe sığdırılmayan işleyiş, köleci sahiplik imanı olmaktadır. İşte burası insanın insanlığına; insanın kendisine yabancılaştığı yerdir. Bedeninizin ve ruhunuzun tutsak alındığı yerdir. Burası kamufle edilen iman ritüelleri altında görülemez edilirler. Kader edilirler.

Kader edilen burasını öyle kutsarsınız ki; hep sızlayan yer olmasıyla yarasını yalayan bir canlı gibi hep "kaderinizi seversiniz ki, kaderinizi yaratandan ötürü" olur çıkar. Ve burası asıl olması gerekenin sır edilmesi nedeniyle sömürüldüğü için asıl olması gerekenin boş kalan yeri de, hep yalanla beslenir. Yalanla besliyorlar bizi.

Bir yaratmanın (inşanın-sistemin) oluşması için gerekli ve yeterli bağıntıyla girişir olma, şartı vardır. Yeterli şart sizlerin ölmeyecek kadar doymanızı sağlayan yaşamla köle oluşunuza, köleliği kader bilir olmanıza cevaz verir. Ve yine genel zenginliği kitap okuyup bilgi edinen, yazan-çizen; karşılıklı sosyal ve siyasal eşit hak bağlaşıklığı içinde olan; mevcut emeklerden istediğine ihtiyacı kadarla sahip olup gezen, gören, icatta bulunan, soran, sorgulayan, sorulur olan vs. insan tipine de izin verirdir.

Çevrenizin sizlere al yeşil bir bağınız gibi, bir bahçeniz gibi, bir eviniz gibi hem bir alan olma basıncı vardır. Hem de bir bağınızın, bir bahçenizin, bir evinizin olmasının da sizler üzerine bir alan etkisi vardır. Bu bir enerjinin potansiyelli oluş durumudur. Ve hem de bağ, bahçe, ev olan enerjinin; bu tür özel bağıntılar içinde olmasıyla kılıktan kılığa bulunması da erkenin, akan enerji şeklidirler.

Bahçenizin (enerjinin) akış yapması için güzel manzarasının sizde duygular çağrışan devinmeler yapması için gözünüze yansıması gerekir. Yani manzarayı algılayan bir gözünüzün olması gerekir.

Ya da bahçenin (enerji potansiyel liginin) türlü kılıkta akış yapabilmesi için sizin de açlığınızın olması gerekir. Açlığınızın da zorunlu oluşla bir takım enerji çevrimli sindirim ve enzim mekanizmalarına bağlı olmaları gerekiyor. Bu mekanizmaların da her birinin başka bir boyut durumuyla, enerji potansiyelliği içeren nişleri olduğu unutulmamalıdır.

Yukarıda manzarayı sizde duygu sellere dönüşür. Duygu selini oluşan iş te, yeni bir enerji şekillerini oluşur. Duygu seli olan alan öznel alan oyukları içinde olmakla, genel enerjiyi duygu seli içinde olmak gibi özel bağıntılı durumların enerji biçimlerine dönüştürür.

Böylece duygu seli de genel olan enerjiye, duygu seli gibi parçalı oluş üzerinde özel bağıntılı enerji türü oluşuyla akış yaptırır. Akış yapan evrensel enerji yeni bir olgu, olay aşmalardır. Bunlar gibi binlerce madde sel ve mana sal alan dönüşüm etkili çevrimlerle çevrimlerin, o şeyler üzerinde akış yapış inşa aşmalar vardır.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.