Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil |
|
||||||||||
|
Reyting uğruna Televoleci medya, TV ekranlarını; feodal yapıyı, ve onun insan yaşamlarında ortaya çıkardığı, şiddeti, acımasızlık, sevgisizlik, cehalet, hoşgörüsüzlük, sömürü gibi Ortaçağ’dan kalma alışkanlıkları yansıtan dizilerle doldurdu görüyorsunuz. Ama ne yazık ki kötülükleri örnek göstereceğine, neredeyse bu yaşam tarzlarını seyirci gözünde yücelten ve yanlış mesaj veren diziler bunlar! Ağalık düzeni veya ümmetçi toplumun kalıntıları ise ne yazık ki, yurdumuzun bazı yörelerinde gerçekten varlıklarını sürdürmeye devam ediyorlar. Memleket ne zaman bir seçim ortamına girse; bu yörelerdeki aşiretlerin veya tarikatların siyaset ile iç içe olmalarına, siyasi partilerle çıkar ilişkileri geliştirmekteki beceriliklerine şahit oluyoruz.! Henüz birey olamamış aşiret üyeleri seçimlerde oylarını; özgür irade, vicdanları ve rasyonel düşünce yetileri ile değil de; ağa-şeyh-şıh kimi işaret ediyorsa, o yönde kullandıklarından; bu durum doğal olarak bir; iş, koruculuk, ihale kapmak, adaylık, yatırım, hizmet vs. türden çıkarlar sağlamak yönünde pazarlıklara varıyor. İşte bu durum toplum ahlakına, modern hukuka uygun değildir. Demokrasinin yozlaştırılmasıdır. Toplumun genelinin zararınadır. Bu nedenle modern devlet, özgür toplum; bu ilkel uygulamaya bir dur demelidir! Özgürce kullanılmayan oy, oy değildir!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |