..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Tayyibe Atay




17 Mart 2006
Tükürük - I -  
Tayyibe Atay
yine batmış ocağım! ..mahzun mahzun bakar yüzüme;


:AGBI:
canlı olmanın en büyük nimetlerinden biri de tükürük çıkarma gibi bir yetiye sahip olmaktır.özellikle biz insanlar tadını çıkarmalıyız bunun. nasıl mı? işte yanıtı, yanıtları desem daha doğru olur, neyse! ..

hemen hemen her bulaşıktan sonra,ocağı şilerim. çok dikkat etmeme rağmen yemek taşar,ocak batar çünkü...zaten derim, kadınlık bana göre değildi! ..Allah yanlış yaratmış beni, erkek olmalıymışım! ..

başka evlerde,başka kadınların ocakları pırıl prıl..hiçmi yemek yapmazlar,hadi yaptılar diyelim hiçmi taşırmazlar yaptıkları yemekleri...belki de hiç sulu, taşan yemek yapmıyor onlar! .herkes ben gibi fakir mi, yarım kilo fasulyeye beş litre su koyup kaynatsın! ..onlar suyu az, tanesi bol yemekler yapıyorlar şüphesiz! ..ya da tam tersi; yemek yapacak hiç bir şeyleri yok, böyle bir telaşları da! ..soğan ekmek yiyorlar durmadan..tuzla tuzla at ağzına; bir ekmekten bir soğandan...yok canım, olur mu hiç! ..belki de yemek yapmayıp, hep lokantalara gidiyorlar karın doyurmak için, orasını bilemem..beni ilgilendiren onların pırıl pırıl ocakları! ..

kim ne yaparsa yapsın, nasıl karın doyurursa doyursun banane!..ben işime gücüme bakayım de'mi yani!..ha nerede kalmıştık; benim ocakta! ..

yine batmış ocağım! ..mahzun mahzun bakar yüzüme:'beni sil, temizle' diye. ağzı karışmış burnuna, kaşı gözü kaybolmuş..yüzündeki kirler gözyaşı gibi duruyor sanki! ..ilahi! ..neye baksam ağlamaklı bir yüz görüyorum bu günlerde! ..mevsim mi vurdu beni ne!..kırkikindi mevsimi ya dışarısı; yağ bakalım yağ...kalmamış ıslanmadık bir yerim...sık sık damla, sık sık damla... diğer yanda bir hüzün ki, sormayın gitsin...boğazım yumruk yukruk...sinirlenmişim de üstelik bu ocak yüzünden, dokunsalar bağıracağım valla!..tüküreyim bu hayatın içine!..

oh be!..içim rahatladı işte! ..yaşasın tükürük! ..

'devam edecek'

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ahhh
Gönderen: Meryem Uçar / İzmir/Türkiye
2 Nisan 2006
tam tükürmelik öyle çok şey var ki şu hayatta be hocam... ama diğer arkadaşın dediği gibi, kimisinin yüzüne tükürsen yağmur yağdı der.. bazı şeyle değez tükürüğümüze bile.. haa bu arada... aynı tür ocak temizleme derdini ben de hep yaşarım.. rahmetli annem çok temiz ve hamarat bir kadındı.. bu yanım ona hiç çekmemiş:)) belki ben de yanlış yaratılanlardanım kimbilir..

:: Nimeti bol.
Gönderen: harun küpeli / Gaziantep/Türkiye
26 Mart 2006
Tükürükden dem vurulmuşken kullanım alanı geniş ama zamana göre artık bunlarda fayda etmiyor mesele ''Arsızın yüzüne tükürmüşler yağmur mu yağıyor demiş'' hani derler ya suratına tükürmeye bile değmezsin ama diyorum ya evvelde kaldı hocam bunlar o kadar irenç bir hal aldı ki yaşam neylesen boş.Ve siz ben diğerli birde geride kalanlar bilir ''Tükürüğün'' manasını ve kullanım alanını.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ey Hayat
Selam Efendim
Operasyon
Çüşşş
Acı Tatlı
Portakal
Havama Bak Hele
Anneyiz Biz
Hey Kadınlar
Çatılar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sinekler
Amma Uçmuşuz
İmam Olacağım
Zırlamayı Bırak
Zamana Kırıntı
Ah Canım
Bitanemi
Dedüdü Dedüdü
Hımbıl Gençlik
Türlü Yaptım Türlü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Köprü [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]
İçsel Haber [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.