Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France |
|
||||||||||
|
Günümüzden itibaren gelişmişliğin artan ivmesi içinde olan geleceğin toplumları yavaş yavaş kişisi ham emeğe ihtiyaç duymayacaktı. Geleceğin toplumları yine kolektif bir güç içinde olsalar da durum böyledir. Çünkü ürem yapacak, üretimi yapacak olan yine kolektif asıllı kolektif temelli imge ve imajlar olmakla bu kolektif imge ve imajlar her durumla her boyuta android düzleme aktarılır bir şablon olacaktı. Kolektif temel, kolektif mirastır. Bu durum kolektif yapıların kolektif oluşla genetik kodlu DNA'sıdır. Geleceğin toplumları kişisi ham emeğe ihtiyaç duymadan bam başka süreçler içinde üretim yapsalar dahi muktedirlikleri emeğin geçmişten o ana kadar olan kolektif birim zamanlı kolektif emek olmasından kaynaklı olan etkisindendir. Girişmeyen hiçbir şey gibi girişmeyen kişisi ham emeklerde girift biçimle düzenlenmez olacaktı. Kişisi ham emekler belli bir noktaya kadar doğaya doğru sağlatan yönelim içinde olmanın kendi kendisine düzenlenmesi içinde olacaktı. Karmaşıklaşan düzen, girişen emeklerdir. Bizler hayatın çeşitliliği içindeyiz. Türümüzün kendi çeşitliği içinde oluşan seçmelerle bu çeşitliliğin içindeyiz. Nasıl hücre içi organ eller gibi kolektif organizasyon içinde olmaktan vaz geçemiyorsak; üreten kolektif sürecin çeşitliliği içinde de kolektif birim zamanlı organize oluşun inşa temelinden de öyle vaz geçemiyorduk. Avcı toplayıcı dönemin sağlatma gücü sınırlaması şimdiki sürecin üretim gücü organizasyonuyla sınırlıydı. Şu halde üretim gücü organizasyonuyla sınırlı olan bir toplum içindeki kişiler; kolektif organizasyon gerekmeksizin de koruma, gözetme, kendisini kopyalar olma gibi kimi temel referanslara dayanak içindedirler. Bu temel nedenlerle kişiler çalışsın veya çalışamasınlar organize bir toplum içinde tam da bu nedenle böylesi bir seçilime denk oluş rastlantısı nedenle vaz geçilmez asli unsurudurlar. Asli unsur kolektif refah dağıtan süreç üzerinde sıralanır. Kolektif birim zamanlı düzene, yetenek çeşitliliğini veren yapının içinde asli unsurlar gözetilecekti. Neden? Çünki üreten organizasyon dışında olan kendi türünü, kendisini kopyalama gibi zorunlu kapsama istinaden acizlikler de yeteneğine göre ve ihtiyacına göre toplumun paydaşıdırlar. Paydaşlı sekans yapılar gibi sömüren yapıların da mutlaka yeniden ve yeniden üretim, tüketim ve kullanım yapan bir olanaklar limiti vardır. Paydaşlı sekansa ait kişilerin kullanım, tüketim, üretim gibi limitleri kuram sal olaraktan 24 saatle sınırlıdır. İşte bu yirmi dört saatle sınırlı olan zorunlu kısım, kişilerin yarın yeniden ve yeniden üretimlerine denk düşen eşleşmeydi. Yani bu limit kuramsal olarak kullanılacak ve tüketilecekti. Üreten emeğin çalışma gücü yirmi dört saate göre sınırlıysa da üretim gücünün ürettiği enerjinin hayatınızı sürdürme artısı, yirmi dört saatle sınırlı değildi. Yani üretim gücünüz 24 saatte kullanıp tüketeceğinizden daha fazlasını üretiyordu. Bu fazlalık ta vücudunuzdaki potansiyel gibi dışınızda biriken "depo enerjiydi". İşte sizin sömürülmenize konu olan hile, kurgu, tuzaklar bu artı emek üzerineydi. Tüm mesele kolektif birimli ve kolektife ait depo enerjinin; paydaşlı her bir hak edişin sahipliği dışında, seçilmişlere özgü biriken bir fazlalık öyküsünün olmaması anlamına gelir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |