..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Başkaldırı > iLkEsU




24 Mart 2009
Haleti Ruhiye  
iLkEsU

:AFCH:
seyrek ağaçlarla dolaşmış kır akşamlarına meydan okuyan bir güzergah üzerindeyim..

kışı karanlığa gömen bir kaç uyku hali arasında bir kaç hızlı ev geçişini izlemekteyim.. bir ırmak işte şu vadiyi iki yana tararken saçlarıyla bir örgü biçimini sarmalamakta bu gece.. uzak siyah ve uzun bir kubbe altında salınmakta başıboş ellerim.. ellerim bir dal gibi ve konacağı yeri önceden kestirip gözlerimin üzerinden hatırlarımı sıkıştırıp ıslak hallerde düşürmekte yerlere ve ben aslında hiç bir hale benzememekteyim bu gece sadece düşünerek bir eğriyi düzeltmek peşindeyim ve sadece bir eğri bile kendini düzecek bir kişiye ihtiyaç duymazken kendi kendini tokatlayan yağmur damlalarının yüzüme vuruşuna sessizce bakınmaktayım.. kişi halleriyle övünen ve iyelik eklerine mecbur gidişleri sevenlerin toplandığı bir kasabanın dumanlı alnından çiziliyor hududum.. ne bir atlas ne de bir söz ıslanmıyor akşamın kırıcı saadeti boyunca.. sadece bakınarak sadece susarak hatırladıklarımı düşlemekteyim.. uzak kent kırıklarını ve kobay sevdaları işte şimdi ışığı yanan kır kahvesini ve yudumsuz bardakları lekelenmiş önlükleriyle bir lokantayı izleyerek ve her birinizi bir diğerinizle toplayarak herkes kadar kendi yanılgıma dönüşmekteyim.. bir kepenk iniyor al aşağı ve bir it cazı düşüyor sayfalar arası.. herhangi biriydi evet yanımdan geçerken omzuna saklanmak istediğim ve herhangi bir daldı eğilerek bizi selamlardı.. hatırları düşürdüm birer birer ve anmadım adını.. parmakların yollar boyunca ellerine mahkum birer suçlu gibi kaçışarak ve sıçrayarak her şeyin üzerinden biraz yaşanmış izleri bırakır esasında.. biz kışa dönelim eğilip bir dal gibi selam verelim bizden hariç ne varsa karanlık saçlarına ak yıldızlar düşürüp biraz daha yaşlansın diye yüzü evrenin bir taç gibi sıyıralım belleğimizi.. sıyıralım belleğimizi göz yaşları gibi.. kaçıralım aklımızı ve toplanmış bir kaç arazi içinde toplanmış bir kaç çoban yıldızıyla uykuya yenik masal kahramanlarının pimini çekelim.. uykuya yenik masal kahramlarıydı onlar görünmez edalarıyla sonları hep rüyalarda tamamlanan.. yitik sevda kahramanları.. işte her birini toplayıp içinde biz olan ne varsa çıkaralım.. ve dönelim bir çarpım tablosuna gecesi eskitilmiş bir rüya bozmundan bir düş ülkesine uzanan diri hayranlıklarla bizi yeniden büyütelim.. içimizdeki cellat çocuklarla dışımızdaki mavallara kahraman olalım..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kız Suyun En İçinde
Edepsiz ve Havai Fişekler
Rıhtımda Sakin
Öngöç
Şiir Dinleti`si
O Seni Benden Üşüyecek
Benim Ayrımım
Gülerek Özlerim

Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Düş Erken
İnsan Kaçarken Düşer
Eylülde Gezen Balık
Aşk Ağlar
Gri Değil Beyaz
Lüferin Yaprakları
Güzler
Ankara
İki Harf
Ben İstanbul Olayım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ruhi Bunal'ım [Öykü]
İhtiyar Sakki'nin Tozlanmış Kütüphanesi [Öykü]
Köstekli Saat [Öykü]
Zaman Sarmaşığı 2 [Öykü]
Zaman Sarmaşığı 3 [Öykü]
Ayrılış [Öykü]


iLkEsU kimdir?

ORİJİNDEN NOTLAR

Etkilendiği Yazarlar:
JOHN FANTE, LATIFE TEKIN, J.D. SALINGER, SAMUEL BECKETT,SYLVIA PLATH,NILGUN MARMARA


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © iLkEsU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.