..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir insan bir kaplanı öldürmek istediğinde buna spor diyor, kaplan onu öldürmek istediğinde buna vahşet diyor. -Bernard Shaw
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yapıtlar > HUSEYİNABAD




12 Kasım 2024
İradenizin Prangalanmasına Müsade Etmeyin  
HUSEYİNABAD
ben ele almış olduğum bu konuyu siz değerli okurlarımın bilgilendirilmesi amacı ile satırlara dökmüş bulunuyorum. görüyorum ki insanlar bir başkasına hükmetmeyi marifet sayıyor bunun hoş bir durum olmadığını anlatmak istiyorum.


:BC:

İrade; insanoğlunun üzerinde nefes aldığı dünyada maddi manevi bir şeyleri elde etmeyi planladığı anda devreye koymuş olduğu güç, kudret ,istek ibareleri ile tanımlanabilir.
Ele almak istediğim irade konusu yaşamımızda tarif etmekte zorlandığımız öyle bir yere sahip olmuştur ki nerede ise kelimeler kifayetsiz kalıyor.
Bunun olmasında en büyük etkenin yine biz insanlar olduğu akıllarda bulundurulmalıdır.
Bir kimse kendi fikirleri ile hareket edemiyorsa bilinmelidir ki başka bir şahsın iradesi bahsi geçen insanı hükmü altına almıştır.
Unutulmaması lazım gelen bir gerçek de şu ki hiçbir şahıs bir diğerinden baskın değildir; çünkü insan kendi başarılarını farklı fikirleri ile dünyaya anlatabilecek kapasitededir.
Yeri gelir bazı davranışlar sergilemekten geri kalmayız, bir grup yahut bir kişi tarafından yapmakta olduğumuz yanlışlar yüzünden uyarılara maruz bırakılırız.
Yaptığımız hataların büyüklüğünü ne kadar kabullenmek istemesek de içerisine düşmüş olduğumuz yanlışlar silsilesi bize yükte hafif pahada ağır bir kayıp olacaktır.
Bir de şu pencereden bakmak lazım olaylara insan bazı şeylerin kendi isteği dışında gerçekleştiğinin farkında olur ;fakat bu durumu karşısında yer alanlara anlatmakta bir hayli zorluklar yaşamaktadır.
Ben bu konuyu sadece olumsuz tarafından gözlemleyerek okurlarımı sıkmak istemiyorum.
İçerisinde fırtınalar kopan çocuklar, delikanlılar olduğu gerçeğinin göz ardı edilmesi; hayatımız boyunca yapmaktan vazgeçmediğimiz en büyük yanlışlarımız arasında yer almaktadır.
Büyüklerimiz çocuklarımızın kurduğu hayallere göz kapayarak kendilerini tabiri caizse puslu camların arkasına atıyor, çocuklarımızın hayatında olumlu etkileşimlere sebep olacağı düşünülen gerçek güzellikleri görmek istemiyorlar.
Yapılan bu yanlışta çocuklarımıza gençlerimize olumsuz yansıyor, onların iradelerinde zedelenmelere sebep oluyor.
Bahsedilen durumların görülmemesi için çocukların özgüven sahibi olmalarını sağlamamız icap etmektedir.
Yani demem o ki sen boşuna uğraşıyorsun, bu işten fayda gelmez diye yanlarında değil de karşılarında yer aldığımız anda çocuklarımıza gençlerimize en büyük darbeyi bizler vurmuş oluruz.
Bu da irade kaybının olmasına sebep olur her daim başkalarının boyunduruğu altında yaşamalarının temellerini atarak onların dünyasında doldurulması mümkün olmayan bir boşluk yaratacağımız unutulmamalıdır.
Bizler karşımızdaki kimselerin fikirlerini önemsemez, onları bir çöp haline getirirsek bizim düşüncelerimizin önemsenmesini beklemeye hiçbir hakkımız olmaz.
Ben bu anlattıklarımı çocukluğumdan bu yana yaşadığım için tecrübelerimi, gözlemlerimi sizlerle paylaşmaktan geri durmuyorum.
Çünkü önemsenmemenin ne demek olduğunu, irademin zincirlenerek önemsiz bir insan haline getirilerek boşluğa itilmenin nelere mal olduğunu bizzat yaşadım ve gördüm.
Onun için siz değerli okurlarıma diyorum ki size fikirlerini sunmakla mutlu olan küçüklerinizin önüne set çekmeden yoluna devam etmesi için elinizden ne geliyorsa onu yapın; çünkü iradesizleştirilmek insanoğluna vurulan en büyük darbelerin başında gelmektedir.
İnsanın iradesinin prangalanması, yaşamlarında doğması beklenen umut güneşinin önüne perde çekilmesinin göstergesidir.
Bu da hayalleri olan vatandaşların çokbilmiş, ukalalıktan ödün vermeyenlerin esareti altına gireceği boşluklarda kaybolup gideceği anlamı taşımaktadır.
İnsanoğlunun okumak en büyük gayesi olmalıdır ki cehalet iradesinin önünde yıkılması imkansız bir duvar halini almasın.
İrademizi başka ellere teslim ettiğimiz takdirde hayatımızı dipsiz bir kuyuya çevireceğimiz gerçeği göz önünde bulundurulmalıdır.
Her zaman bizi olumlu etkilerle tanıştıracağı bilinci zihinlerimizin baş köşesinden silinmemeli, hayallerimizin bir deprem etkisi ile yok edilmesine izin verilmemelidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dostum Diyenlere Sırt Çevirmeyin
Pişmanlık Rüzgarında Savrulmayın
Asaleti Gösteriş Olarak Görmeyin
Haklı Mücadelemizde Kayıplarımız Olmasın
Sözlerinizin Ağırlığı Altında Ezilmeyin
Hayatınız Çelişkilerden İbaret Olmasın
Kalplerinizi Nefret Rüzgarına Bırakmayın
Hayatımızda Geç Kalmışlıklar Yaşanmasın
Kalplerde Kirlilik Yer Bulmasın
Rotanızı Öfkeniz Çizmesin

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatımda Umutsuzluklar Son Bulsun [Şiir]
Dostum de Sahip Çık [Şiir]
Yaşamımda Haklı Mücadelem [Şiir]
İnsan Hayatı Şiirlere Mısradır [Şiir]
Bütün Güzellikler Senin Olsun [Şiir]
Yüreğinde Menfaatin Yeri Olmasın [Şiir]
Boş Ver Üzülme [Şiir]
Meydan Verme [Şiir]
Vatanım Uğrunda Ölmek İçin Hazırlandığım [Şiir]
Yaşanan Her Şeyin İçindeyim [Şiir]


HUSEYİNABAD kimdir?

Kalp gözü açık bir şairim

Etkilendiği Yazarlar:
Yavuz Bahadıroğlu,Ahmet Günbay Yıldız,Cengiz Aytmatov,Mehmet Rauf...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © HUSEYİNABAD, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.