Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Bir yolculuk esnasında ilerlediğiniz an geride dönülecek bir geri gelinecek mesafe (geçmiş) zıt alan bırakırsınız. Yani ileri yönün zıttı geri yöndür. İleri olan git ile zıt yön olan geri arasında geriye doğru bırakılan alan, ileri süreçleri geri doğru çağıran zıt alanlı bir çekim sürecini oluşur. Böylece ileri ile geri arasında gerilmiş bir yay gibi kuvvet alanı oluşmakla ileri geri arasında GERİLİM ALANI oluşur. Bu gerilim tıpkı yaşam ile ölüm arasında olduğu gibi. Ölüm; yokluk boşluk yaşama doğru doluluğa varlığa dönmek zorundadır. Yaşam gibi ölümün de bir süreç olduğunu sezemez isek, konu anlaşılır olmaz. İleri yön ileri bir ok ile gösterilirse ileri okun ucundan ileri ok kadar geriye ve tersine olan yön oku geri yön yani geçmiş yön okudur. İleri yönde bir süreklilik geri yön de bir sürekliliktir. Yaşam ileri yön olmakla, ters süreçleri en çok enerji harcama pahasına bir düzen içinde tutan bir bağıntı olmakla kesikli sürekli olan bir yalıtımdır. Ölüm de ileri yön sürecini ters yönde geri saran (bozan), yıkım olmakla kesikli sürekli olan bir geri yön ters yön hareketidir. Yaşam birden ortaya çıkmadığı gibi ölüm de birden ortaya çıkmaz. Bu nedenle yaşamın başladığı an olan ileri süreçlerle birlikte aynı anda ve ters yönde de ters süreçlerle yani geri süreçlerle ölümde başlar. İleri süreçler geri olan ter süreç direncini süreçleri yenecek enerji düzenini elde edene dek bu süreçler devam eder. Git sürecini ortaya koyan enerji düzeni gel çekim kuvvetinden az biraz fazla olduğu sürece hayattasınız. Hayatta olduğunuz 0,00012 gibi fazlalık bir enerji düzeni korunduğu sürece ölümle birlikte varsınız ama ölüm devim halinde bile olsa beliremez. Bu sayısal değer afakidir. Farkın bıçak sırtı olduğunu göstermek içindir. Yani ölüm ve yaşamın biri ileri yön biri geri yön olmak kaydıyla her biri bir birimdirler. Yani ileri yön 1 birim iken geri yön ileri yön gibi tam bir birim olmayıp bir birimin 0,99988’i kadar geridir. İleri yön ileri olduğu an kadar hep geri yönden biraz fazla (0,00012 kadar) fazla olacaktır. Ölümle yaşamın gel git yapmaları denkleşemez. Biri diğerinden biraz önde olacak. Git biraz önde olduğu sürece yaşarsınız. Süreç tersine dönerse, gel süreci (yıkım süreci) düzen sürecinden biraz fazla olduğu an, ölmüşsünüz demektir. Aslında yaşadığınız süre kadar bir süre içinde ölürsünüz. Ölüm belirdiği an, zaten doğduğunuz andan itibaren başlamıştı. Ama ölüm önde olan yaşama denk te olamamıştı, yaşamdan fazla da belirememişti. Varlık yoklukla vardır. Ya da yokluk varlıkla olasıdır. Yaşam da ölümle vardır. Eş deyişle ölüm yaşam nedeni ile vardır. Yaşam ölümle belirlenir. Ölüm de yaşam ile belirlenmiştir. Ölünmedikçe yaşandığı bilinemez. Ölüm yaşamın tersi bir süreç olmakla birlikte ve aynı anda varlar. Biri biraz daha önde olmakla gerçeklik oluşur. Ölüm biraz önde olunca ölüm gerçekliği ile karşılaşırız. Unutmayın ölüm 1 birimin kendisi olmakla vardır. Yaşam ise ölümünden 0,00012 değer fazla olmasıyla vardır. Yani yaşam bir birimlik devim olurken ölümün 0,99988 değerinde devim içinde olmasıyla vardır. Yaşam biraz önde olduğu sürece yaşam gerçeği ile karşılaşırız. Varlık yoklukla olasıdır. Düzen düzensizlikle olasıdır. Tümlük eksikle olasıdır. Gel olan git olanla olasıdır. Yokluğun yerine ölümü koyun. Düzensizliğin yerine ölümü koyun. Tamam olanda (yalıtımlı olanda) eksiğin yerine ölümü koyun. Git olanın yerine gel olan ölümü korsanız süreç anlaşılırdır. Aç olanda eksiklik tokluktur. Açık olanda eksiklik kapalı olmamasıdır. Kapalı olanda eksiklik (zıtlık) açık olmamasıdır. Bir zıtlıktan diğerine doğru eğim, eylem ve akışla sekans hareketi vardır. Her biri aynı anda vardır. Örtüşen durumlar nötrdürler. Ama dinamik içinde, düzensizlik bir birim olmakla düzenin yerini alır. Değişkendirler. Varlığın ve yokluğun aynı nokta ve "üst üste durum zaman olduğunu" unutmayın. Yokluğa göre varlığı tanımlarız. Varlığa göre yokluğu tanımlarız. Git olana göre gel olanı; ölüme göre hayatı tanımlarız. Hayata göre de ölümü tanımlarız. Hayat, ölümün; yaşamda 0,00012 değer kadar az olan boşluğu ile doludur. Veya ölüm; yaşamın 0,99988 olan değerini 1’e tamamlayacak olan sayısal boşluğu kadarla (0,00012) ölümdür. "Aynı şey yaşayanla ölen, uyuyanla uyanan" derken Herakles bunu vurguluyordu. Yani sizin için ölüm olan başkası için hayattır. Dönüşlü lük kuralını unutmayınız. Aynı nokta zıtlığının birbirine göre niceli durumla olmasıdır. Biri diğeri ile gerçek olur. Biri diğeriyle aynı anda biraz gel ve git farkı iledirler. Yani yaşam ölümle gerçek olur. Bunlar birbirinin yerini alır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |