..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun)
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




19 Nisan 2019
Aitlik İşlemleri 1  
Bayram Kaya
Elinde alınan somut paya payın zıttı olan negatif durumla rızk dendi. Payı veren mülk kolektif iliğinin yerine de neden olaraktan kolektif iliğin negatif zıddı olan “ortak tanımaz iradenin imajına da mülk EL malik dendi. Yani mülkün rızk olarak tek takdir edici sahibi, El’di.


:GJG:
Aitlik ilkin katı yalıtımlı bir alan ile az çok düzenli ve kontrollü enerji salınımı veren bir sağlatan kolektif hareketin içinde olmaydı.

Aitlik ikinci aşamada yine sağlatan yalıtımlı bir alandı. Ancak yalıtımın katılığı ilk duruma göre az biraz esnemişti. Ve bir alan içinde kolektif sağlatanla olmayı üretim ilişkisi ve üretim hareketi üzerinde dönüşmeydi.

Aitliğin kolektifçe belirlenen temelleri üzerinde kolektif oluşa ağırlıkla ve sıkı bir katılım sorumluluğu vardır.

Aitliğin, kolektif sonuç ortaya koymasıyla mutlak bir yetenek ve ihtiyacına göre pay alma “hakkı” vardır. Hak ilkin kolektif durum oluştan belirmişti.

Sorumluluğun da temel düzlemler üzerinde akış yönünde olmakla akışa aykırı durumlara karşı bir skala direnci vardır. Bu tutum kolektif yapı olan kolektif durum enerjili momentumunun korunmasıydı.

Kısaca aitliğin bir sorumluluğu, sorumluluğunda bir direnç ilişki akışı vardır. Her biri kesikli sürekli ve çevrimli enerji durum paketleridir. Ya da boşluklu tanecikli alan hareketinin kategorizesidirler.

Kişi dışta davranmaya başladığında genlerinden hareketle davranır. Ancak kişi dıştan davranmaya başladıktan sonra kişi artık bencilliği ya da genlerinden ibaret (oluşuyor) değildir.

Hele hele kişi kolektif bir sosyal hareket ve kolektif bir toplumsal hareket içinde olduktan sonra, kişi artık hiçbir şekilde salt benciliğiyle genlerine ait oluşma değildi.

Burada bir paradoks ortaya çıkacaktı. Genlerden veya bencillikten ait olmayan insan, öznel gelişmesi içinde kaostan ya da tedirginlikten veya stresten kaçınma stratejisi uygular.

Bu strateji; beyin kapsamını akıl almaz düşünce oyuk alanlarına bölen düşüncenin fazla enerji harcanmasını gerektiren, enerji harcama durumlarından kaçınma stratejisidir.

Bu strateji durumu temel durumla olan bencilliğin davranışı içinde de vardır. Ama bencilliğin stratejisi sadece bir kaçınma stratejisidir.

Bu nedenle genlerinden veya korunan yasa olan kişi bencilliğinden fazla olan insanın öznelliği bu kaçınma stratejisi gereği öznelliğin GROTESKİ tutumlu anlama içinde olmasına neden olmuştur.

Yani groteski ilik bu hali ile kişiyi fazla enerji sağlama yorulmasından kaçındıran savunma durumuna çare olan bir merhemdir. Yani groteski anlama beyinsel ataletle olan beyni karasızlıktan kararlı durma geçiriştir. Dengesiz durumdan denge durumuna geçiştir.

Yani grotesk ilik haz ve elem kriterini aşan bir beyin yatıştırıcı durumla kişi özelinde haz veya elem durumuna konumlanan basit hareket ettirici tepki koyuş çevrimlerin başlatmasıdır. Bu da atalet yasasına (hareketin korunumu yasasına” uygundur.

Beyin neden yatıştırılıyordu? Beyin kendi atalet durumuna göre ardı arkası kesilmeyen çıvlamalardan kaynaklanan bir yorulma ile baş başa kalıyordu.

Bu çıvlama kişide fazla enerji kayıplarını oluşur. Kişi çıvlamaların karşılık yanıtını olacak dönütlerin, kesikli sürekli çevrim döngülerini oluşturamaz.

Kişi de çevrim döngüleri oluşamayan çıvlamalardan yorulur. Yani kişi bu çıvlamaları düzenli enerji döngülü bilme, bulma gibi kararlı durumları içindeki kategorize edici enerji paketleri haline getiremez.

Düzenli çevrim içinde kontrollü enerji paketi olamayan enerji kişiye, kaos yansımayı verir. Kaos yansıması kişilerde tedirgin edicidir. Tasa vericidir. Kaygı düşünmenin en verimsiz en çok enerji harcanma biçimidir.

Enerji sağlamanız kısıtlı olunca, kaostan kaçınmanız da zorunlu olmaktadır. Bilme, bulma, nedenle düşünme olamayan enerji sarmalı ancak groteski anlama içinde adeta düzenli enerji paketi gibi yansıyordu.

Groteski ilik enerji için öznel dünyanın enerji tuzaklamasıdır. Çıvlayan beyinsel enerji groteski anlama kılındığında o çıvlama hep groteski yanıtla çevrime girdiğinden çıvlama artık kişi mantığına kaos durumla yansımaz oluyordu. Artık kişi groteski ilik içinde dingin ve sakindi.

Kararsız durumdan groteski mana modülasyonlarıyla zihinsel karşılığını oluşturan tuzaklanmakla kararlı duruma geçiyordun. Kaosun beyin alemi içinde çıvlama yorulması yapmasından ötürü kişiler groteski iliği adeta bir yatıştırıcı olarak kullanıyorlar da diyebiliriz.

Groteski ilik bir çeşit anti deprasandı. Beyin kaostan kurtulmak için inanç üretiyordu.

Hele de groteski iliğin anti depresan olması, yani zihinsel çıvlamalı düşüncelerin kararsız durumdan groteski ilikle kararlı denge durumuna geçişi köleci sistemle birlikteydi.

Kolektif düzenlilikten benciliğe olan tamah etkilerle vaz geçilmişti. Kolektif iliğin yerine bir şeyler de konamıyordu. Huzursuzluk tedirginlik artmıştı. Tedirginliğin kolektif düzenli enerji paketleri yerine sanalı olan inanç enerji paketleri kondu.

Köleci sistemle birlikte beliren bu tarz köleci öğretiler içinde kotarılan inanç, ahit ve biatti dinler ile ortaya çıkan ikrarın bir yatıştırıcı olmasıydı.

Söz gelimi kolektif düzenli enerji alanı içinde payın karşılığı kolektif güç ve kolektif sahiplik olan enerji düzenli enerji paketi olan bilgi imajlarıydı.

Köleci sistemde kişinin kolektif iliği şirk sayılmakla payı elinde alınan kişi en temel durumla kaygı ve kaos içine düşmüştü. Kaosun kolektif karşılığı yoktu. İçi içini kemiriyordu. Bir türlü sağlatan düzenli enerji konumuna geçemiyordu.

Elinde alınan somut paya payın zıttı olan negatif durumla rızk dendi. Payı veren mülk kolektif iliğinin yerine de neden olaraktan kolektif iliğin negatif zıddı olan “ortak tanımaz iradenin imajına da mülk EL malik dendi. Yani mülkün rızk olarak tek takdir edici sahibi, El’di.

Nasıl dengesizlik içinde dengeye gitmekle denge, kararlı yapıyı düzenli kontrol edilebilir bir enerji konumları ortaya koyuyorsa;

Aynı biçimde düzenli oluş ta, zıt yönden din ve inanç öğretili cehennem, ceza, hesaba çekilme, ateşte yanma gibi yığınlarca köleci öğretili kısıtlanmalardan kaynaklı engelleriyle kişinin ruh sağlığını bozuyordu. Yani denge içinde kişi engellere takılıp tökezlemelerle dengesizleşir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.