Baþka dillerle ilgili hiçbir þey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir þey bilmiyorlar. -Goethe |
|
||||||||||
|
El temsilcisi olan saltanat, Mebuslar meclisini kaale alýp, dinlemesiyle artýk saltanat kendi kalesine gol atmýþtý. Köleci bir saltanatýnýz ve "egemenlik efendilerindir (egemenlik El'indir)" diyen "El Hâkim" baskýsý olmasaydý ona direnip onun yýkýlan bir saltanatý da olmayacaktý Meclisi Mebbusan koþullarýnda; yeni durumu ile millet saltanatýn ve padiþah iradesinin irade otaðý ve irade benzeriydi. Hala El'in egemenliði sürüyordu. Olup biten muzafferlik; soyut bir egemenlik alanýnda El'in ortaðý ve benzeri oluþtu. Meclisi Mebbusan konjonktür içinde geçmiþin rekürsif ya da özyineli sistem çevrimini veren tekrarlarýnýn yeniden bir dirimle bu kes de yeni koþullarda yeni durumuyla vakti gelmiþ zorunluluðun belirmesiydi. Meclisi Mebbusan geri baðlanýmla kolektif bilincin; gruplar arasý ilahi irade olan imlecin imge ve imaj ruhuydu. Egemenlik sizin dýþýnýzdaki kolektif zamanlý bir birimlik meþru sürecin zorluklarý nedenle vardý. Egemenlik bir birimlik sürecin kuantum süreç (üst üste birçok zaman ve eylemle parçalý) edilememe zorluðundan ötürü vardý. Kolektif birim zamana yönelmek-kuantum birim zamana yönelmek-, kaçýnýlmaz bir geri baðlanýmla yasal çekimdi. Egemenlik böylesi kolektifi olan bir arkaikti geri baðlanýmla çekim olan durumdu. Egemenlik ancak ve ancak kolektif yaþamla belirebilirdi. Meclisi Mebbusan da (egemenlik te) temsili durumla kolektif belirmek zorundaydý. Egemenlik üreten totem meslekli gruplarýn, gruplar arasý giriþmelerini veren temaslarý nedenle önce; irade olarak sonra da ön görülemeyen sonuçlarýyla kolektif bir egemenlik olarak ortaya çýkmýþtý. Sahiplik iradeydi. Sahiplik kolektif belirmiþti. Kolektif sahiplik irade ve egemenlikti. Kiþi sahipliði kendisinin kullanacaðý bir "kolektif güç"; kolektif zamanlý kolektif birim süreç olmasa, hiç beliremiyordu. Kiþisi sahiplik kolektif gücü ve kolektif birim zamaný kontrol eden kolektiflik enfekte edip kolektif imleç yerine kendisini kolektif güç olarak gösterip, sürece egemen oluyordu. Kolektif oluþ yerine kiþisi sahipli oluþ akisinin yaþam içine yansýyan birçok ayna görüntüleri vardý. Kiþi sahipli yansýmalarý veren ayna görüntülerinden biri ÖZNEL BENCÝLDÝ akisti. Kolektif irade ve kolektif egemenliðe göre kolektif zemini kullanan kiþisi irade ve kiþisi egemenlikti. Yani "kolektif düþünceye karþý, uydurulan "saltanatçý bir El egemenlik hikâyesi" vardý. Baþtan sona doðru tekrar hatýrlayalým. Hayat temel düzlemli bir durumla bir çevre içinde enerji saðlýyordu. Bir bölgede çeþitli durumla kovulursanýz, güncelin boþ alaný içinde baþka bir alanda zemin tutuyordunuz. Eðer yeni gidilen yerde enerji saðlama ortamlarý varsa sorun yoktu. Ama gidilen ortamda enerji saðlama olanaklarý yoksa "yandý gülüm keten helva". Bir bölge içinde avcýlýk ve toplayýcýlýk sahiplik deðildi. Neden çünkü avcýlýk ve toplayýcýlýk inþacý deðildi. Bu nedenle enerji saðlayýcý bir ortama gidilmediðinde durum "yandý gülüm keten helva" oluyordu. Oysa totem meslekli bir grubu elveriþsiz ortam içine de gönderseniz, üreten grup inþacý olmakla oralarý duruma göre enerji saðlanan alanlara çeviriyordu. Sahiplik doðaya karþý üreten totem mesleklerle vardý. Bu aþamada totem meslekler inþacý ve sahiplikti. Sahiplik hem inþacý oluþtu. Hem kolektif ilikti. Bu ilk aþamada kolektiflik doðaya karþý direnç, doðaya karþý irade ve doðaya karþý egemenlikti. Ýkinci aþamada üreten gruplarýmýzýn kendi grubu dýþýndaki diðer üreten yapýlara doðru yönelmesiydiler. Bu yönelme içindeki üreten gruplarýmýzýn dýþ dünyayla giriþen bir temaslarýný idame ettirmelerinin süreciydi. Ön ittifaklar adýný verdiðimiz bu süreç içinde üreten gruplar; doða karþýsýnda irade ve egemenlik sahibi olmalarýnýn yanýnda; gruplar birbirine karþý da irade ve egemenliðin sahibi oluyordular. Sahiplik, üretim, inþa, irade egemenlik kolektifti. Neden? Kolektif bir süreç damgasý yiyen depo enerjilere sahip olmadan, tekil kiþi hiçbir zaman kolektif birim zamanlý olamaz da ondan. Tekil kiþi dýþtan bir sentez inþa deðil de ondan. Bu durum saltanatçý, seçkinci süreçlerin baskýcý basýncý altýnda, arkaik kolektif depolu bilinç ile sürecin kendi karþýtýný veren olgunlaþma içinde arkeikti kolektif egemenliðin yeniden su yüzüne çýkmasýydý. Egemenlik arkeikti kolektif oluþun köleci sistem sonrasýndaki yeni bir yeni enerji düzenli sürecin oluþmaydý. Egemenler, mücadele tarihi dýþýnda kalan alanlardaki cehaletin egemenliðini ahaliye halk egemenliði saydýrýyorlardý. Egemenliðin üreten bir inþacý sahiplik olduðunu gözlerden gizleyen cavalacozular halka, "siz isterseniz saltanatý ve hilafeti bile getirtirsiniz" diyorlardý. Böylece saltanatý getirmeyi ve saltanata boyun eðmeyi egemenlik saydýrýyorlardý. Kendisi ve beraberindeki oligarþi ile feodal aða olan bu illüzyonistler böyle demekle tarihsel mücadeleleri de yok sayýyorlardý. Unutmayýn ki henüz oligarþin tevhidin olmadýðý sýrada Musa ya "Ben Turu Sina’nýn sahibi olan El’inizim" diyen El ile Ýbrahim’e "Ben El Þadday. Þadday’ýn sahibiyim (Þadday daðlarýnýn sahibi olaným)" diyen El’lerin her biri ilk baþlarda ayrý ayrý olan El’diler.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |