..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Şahingöz




4 Nisan 2003
Türkiye, İç ve Dış Politikada kritik günler  
Tehlikeli Arzular!

Şahingöz


Gerçek yurtseverlik hamasi söylemlerde değil, Türkiyenin çıkarlarının ne olduğunu bilmektir!


:AEHF:

Türkiye, Kritik günler, İç ve Dış politika

Zehir zemberek son Tüsiad çıkışı, elit işadamlarının olağan karamsar tavrına paralel olarak belki aşırı bir karamsar tablo çizse de, özellikle Türkiye’yi 50 sene geri götürmek konusunda duyulan endişe beni de bu konuda yazmaya zorladı.
Durup dururken, sebepsiz yere, bunu dile getirmiş olamazlardı.
Demek ki endişe duydukları bazı gelişmeler vardı ki, bu uyarı ağızdan çıkmıştı.
Hele hele iktidar partisinin siyasi acemilik, diplomatik beceriksizlikleri (ben demiyorum, Newsweek dergisi başyazarı Ferit Zekeriya söylüyor!) ve bazı diğerlerinin sorumsuzlukları yüzünden Türkiye’nin yalnızlaşması ve süper güç tarafından cezalandırılması endişeleri yükseldikçe; bundan mazohistçe zevk alan bazılarının ortaya çıkıp;’ biz kimseye muhtaç değiliz’ türünden hamasi demeçler verdiğini görünce ve
Meclis Başkanının hiç de o pozisyona uygun olmayan sorumsuz demeçlerini duyunca, Tüsiad görüşü üzerinde düşünmek gerekiyor.
Ne demiş, meclis başkanı:
‘AB ve ABD dışında başka kapılar da var!’
Hayret, neresi varmış acaba?
Ne demek istenmiştir?, bunu bilmek açıklama almak gerektir.
Türkiye’yi üçüncü dünyacı bir yola mı çekmek istiyorlar acaba?
Acaba iktidar partisi kanadı içinde takiyyeciler mi vardır?
Ulusalcılık pozuna bürünmüş, bağımsızlık yanlısı söylemlerin arkasında, Ortadoğucu, ümmetçi arzular mı vardır?
Söyler misiniz; AB ve ABD ekseni dışında, nerede doğru dürüst demokrasi, özgürlük, refah ve uygarlık var?
Türkiye geçmişin izole, küçük, kolay yönetilir ülkesi değildir artık.
Bunu gizli gizli arzulayan varsa, bilsin ki yanlış yoldadır. Kimse savaş karşıtlığını da, kılıf olarak kullanmasın!
Bizim hedeflerimiz çağdaş bir refah toplumu olmaktır.
Ama uygar toplumların içinde yer almak hiç de kolay değildir. Bizi aralarına almamak için yapmayacakları yoktur.
Bakın AB’ye; koalisyon içinde fiilen yer alıp savaşan İngiltere ve Polonya’ya söz yoktur ama daha Türkiye Kuzey Irak’a girmeden, kıyameti koparmaktadırlar.
ABD cephesine bakarsanız; nerede duracağını bilmeyen pazarlıkçı politikamız nedeniyle ve devlet gerçeğini sindirememiş, duygusal ve tribünlere oynayan bazı yöneticilerimizin de katkısıyla, ve oy çoğunluğunu sağladığı halde, garabet bir hesaplama yöntemi ile meclisten geçerli oy almadığına karar verilen tezkere sonucunda Irak’ta konusunda yalnız bırakıldığını düşündüklerinden; Amerikan kamuoyunda Türkiye’nin popularitesi kalmamış, hatta en çok nefret edilen ülkeler kategorisinde Fransa’dan sonra ikinci sıraya yükselmiştir!
Cephede işler daha da kötüye giderse, Türkiye’ye yönelik kızgınlıkların daha da yükseleceği endişeleri duyulmaktadır!
Sonuçta daha bir sürü haksızlıklar, önyargılar, gizli hesaplarla yüzleşeceğimiz kesindir.
Yani Batılı uygar toplum olmak sadece istemekle olmuyor, bir de bize karşı yönelecek bütün bu yanlış davranışlara karşı koymak durumumuz var!
Tekrar bu yazının ana konusuna dönersek, kimse bulanık suda balık avlamaya kalkmalıdır. Ortak bilinç her şeyin farkındadır ve devletin kendisini koruma refleksi mevcuttur!( Yok yanlış anlamalar olmasın, benim derin devletle bağlantım yok!)

Sonsöz:
Hükümetin reel politiği kavradığını ve basiretli olduğunu ummaya devam edelim.
Çünkü zor sınavlardan geçeceğimiz dönemeçli yola daha yeni girdik!

Şahingöz 02/02/2003



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Bıyık Handikaptır
Şiddet Kültüründen Manzaralar
Yolsuzluk Algılama Seviyemiz!
SSK Sağlık Hizmeti İşkencesi
Direksiyon Başındaki Tehlike!
İstanbul'a 3. Köprü!
Türk'ün aklı...
Can güvenliğimizi kim sağlayacak?
Meclis Tatilde...

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muz Cumhuriyeti
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Tepkisiz Toplum
Feodalite özentilerinden nefret geldi!
Demokrasi İşte Bu Nedenle En İyi Rejimdir!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.