..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe > Bayram Kaya




18 Kasım 2019
Anlamak Gerek 7  
Bayram Kaya
Türümüz bu türden yeme içme savunma gibi doğal bir temel referans içinde olmanın eğimi ile beslenme, savunma, cinsellik gibi yaklaşımları, totem yapılar içinde yalıtmıştı. Yalıtımı yapılan ortak konular, kolektif çevrimli dolaşım üzerinde herkes için ortak bir sağlattırma, oldu. Kolektif oluşun kişi ve kişiler üzerine olan ÖZNEL baskı ve basıncı vardı. Bu öznel baskı ve basınç grup algısıydı. Grup kişinin çevresindeydi. Onu gözetenlerdi. Onu savunup beleyenlerdi. Süt emdirenlerdi. Öznellik grup algısını oluşan kolektif lige ve grup algısını veren herhangi birilerine karşı duyulan vefa, minnet, sadakat duygusuydu. Bunlar kolektif oluşun ortaya koyduğu öznel oluşlardı.


:FJF:
Türümüz bu türden yeme içme savunma gibi doğal bir temel referans içinde olmanın eğimi ile beslenme, savunma, cinsellik gibi yaklaşımları, totem yapılar içinde yalıtmıştı. Yalıtımı yapılan ortak konular, kolektif çevrimli dolaşım üzerinde herkes için ortak bir sağlattırma, oldu.

Kolektif oluşun kişi ve kişiler üzerine olan ÖZNEL baskı ve basıncı vardı. Bu öznel baskı ve basınç grup algısıydı. Grup kişinin çevresindeydi. Onu gözetenlerdi. Onu savunup beleyenlerdi. Süt emdirenlerdi.

Öznellik grup algısını oluşan kolektif lige ve grup algısını veren herhangi birilerine karşı duyulan vefa, minnet, sadakat duygusuydu. Bunlar kolektif oluşun ortaya koyduğu öznel oluşlardı.

Totem yapılar doğal referans içindeki bu tür zorunluluklara karşı zorunlulukların birlikte karşılanmasını ortak sağlatma yaptılar. Organize ettiler. Karşılanmanın çevrimini yaptılar. Oysa köleci kapitalist sistem bu tür kolektif bakiye üzerindeki müktesebatları, idealize eden girişmeleriyle kolektif güç iş adımlarını organize etti. Kolektif güç iş adamını finanse etti.

El anlayışlı idealizm efendisini kolektif emek üzerinde finanse etti. İdealizm efendiyi finanse etmekle geçiyordu. İdealizme göre açılıp kapanan zamanının finansçı salınmaları içinde idealizm başarmıştı.

Kişilerin doğaya yönelici ortak özellikti tutumları, kişileri kendi gibi duygu ve fizik benzerleriyle bir araya getirdi. Bu kabil bir araya geliş adımları sürecin birinci adımıysa; doğanın bu sağlamalara karşı gösterdiği sert zorlukları birlikte düzenlemek te sürecimizin ikinci bir adımıydı.

İkinci adım içinde yapılan organizasyonlar, totem yapı içindeki kişilerin ortak deney ve ortak izlenimlerini oluştu. Yapı içinde yaşanan süreçleri bu yapının ortak anı bilinirliği oluştu. Ortak anı birliği içinde kişilerin her bir kişiye sağlatma yapıyordu. Ve kişiler de kendi sağlamasını yapıyordu. Alan içindeki bu sunular kişiye, adrese teslim bir ortak sağlatma bilincinin duygusunu verdi.

Zaten parçanın bütüne olan eğimi, parçanın tekrarları içinde bu eğimle seyreden durumun birisi cinsellikti. Bütün, olanla akan enerjiydi. Akana karşı akanın akmazı olan ters durum da vardı. Akar olanla, akmazı olan olam ikilisi bu sürecin kendi üzerine kendi etkisiydi. Sürecin kendi üzerine kendi etkisiyle bütünün akış eylemi, kesikli sürekli oluyordu.

Bütünün kesikli ve sürekli akış içinde olma gereği her bir parça bu akış içinde pasif de oluyordu. Aktif te. Aktif ve pasif durum bir düzenle işlevdi. Aktif ve pasif yalıtımlıydı. Yalıtımlı alan içinde düzenin korunması için işlev parçalar dışarıda enerji alıyordu. Hayat düzleminde buna beslenme diyorduk.

Akışını yapan bütünde, bütünün kendi parçaları üzerine olan baskı ve basıncına karşı parçalarda oluşan bir mukavemet (dayanırlık) bardı. Bu mukavemet parçanın direnciydi. Parçanın öz kendisini savunmasıydı. Kısaca cinsellik, beslenme, savunma vs. türü olup bitenlerin tekrarları bu tekrarları yapanın bütüne yönelen, tutumuydu. Parçanın kendi eksiğini bütün içinde tamamlamaya yönelik bir eğimdi.

Bu tür bütünden ayrılışın geri bütüne doğru, tersine hareketle olması geri bağlanım yasasıydı. Bütünün parçadaki imajıydı. Tekrarı olan eğimlerin nedeni; parçadaki bütüne doğru veya doğaya doğru veya çevreye doğru olan eğilimlerin de nedeniydiler. Kişiler de bu tür referansların çerçevesi içinde olmaları nedenle, kişilerin bu türden anı sal deneyden meydana gelen bilinçlenmeler vardı.

Kişi bu gibi bilinçlenmelerin ortak anılı imge ve imajlarını kullanır. Bu tarz imajcı davranışlar kişiyi, kişinin kendisi gibi kişilerle birlikte yaşamasına çekim alanı oluyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın felsefe kümesinde bulunan diğer yazıları...
El Bel Baal 2
Tarihsel 2
İrade 1
Tarihsel 1
Anlamak Gerek 71
Kurtuluşun Felsefesi (Açkı 2)
Sosyal İlişki Toplumu Hedeflemez 2
Anlamak Gerek 43
Anlamak Gerek 70
Anlamak Gerek 55

Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müruru Zaman 14
Sahiplik İmanı 1
Hatırlama 1
Mal mı, İnsan mı?
Mamon'du Belirme 1
Müruru Zaman 7
Denge ve Dengesizlik Süreçleri 24
Anlamak Gerek 26
Bağ Enerjisi 1
Sistem 15

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aslına Yüz [Şiir]
Vah ki Vah [Şiir]
İsis Dersem Çık Ereşkigal Dersem... [Şiir]
Görmez Şey [Şiir]
Tekil Tikel Tükel [Şiir]
ve Leddâllîn, Amin [Şiir]
Mavi Yare [Şiir]
Mevsimsel [Şiir]
Yıkılışa Direniş Direnişe Yıkılış [Şiir]
Meşrep 3 [Şiir]


Bayram Kaya kimdir?

Dünyayı yaşantılaşan çabalar içinde duygunun önemi hiç yitmezse de, payı giderek azalmaktadır. Sosyo toplum bazlı, genel bir açılımla başlayan çalışmalarım da; bilim felsefesi içinde olunma gayreti güdüldü. Bu nedenle yazıların tarisel, sosyo toplumsal evrimli ve türlü doğa bilim verileri güdülü çalışma olmasına gayret edildi. Genel felsefem içinde bir bilgi; ne kadar çok bağıntısıyla söylüyorsanız, o bilgi o kadar bilinir bilgidir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.