..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Feray Korkmaz




3 Mart 2005
Unutmakta Gömülesi Birşey mi?  
Feray Korkmaz
Titrek ellerine dokunamadığım, yaşlandıklarına şahit olamadığım ve hatta kendilerinin bile göremediği çocuklarını sevemediğim yürekler, bilmezler mi nasıl da özlendiklerini? Bu şuursuz eylemin adıysa intihar, günahları affedilsin diye yalvaran...


:CJDG:
Hep sevdiklerimizin yitikliğini konuşmadık mı, dumanı tütmüş bir akşamın, derin efkârlarıyla. En kötü anlar için, nedense hep en gülümseten anıları çektik geçmiş zaman içinden. Diyorum ki; acaba sevmesek mi artık kimseyi. Bu feryat figan çığlıklarımız uslanır mı o zaman? Uslanırken susmayı, susarken belki daha az acıtmayı başarırlar mı? Boğazımızı tek darbede kesen ölüm, hayatlara dokunmadan gider mi sessiz sakin?
Şimdi içimdeki acıyı bağıra bağıra haykırsam diyorum. Havada kalmış tüm sözcüklerden bir cümle kurup size de anlatabilsem diyorum. Ama nafile, duttan boğulan bülbül gibi çırpınıyorum da yapamıyorum.
Toprak mı bereketli, toprağa gidenler mi diye düşündünüz mü hiç? Bence düşünmeyiniz. Çünkü soluyor insan, gidenlerin ardından açan güllere inat. Kestane karası bir çift göz için, rüyalara muhtaçlık başlıyor biranda. Tıpkı benim, teşme-i didar listelerim gibi, özlenen isimlerin sonu gelmiyor ve sönmüyor bu düştüğü yerden tekrar tekrar canlanan ateş.
Unutmakta gömülesi bir şey mi dostlarım, anlatın bana! Şimdi tek isteği bu geceden delirmeden çıkmak olan ben için, unutmadan yaşamaya çalışmak ne kadar akıllıcadır? Her giden için bir mum mu yakmalıyım? O zaman aydınlanırdı şehir, ben onlara bakıp bakıp erirken. Belki melekler inerdi semadan, mumların alevlerine dokunurlardı. Bu Etkin… Bu Tolga… Bu Gençan…
Oysa bu düzen, birilerini daima genç-anmamız için kurulmamıştır elbet, bunu bilirim! Ama titrek ellerine dokunamadığım, yaşlandıklarına şahit olamadığım ve hatta kendilerinin bile göremediği çocuklarını sevemediğim yürekler, bilmezler mi nasıl da özlendiklerini? Bu şuursuz eylemin adıysa intihar, günahları affedilsin diye yalvaran ve burada kalan bizler içindir asıl ölüm, bunu da mı bilmezler?
Bu sabırsız beyinler, bu en taze gönüller nasıl oluyor da kendi elleriyle nihayetlendiriyorlar hayatlarını? Bencillik midir yapmayın(!)diyebilmek? Hiç sanmıyorum! Annelerin ruhlarından gidiyor yıllar, babaların gözyaşları ciğere akıyor hep, sevgililer artık inanmıyorlar umuda, dostlarsa sadece sorguluyorlar benim gibi, isyansız… Ağız boşluklarında debelenen teselliler için mi, yani ‘elden ne gelir’ i duymak için mi her şey? Buysa eğer, evet gelmiyor hiçbir şey elimizden. Çünkü gözyaşlarımızı kuruturken aşındı ellerimiz, en son bir mezara gül dikerken kanattık. Şimdi hala en taze kanları kaybediyoruz, gülün ellerimize battığı yerden…

Üzgünüm, böyle bir yazıya sebep olan her şey için üzgünüm! Ama eğer sizlerde yanıyorsanız gidenler için, daha fazla üzülmeyin istedim. Lütfen hayatta kalın ama lütfen hayata kalın!
Saygı ve dualarımla dostlarım…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ne desem....
Gönderen: kayracan / Ankara/Türkiye
6 Mart 2005
yazılarınıza ilk defa yorum yapma fırsatı buldum.bazen yaşarken bile kopmuyormuyuz hayattan.ben tam bunu hissederken içimde,karşımda buldum yazınızı.ben de sizin dediğiniz gibi hayata kaldım.sizin gibi güzel yüreklerin hayatta olduğuna sevinerek. yazılarınızı bekliyorum, dostluğunuza sağlık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Boş Vaktiniz Var mı Acaba?
Eyvah! Beynime Giriyorlar
Raftan Düşen Günlükleri Yazmamak Lazım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Değildim Giden
Bağ-ı İrem'de Sevmek Seni...
Hoşça Kal Ne Demekti?
Selamın Yoktur Bende
Neden Çekip Gider ki İnsan?
Kal Benimle Sevgili
Nevresim Çiçekleri
Islak Mektuplar
Ruhsal Labirentimde Kayboluyorum
Sende Bedeni Cahil Eden Bir Şey Var

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ben Seni Boş Anımda Sevmedim [Şiir]
Her Şeyim Ol Ama Özlenen Olma [Şiir]
Ferfecir [Şiir]
Sesin Yok Artık [Şiir]
Yarama Tuzdur Deniz [Şiir]
Takvimsiz İklimler [Şiir]
Sepya Adımlar [Şiir]
Tarifi Olmayan Elâm İçin... [Şiir]
Yüzünün Beti Benzi Düşmüş Sazım Üstüne [Şiir]
Hayta Köprüsü [Şiir]


Feray Korkmaz kimdir?

Kelimeler düşüyor ellerimden. Anlatmayı beceremeyen, anlaşılmayı beklemeyen şiirler yazıyor. İçimde küçücük bir sığınak buluyorum da, sığınamayacak kadar büyüdüğümü öğreniyorum. İnsanın, bir gün kendi açıklarını ortalığa salıvermesi ne kadar acı. Kendi acılarımla yüzleşiyorum. Öyle anlarla çarpışıyor ki ruhum, hani o an aynaya gidip baksam, ömrümün baharında saçlarımı bembeyaz bulacağım, gözlerimin ışıksız kahveleri minicik kalacak ve ellerimden düşürdüğüm kelimelerin ne anlama geldiğini o zaman anlayacağım. Çok geç olacak. . .

Etkilendiği Yazarlar:
her insan başka bir dünya ise ve bazı dünyaların içinde kendi gezegeninizin atmosferiyle karşılaşıyorsanız etki alanınıza hoşgeldiniz demektir!


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Feray Korkmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.