..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Ömer Faruk Hüsmüllü




23 Şubat 2010
Millet İsterse Tarih Tekerrür Etmez!  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Tarih tekerrür mü ediyor? Dün:Bazı tarihçi ve sosyologlara göre Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş süreci 1853 yılında ortaya çıkan Kırım Savaşı ile başlamıştır.Bu savaşın nedeni de Ortadoğu ve Kudüs’ün yönetimidir.


:BCAA:



Tarih tekerrür mü ediyor?
Dün:Bazı tarihçi ve sosyologlara göre Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş süreci 1853 yılında ortaya çıkan Kırım Savaşı ile başlamıştır.Bu savaşın nedeni de Ortadoğu ve Kudüs’ün yönetimidir.
Bugün:Büyük Ortadoğu Projesi’ni gerçekleştirmek amacıyla yaratılan Irak işgali ve İsrail’in Filistinlilere zulmü sonucunda oluşan küresel terör tehdidi.
Dün:1854 yılında 2.57 milyon Osmanlı lirası borç alınır,daha doğrusu batılı dostlarımız(!) tarafından adeta zorla verilir.Bu yetmez,1855 yılında 5.64 milyon Osmanlı lirası daha borç alınır.Ve yeni alınanlarla,faiziyle dış borç 1881 yılında 237 milyon Osmanlı lirasına ulaşır.Koskoca imparatorluk birden bire kendini bir borç sarmalında buluverir.
Bugün:Yaklaşık 25-30 sene önce ciddi bir şekilde başlayan borçlanmamız bugün gerçek miktarını yetkililerin de bilmediği bir toplama ulaşır.Bazılarına göre 350 milyar dolar,bazılarına göre ise 500 milyar dolar dış borcumuz var.Hadi diyelim ki 400 milyar dolar....Yani T.C de şu anda bir borç sarmalındadır.
Sakın bunu bazılarının bilerek rakamı küçük göstermek için 72 milyona bölüp “kişi başına şu kadar borcumuz var” deme yanlışlığına düşmeyin. Rakamı küçültmeyin aksine büyütün ki gerçeği tüm çıplaklığı ile herkes görebilsin...
Diyelim ki beş nüfuslu bir ailenin on bin lira borcu var.Aile reisi diyor ki “Canım borcumuzu fazla da büyütmeyelim,çünkü hepimizin payına sadece iki bin lira düşüyor.Yani korktuğumuz kadar çok değilmiş...” Böyle saçmalık olur mu?
Dün:Borçların tahsilatı için 20 Aralık 1881’de Düyun-u Umumiye İdaresi kurulur.(Adamlar sana verdiklerini bir şekilde senden geri alacaklar...)
Bugün:Çağdaş Düyun-u Umumiye zaten çoktan faaliyete geçti:Yani IMF...Şunu yap,bunu yapma diye emirler yağdırıyor.Türkiye’nin kalkınması,ilerlemesi filan tabii ki onları enterese etmiyor.Onları ilgilendiren verdikleri parayı faiziyle kurtarmak.Borcunun faizini bile mi ödeyemiyorsun:Al o zaman sana yeni borç,faizimi bana öde...Yani para IMF’nin kasasından çıkmadan gene onun kasasına giriveriyor...
Dün:Düyun-u Umumiye Osmanlı’nın en sağlam gelirleri olan tütün,tuz ipek,içki,pul ve av vergilerine el koyuyor.
Bugün:Borçların ödenebilmesi için ,IMF’nin zorlamasıyla Türk Telekom başta olmak üzere devlet malı olan bir çok şey- ki buna bankalar da dahil –satıldı.Bu iktidar gidince gelecek hükümet zaten satmak istese de satacak hiçbir şey bulamayacak.
Dün:İlk borç alındığından 64 yıl sonra Osmanlı İmparatorluğu çökmüştür.
Bugün:......
İnşallah dünün karşılığı olan “bugün”ü bir gün tarihçiler yazmak zorunda kalmaz.
İnanıyorum ki bu millet bu süreci durduracak güçtedir.Bunun tek bir yolu var:Borçlanmayı durdurmak...
O zaman da ekonomik kriz çıkarmış.Çıkarsa çıksın!Ne yaparsanız yapın zaten ekonomik kriz çıkacak;eli kulağında...(Şimdiki yaşanan ekonomik kriz ileride yaşanacak olanın yanında çok küçük kalır.)
Dün:T.C. 1954 yılına kadar,Osmanlı’nın dış borçlarını ödedi.
Yarın:Torunlarınızın torunlarını da yüzyıllarca bu dış borçları mı ödesin!...Torunlarınızın etini,sütünü,yumurtasını,ilacını içerideki ve dışarıdaki bu tefecilere verdiğinizin farkında değil misiniz?...
Son sözü bir düşünür söylesin:
Lessing : Borç almak dilenmekten pek de üstün bir şey değildir.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: uyumamak lazım.
Gönderen: Levent Ölçer / , Türkiye
24 Şubat 2010
Uyursan bittiğinin resmidir. Biz 1950'lerden bu yana koca kitleler halinde uyutuluyoruz. Yaşlılardan umudum yok. Bu çemberi kırarsa gençler kırar.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
İktidara Gelebilmek İçin Tüyolar!
"Adam Olmayan" Adamlar!..
Duble Yol Mu, Duble Fiyasko Mu?
Ben "Evet"i Basacağım
Ampul Vicdanları Aydınlatabilir mi?
Ben,ben,ben…gene Ben!
İnsanoğlu Nereye?
Ekmelettin Bey Cumhurbaşkanı Olursa Bu Kitaplar Ücretsiz
Kriz Teğetcileri Vuruyor
Bu Bilge (!) Adamlar Kaç Kişi?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atatürk’ün Ordu - Savaş ve Barış Hakkındaki Sözleri
Türk Devletleri Ne Zaman Kuruldu ve Ne Zaman Yıkıldı?
İnsanoğlu Dur ve Dinle!
Kitapsız Bir Din Doğdu,haberiniz Var mı?
Kızılderili Soykırımı / American Natives Genocide
Bayrağın Türklerde Önemi
Kitapları Yakın, Kütüphaneleri Yıkın!
Facebook’a Bir Önerim Var
Mağaranın Kamburu Romanından Seçmeler…
Eleştirinin Eleştirisi - 3

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.