Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
Bu arada,yukarıdaki başlık bana ‘Kongre Eğleniyor’ film adını hatırlatıyor. Ama bizim meclisimiz ciddi duruşludur,bu deyim bize pek uymaz! Bizim mebusanımız ağırdır. Öyle eğlenmek,kahkaha atmak gibi hafiflikler yapacağını sanmam. Gerçi geçmiş dönemde,mecliste çiğ köfte yoğurup,kıvamını denemek için tavana atıp yapıştıranlar da yok değildi hani!. Eğlenmek ve dinlenmek meclisin hakkı olmasına karşın, vatandaş olmanın dayanılmaz sorumluluğunu duyanlar; ‘Şimdi zamanımıydı?’ dediler. Gerçi halkımız pek farkında değil ama ‘farkında olanlar’ bu işin yanlış bir iş olduğunu söylediler. Örneğin İstanbul Sanayi Odası ‘Bu bir toplumsal katliamdır!’dedi.(Ne demekse!) TOBB ise meclisin kapalı olmasını daha net eleştirip, TBMM’nin bir an önce toplanıp,’Siyasi Partiler Yasası,ile Seçim yasasını hazırlamasını istedi. İşçi,işveren ve çeşitli meslek grupları hep benzer görüşte. Değerli vekillerimizin tatile gereksinimi var ama şimdi özveri zamanı. Ülke dar boğazlardan geçiyor. Hükümetin başı, Parkinson hastalığından rahatsız. Hükümet ortaklarından birisi, hükümet kurulurken kabul etmiş olduğu koalisyon protokolü ruhunun aksine, populist bir yol tutup AB yolunda güçlükler çıkarmaya başladı. Başbakanın sağlık durumunun siyasette yarattığı komplikasyonlar gittikçe daha derinleşecek gibi. Öte yandan önceliklerimiz, olduğu gibi önümüzde duruyor. Bu ülke insanının gelecekte hakettiği standartta yaşayabilmesi için, Kopenhag kriterlerine uyumluluk yasalarının bir an önce çıkarılması gerek. Bu iş sonbahar’a bırakılmamalı. Sonbahar’da gündemin nasıl olacağını kimbilir?(Yok,herhangi bir kehanette bulunmuyorum!Ama ciddi gelişmelerin olacağı aşikar!) Bu nedenlerle, değerli ve akil büyüklerimizin; Meclisi bir an önce çalışmaya davet etmelerinde büyük fayda var! Not:(29 Temmuz 2002)Öngörülerimin gerçekleşmesi beni memnun etti. Bugün meclis olağanüstü toplanıyor. Yukarıdaki beklentiler hala geçerli! Meclisimize hakim olan sağduyu ve basiretin,uyum yasalarının çıkarılmasına yeteceğini umuyorum!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |