Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero |
|
||||||||||
|
“Millet Kafkas’ın önünde sevgilisiyle buluşur, bizse dağın haşin gençleriyle,” diye söylenip gülüyordu. Elinde çiçeği vardı, hediyesi vardı. Ama sevgilisi yoktu, hediyelerini verebilecek. İçerliyordu, bugün başlayıp yarın biten telefon aşklarına. “Olsun be, herkese gözyaşı döktürmektense böylesi daha iyi,” dedi. Gelmeyen sevgilisine hazırladığı çiçeği ve hediyeyi koltuk altına özensizce sıkıştırdı. Elindeki belgeleri uzattı. “Vardır bir sebebi gelmediyse,” diye söylenirken, sağından solundan geçenlere ve kalabalıkta koluna çarpanlara aldırmıyordu. Bana verdiği belgeleri sordum. “Hayırdır,” dedim, “ne iş?” Söylemedi derdini. Halk kültürü üzerine araştırma yapıyormuş. Dağ yöresindeki çocuk oyunlarını sordu. “Bilmem ki, dedim. Hiç bize anlatan olmadı. Sadece bazı dergilerde rast geldim.” Kültürümüzü unutuyor muyuz, güzelim çocuk oyunlarımız hak ettiği değeri göremiyor. Yoksa oyunlarımız mı yok, gibi düşüncelerimi Bursa semalarına bırakırken Kafkas’ın önünden ve ışıklı vitrinlerden uzaklaşıp daha sakin bir yerde bu konuları konuşma gereği olduğunu ikimiz de hissetmiştik. Sevgililer Günü’nün yirmi dört saatlik uyuşturuculuğunu üzerimizden atıp Bursa’daki âşıklar kahveleri üçgeninde dolandık durduk. Her birinde leziz türküler dinledik. Dostlarımızla buluştuk. Tam çocuk oyunları aklımızdan çıkmıştı ki Ömer Aniş’in mekânında yöremizin kültür elçisi Özer Güleç hocamızla sohbet etme fırsatını yakaladık. Konu dönüp dolaşıp köy oyunlarımıza geldi. Öncesinde nelerden bahsedilmedi ki. İnanın ben böyle bir kültür zenginliğimizin olduğunu şimdiye dek fark etmemişim. Özer hocamız oyunlarımızın Bursa’nın fetih şenlikleri kapsamında canlandırılacağını söyledi. Hem de dağ ilçelerden gelen öğrenci kardeşlerimiz sayesinde. 6 Nisan’da başlayacak olan Osmangazi’yi Anma ve Bursa’nın Fethi şenliklerine yöremizin kültürü damga vuracak gibi gözüküyor. Dört gün sürecek olan etkinlikleri heyecanla bekliyoruz. Ayrıca Özer Güleç kültürümüzün derlenmesi konusunda daha çok yol gösterecek. Kutlamalar kapsamındaki detayları zaman zaman sizlerle paylaşacağız. Bedia Akartük Heyecanı Derneğimiz Dağ-Der 12 Nisan’da Atatürk Kapalı Spor Salonunda yapacağı Geleneksel Yörük Şenliği hazırlıklarını tüm hızıyla sürdürüyor. Şenlik kapsamında Bedia Akartürk konuk edilecek. Tüm özellikleriyle eksiksiz bir gece olması için çalışan Erkan Aydın başkanlığındaki Dağ-Der sürpriz etkinlikler hazırlıyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |