..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam kısa, sanat uzun, fırsat aceleci, deney aldatıcıdır. -Hippokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim > Ahmet Zeytinci




19 Haziran 2018
İşini Seven Kaç Kişi Var Acaba  
Ahmet Zeytinci
Yaptığı işi sevmek çok önemli bir olgu kanımca. Hani derler ya ''Sevmek başarmanın yarısıdır.'' bir diğer yarısı da sabır ve metanet olsa gerek. Direk insanı ilgilendiren; Öğretmenlik, doktorluk, askerlik, din adamlığı gibi meslekleri yerine getirenlerde en büyük özellik sevgi, hoşgörü, sabırdır.


:AJCC:
Hepimiz bir işte rızkımızı temin etmek, çoluk çocuğumuza helal lokma yedirmek için durmak dinlenmek bilmeyen bir çaba içerisindeyiz. Bunun yanında zevk için yaptığımız uğraşlar da var tabi, edebiyat, müzik, resim gibi. Onlarda işten arta kalan zamanlarımızda ruhumuzu dinlendiriyor ve bizlerin hayata daha sıkı sarılmasına dayanak oluyorlar.



Yaptığı işi sevmek çok önemli bir olgu kanımca. Hani derler ya ''Sevmek başarmanın yarısıdır.'' bir diğer yarısı da sabır ve metanet olsa gerek. Direk insanı ilgilendiren; Öğretmenlik, doktorluk, askerlik, din adamlığı gibi meslekleri yerine getirenlerde en büyük özellik sevgi, hoşgörü, sabırdır.



Mesleğin iyisi kötüsü olmaz, yeter ki helal ve meşru yollardan yapılan bir meslek olsun. Çöpçülük mü yapıyorsun? Olsun ayıp değil ya alnının teri ile helal kazanç elde etmeye çabalıyorsun. Ama o sokakları öyle bir şekilde süpür ki görenler ''Burayı herhalde dünyanın en iyi çöpçüsü süpürmüş.'' desinler. Hemşirelik mi yapıyorsun? Mesleğini o kadar güzel yerine getir ki hastalar, iyileşmek için senin eline bakanlar. ''Ne mutlu bizlere ki dünyanın en iyi hemşiresi bu hastanede bizlere nasip oldu.'' desinler. Ayakkabı kalfalığı mı yapıyorsun? Öyle güzel ayakkabılar yapmalısın ki senin ayakkabını almak için insanlar sıraya girmeli ve ''İyi ki bu ustanın yaptığı ayakkabıları giyiyorum, dünyanın sayılı ustalarından olsa gerek. İtalyan ayakkabıları bile bu ustanın ayakkabıları yanında hafif kalır.'' demeli. Kasaplık mı yapıyorsun? Öyle güzel icra etmelisin ki mesleğini senin etlerini almak için insanlar uzak semtlerden sana gelmeli ''Mahallemizin kasabına kesilmek için koyunlar bile sıraya giriyor nerede ise.'' demeli insanlar...



Birçoğunuz üniversite sınavları sonucunda değişik fakültelere girdiniz ve oradan mezun olup mesleklerinizde yükselmeye çalıştınız. Kiminiz kariyer yaptı daha ileri ki seviyelerde bilim üretmeye çalıştı. Çoğu zaman tanık olmuşumdur istemediği üniversiteye girip de sonradan hiç sevmediği bir mesleği yerine getirmeye çalışan insanlara. Benim üniversite sınavına girdiğim seksenli yıllarda okullarda rehberlik hizmetleri şimdiki kadar yaygın değildi, son dönemde bu işe daha ciddi bakılmaya başlandı, bu da gayet sevindirici. Düşünsenize istemediği bir mesleği yapan insanlar, diğer insanlara ve çevresine ne kadar faydalı olabilir ki?



Sizlerde çocuklarınızı daha genç yaşlarda sakın zorlamayın. Aman oğlum baban doktor, sen de doktor ol. Aman kızım annen avukat, sen de avukat ol. Aman arkadaşım dayın asker, sen de asker ol. Mesleklerin hepsine saygımız var, ancak sevdiği işleri yapan insanlar ile toplum ileriye daha sağlıklı bir şekilde gider. Sizin istediğiniz mesleği seçmeyen bir çocuk gidip belki de konservatuar okuyup dünya çapında bir sanatçı olacaktır. Bilebilir misiniz bunu?



Ne demiş atalarımız ''Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz.'' Büyük düşünür Konfüçyüs'de ''Seveceğin bir iş seçersen yaşamında bir gün bile çalışmış olmazsın.''der. Hepinizin işi gücü rast gitsin, kazancı helal ve bol olsun. En derin sevgi ve saygılar yine...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumbilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fötr Şapkaların Altında Siyah Gözlüklerin Arkasında Ajanlar Yok Artık
İnsan Nasıl Bir Hayvandır
Farkında Değil Misiniz Toplum Asosyal Olmaya Doğru Son Hızla Gidiyor
Karışık Akrabalık İlişkileri

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yabancı Sermaye Nasıl Gelir
Türkiyenin Yarısı Dizilerde Oynuyor Diğer Yarısı Dizi Seyrediyor Okuyanı Mumla Ara ki Bulasın
Hey Gidi Gençlik Parkı
Çok Şükür Bende Bir Kulübe Üye Değilim
11 Temmuz 1995 Dünyanın Kanayan Vicdanı
Sadece 8 Mart İle Yetinmeyin
Başımdan Geçenleri Yazıyorum
Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 6 -
B Li Bir Yazı
Hangi Duruma Göre Neler Yapılır - 5 -

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.