Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza |
|
||||||||||
|
RTE ‘in ‘yolsuzluklara karşıyız, hortumları kestik, geçmişte yapılanların takipçisiyiz’ anlamındaki söylemleri çok olumlu karşılanıyor kamuoyunda. Bu paralelde meclis yolsuzlukları araştırma komisyonunda ise; neredeyse eşyanın tabiatına aykırı olarak iktidar partisi, muhalefete kıyasla daha aktif görünüyor. Bu gelişme de olumlu. Bunca yıllık kirliliğin ortaya çıkması, bundan sonra ‘devlet malı deniz, yemiyen domuz!’ deyişini şiar edinmiş siyaset bezirganlarını biraz duraklatacaktır. AKP’nin yolsuzlukların üzerine gidileceği yönünde bir kararlılık ortaya koyması sevindiricidir. Ama madalyonun bir de öbür yüzü var! Hükümet kanadının neredeyse ilk geldiği günden beri, içini boşaltmaya çalıştığı bir İhale Yasasını değiştirme çabası var ki; bu kanunda yapılmak istenen değişikliklerin, aklı başında, algılaması yerinde insanların tüylerini diken diken etmemesine imkan yok!... Yasadaki değişikliklerin; rüşvet almayı, yolsuzluğu, adam ve yandaş kayırmayı olası kılacak şekilde olması çok düşündürücüdür. Kamu İhale Kururmu yetkilerinin Bayındırlık bakanlığına devredilmesi, aynı şekilde KİT’lerin mal ve hizmet alımlarının yasa dışına çıkarılmak istenmesi, emanet usulünün geri getirilmesi, ihalenin bölünerek parçalı halde verilebilmesine olanak verilmesi, karne sistemine geri dönüş, kamulaştırma tamamlanmadan büyük projelerin ihale edilebilmesinin olanaklı hale getirilmesi; vs. gibi değişiklik talepleri, soru işareti oluşturan konulardan bazıları! Sonuç; acaba hangi yaklaşım gerçektir? Yolsuzluklara karşı çıkan bir iktidar mı? Yoksa şaibeli uygulamalara zemin olacak bir ihale yasası çıkartmak niyetinde olan bir iktidar mı? Hükümetin yanlışlıkta fazla ısrar etmemesini umarız. İhale yasasında geriye dönüş konusunda ve yasanın istismara uygun duruma getirilmesinde daha fazla ısrar, akıllarda soru işareti ortaya çıkaracaktır. Ve yeni yolsuzluklara zemin hazırlanıyor izlenimini silmek de, kolay olmayacaktır!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |